• "Den lille havfrue"
    46%
  • "Mesterdetektiven Basil Mus"
    24%
  • "Mads og Mikkel"
    19%
  • "Oliver & co."
    8%
  • "Taran og den magiske gryde"
    3%

Stemmer i alt: 1620

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 filmz-Mifan 16 år siden

Her var jeg virkelig i tvivl. Den lille havfrue ville måske være det oplagte, men Basil Mus er så gennemført og så genial, og så afviger den en smule fra de øvrige happy-happy-joy-joy tegnefilm, som Disney ellers står for. Det er ikke en tegnefilm for de mindste, men absolut en klassiker.
Oliver & Co er en af de mest oversete Disney film. Jeg er vild med den. :)

Men det blev Basil Mus der fik min stemme.
~ Mifan
Gravatar

#2 tiany 16 år siden

Den Lille Havfrue, da dette er den eneste film/tegnefilm hvor en af karakteren deler navn med mig(i hvert fald som jeg er blevet gjort opmærksom på og har set).
Desuden synes jeg også det er den bedste af de nævnte film og den som bragte disney på rette vej igen
Valar morghulis
Gravatar

#3 enfilmnørd 16 år siden

"Den lille havfrue"
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#4 rockysds 16 år siden

Stemte blankt, da jeg ikke har et klart billede af nogen af dem. Har set alle på nær "Taran", da jeg var mindre - men ingen af dem har for alvor efterladt et indtryk.

Disneys svage periode.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#5 Buzz 16 år siden

Stemte blankt to hi hi hvad skal man gøre?
Gravatar

#6 Herrguth 16 år siden

Jeg kan godt se at "Den Lille Havfrue" er flottere og har en bedre historie, men jeg stemte "Mads & Mikkel".
Den har sådan en sød og god historie om venskab og forskelligheder, og jeg bliver lidt rørt hver gang jeg ser den. Så derfor fik den min stemme. :)
Gravatar

#7 wimmie 16 år siden

Det var tæt løb mellem Basil Mus, Mads og Mikkel og Oliver& Co. - det blev Mads og Mikkel :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#8 filmz-gyxi 16 år siden

Jeg stemte også Mads og Mikkel. Mon ikke denne afstemning til en vis grad kommer til at afspejle hvilken film flest har set og ikke hvilken af dem som er bedst.
Gravatar

#9 Winniepooh 16 år siden

Jeg stemte den lille havfrue. Jeg har slet ikke tal på hvor mange gange jeg har set den film på video.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#10 Yoda 16 år siden

Det blev "Mads og Mikkel" - elsker den film!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: