-
The Matrix26%
-
Blade Runner24%
-
Terminator 2: Judgment Day21%
-
12 Monkeys7%
-
Robocop (1987)5%
-
Children of Men4%
-
A Clockwork Orange4%
-
Wall-E3%
-
Dredd2%
-
Minority Report2%
-
Snowpiercer1%
-
Brazil1%
-
En anden film1%
-
Battle Royale0%
Stemmer i alt: 272
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#1 Jach 7 år siden
"Stop screwing around"
-Hudson from ALIENS
#2 Geekalot 7 år siden
#3 Andreas Ellemann 7 år siden
Et univers hvor robotter har overtaget jorden og gjort mennesker til batterier og de få frie mennesker, der er tilbage, lever under jorden. Det synes jeg da er ret dystopisk :)
#4 cnr 7 år siden
Men seriøst - Terminator 2 på 2. pladsen??? I now know why you cry :'(
#5 Geekalot 7 år siden
#6 cnr 7 år siden
#7 kblood 7 år siden
I-Robot burde måske også have været på listen så. Godt nok ikke nemt at vælge mellem dem. Dystopisk fremtids sci fi er nok min ynglings genre. Som film er Matrix nok den bedste for mig, men som univers der er mest dystopisk og spændende, er det nok nærmere Blade Runner.
Jeg syntes at Syndicate og Syndicate Wars computer spillene virkeligt fangede det, og ville være det univers jeg ville vælge som den dystopiske fremtid jeg finder mest interessant, og Blade Runner er vidst det tætteste der er på Syndicate. Terminator 2 er helt klart fed da jeg elsker når der også er noget tidsrejse med i det, men der er gerne kun en cyborg--- som vel mest er en android med et kød costume, og så er det en "mennesker mod maskiner" krig. Robocop er tættere på Syndicate på den måde at der er cyborgs, men det virker ikke som specielt normalt at have "implants". Det er lidt som om det kunne være starten på en fremtid som Syndicate, men stadigt nogle år fra.
Deus Ex spil serien bygger meget på samme idé, men er egentlig ikke helt så dystopisk, da der stadig virker til at være en del fri vilje tilbage, men i Syndicate spillene har alle chips i deres hjerner.
Nå ja, nu ved jeg hvad der mangler. Ghost in the Shell... klart det tætteste på Syndicate jeg har set. Jeg skal helt klart have set den i biografen.
#8 kblood 7 år siden
#9 Mejse 7 år siden
#10 kblood 7 år siden