• Blood Diamond
    38%
  • The Last Samurai
    26%
  • Legendernes tid
    16%
  • Jeg bryder mig ikke om hans film
    8%
  • Ærens mark
    7%
  • Under angreb
    3%
  • Modstand
    1%
  • Courage Under Fire
    1%
  • Anden film
    0%
  • About Last Night
    0%

Stemmer i alt: 1332

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 PredatorX 15 år siden

Jeg må indrømme at have et "soft spot" i mit hjerte for The Last Samurai.

Nu har jeg selvfølgelig ikke dyrket japansk kultur i samme omfang som dig selv, men det har dog alligevel haft min interesse hele mit liv. På trods af det, irriterede den mig heldigvis ikke i samme omfang som dig. Den er helt klart over-romantiseret, men jeg synes at skuespillet er ret højt (jeg er ikke Cruise-hater) og den glider derfor bedre ned. For mig er det en japansk tema udgave af Braveheart som er ligeså lidt historisk korrekt. Og jeg kan ærlig talt bedre lide The Last Samurai. Musikken er også ret lækker... Jeg har sjældent hørt Hans Zimmer i så god form.

Om han som instruktør er overvurderet ved jeg ikke. Jeg synes ikke så ofte han er omtalt som noget særligt?

Glory ville være næste film på listen for mig...
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#12 filmz-Is 15 år siden

"The Last Samurai" - En fed, flot og rørende film med en virkelig intens Tom Cruise i hovedrollen. :)
Gravatar

#13 Benway 15 år siden

Det må blive "Glory" herfra.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#14 fazz 15 år siden

Det må blive "Legends Of The Fall" fra min side, skarpt efterfuldt af "The Last Samurai", "Blood Diamond" og "Glory"...
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#15 enfilmnørd 15 år siden

Det blev "The Last Samurai", en helt igennem fantastisk film; Et overset mesterværk

Andenpladsen går til "Legenderens tid"

Tredjepladsen går til "Blood Diamond"

"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#16 jessup 15 år siden

Jeg har ikkes et Blooddimond men det er vist også heller ikke det store tab - Glory herfra.
This is just until June
Gravatar

#17 keitel 15 år siden

Mange gode film!

1:Legendernes Tid
2:Ærens Mark
3:The last Samurai
4:Under Angreb
Gravatar

#18 Ericmase 15 år siden

Så meget "Blood Diamond" der er meget efterfulgt af "The Last Samurai"!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#19 Patriarch 15 år siden

Legends of the Fall

Har dog ikke set Blood Diamond.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#20 moulder666 15 år siden

Jeg synes generelt også, at hans film er voldsomt overvurderede - den film jeg har set, der er mindst sukkersød i mine øjne er Blood Diamond, så den gik min stemme til. Dog har jeg det lige modsat af Movie1000 - i mine øjne bærer Leonardo den første del ganske glimrende, (selvom den er lige lovlig stoppet med klicheer, som #9 siger) mens jeg godt kunne have undgået den sidste action-del, der er liiige en tand for forudsigelig i mine øjne!

The Last Samurai var i mine øjne bare for forudsigelig og Legends on the Fall bare for lang. (og pladderromantisk)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Skriv ny kommentar: