-
Blood Diamond38%
-
The Last Samurai26%
-
Legendernes tid16%
-
Jeg bryder mig ikke om hans film8%
-
Ærens mark7%
-
Under angreb3%
-
Modstand1%
-
Courage Under Fire1%
-
Anden film0%
-
About Last Night0%
Stemmer i alt: 1332
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 BN 15 år siden
Ja, det er en værre omgang "de levede lykkeligt til deres dages ende" ...
#22 moulder666 15 år siden
Det er især alle de scener med dårligt synkroniseret sang og dans, jeg ikke kan tage...
Ahem...nej, med pladderromantisk mener jeg på ingen måde "lyserød og tuttenuttet" - det er der vist ingen, der kan kalde den film!
#23 Skeloboy 15 år siden
Stemte Glory
Last Samurai, Blood Diamond, Legendernes Tid, Under Angreb er alle også ganske fine. Alt i alt er han en ok instruktør, der laver nogle underholdende film, men han er et godt stykke fra den tunge ende. Defiance gad jeg godt se
#24 KVASAR 15 år siden
For et godt stykke tid siden, viste DR2 dokumentarprogrammerne "The Civil War"
om Den amerikanske borgerkrig. I den forbindelse fik jeg lyst til at se den igen, da en af programmerne handlede om Unionsforsøg på at erobre Fort Wagner og den heroisk indsats fra 54. Massachusetts.
Disse tre film er faktisk også udemærket ... :o)
"Legends of the Fall", "The Last Samurai", "Blood Diamond"
#25 BN 15 år siden
Hvori består så det "pladderromantiske"? Er
Det er en barsk, ofte trist og tragisk historie. "Pladderromantisk"? Never.
#26 Patriarch 15 år siden
#27 BN 15 år siden
Ja, musikken ER storladen, og derfor kan FILMEN også føles sådan sine steder. Men denne "storladenhed og svulstighed" synes jeg modvirkes dels af Anthony Hopkins, som giver filmen et jordnært, britisk "touch", dels af skuespillet - måske særligt fra Julia Ormond og Aidan Quinn. Dramaet kommer ikke så meget af de skyderier og kampscener, som filmen også indeholder nogle få stykker af, som af personernes indestængte følelser og længsler.
#28 Patriarch 15 år siden
Jeg synes det holder hehe...
Har du i øvrigt set Den Engelske Patient? Tror du vil synes om den... måske...
#29 Innocens 15 år siden
Skarpt efterfulgt af Legends of the Fall og Blood Diamond.
#30 BN 15 år siden
Haha. Ja, når du lige beskriver det på dén måde, så er det svært ikke at grine lidt. :-D
Ja, den har stået i samlingen i mange år. Det er en virkelig god film med Ralph Fiennes i hvad der stadig er en af hans bedste roller.
Det er godt nok for trist, at instruktør Anthony Minghella skulle forlade os så tidligt! Hans sidste film, 'Breaking and Entering', var efter min mening en ok, lille film (omend af den slags jeg kun gider at se én gang), men jeg havde da regnet med, at der i fremtiden ville komme flere interessante film fra ham.