• Blood Diamond
    38%
  • The Last Samurai
    26%
  • Legendernes tid
    16%
  • Jeg bryder mig ikke om hans film
    8%
  • Ærens mark
    7%
  • Under angreb
    3%
  • Modstand
    1%
  • Courage Under Fire
    1%
  • Anden film
    0%
  • About Last Night
    0%

Stemmer i alt: 1332

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 BN 15 år siden

moulder666 (20) skrev:
Legends on the Fall bare for lang. (og pladderromantisk)

Ja, det er en værre omgang "de levede lykkeligt til deres dages ende" ...
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#22 moulder666 15 år siden

#21 Præcis.

Det er især alle de scener med dårligt synkroniseret sang og dans, jeg ikke kan tage...

Ahem...nej, med pladderromantisk mener jeg på ingen måde "lyserød og tuttenuttet" - det er der vist ingen, der kan kalde den film!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#23 Skeloboy 15 år siden

#16 - den er nu ganske ok

Stemte Glory

Last Samurai, Blood Diamond, Legendernes Tid, Under Angreb er alle også ganske fine. Alt i alt er han en ok instruktør, der laver nogle underholdende film, men han er et godt stykke fra den tunge ende. Defiance gad jeg godt se
Gravatar

#24 KVASAR 15 år siden

Den bedste film fra Edward Zwick, er klart "Glory".

For et godt stykke tid siden, viste DR2 dokumentarprogrammerne "The Civil War"
om Den amerikanske borgerkrig. I den forbindelse fik jeg lyst til at se den igen, da en af programmerne handlede om Unionsforsøg på at erobre Fort Wagner og den heroisk indsats fra 54. Massachusetts.

Disse tre film er faktisk også udemærket ... :o)

"Legends of the Fall", "The Last Samurai", "Blood Diamond"
AVATAR A James Cameron Film - Total $2.782.206.970 Worldwide
Gravatar

#25 BN 15 år siden

moulder666 (22) skrev:
#21 Præcis.

Det er især alle de scener med dårligt synkroniseret sang og dans, jeg ikke kan tage...

Ahem...nej, med pladderromantisk mener jeg på ingen måde "lyserød og tuttenuttet" - det er der vist ingen, der kan kalde den film!

Hvori består så det "pladderromantiske"? Er
ulykkelig kærlighed, hvor den ene part (Brad Pitt) forelsker sig i en anden (nemlig indianerpigen) og den anden (Julia Ormond) går mentalt i spåner og begår selvmord, "pladderromantisk"?
Desuden er det jo HELE familien der står i centrum af handlingen, og især forholdet mellem brødrene. Forholdet mellem de to førnævnte er kun en DEL af handlingen.

Det er en barsk, ofte trist og tragisk historie. "Pladderromantisk"? Never.
Gravatar

#26 Patriarch 15 år siden

Nu ved jeg ikke lige hvad pladderromantisk dækker over, men jeg tror godt jeg ved hvad moulder666. Jeg synes den er god, men den ER meget storladen, svulstig, og på nippet til at kolapse under sin egen vægt. Musikken (fantastisk) er næsten grænsende til en parodi ind i mellem. For mig fungerer det, men jeg godt forstår hvis det er for meget for nogen.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#27 BN 15 år siden

Patriarch (26) skrev:
Nu ved jeg ikke lige hvad pladderromantisk dækker over, men jeg tror godt jeg ved hvad moulder666. Jeg synes den er god, men den ER meget storladen, svulstig, og på nippet til at kolapse under sin egen vægt. Musikken (fantastisk) er næsten grænsende til en parodi ind i mellem. For mig fungerer det, men jeg godt forstår hvis det er for meget for nogen.

Ja, musikken ER storladen, og derfor kan FILMEN også føles sådan sine steder. Men denne "storladenhed og svulstighed" synes jeg modvirkes dels af Anthony Hopkins, som giver filmen et jordnært, britisk "touch", dels af skuespillet - måske særligt fra Julia Ormond og Aidan Quinn. Dramaet kommer ikke så meget af de skyderier og kampscener, som filmen også indeholder nogle få stykker af, som af personernes indestængte følelser og længsler.
Gravatar

#28 Patriarch 15 år siden

Jamen jeg er helt enig med dig. Jeg forstår bare godt hvorfor der er noget der står af på Brad Pitt i slowmotion der kommer ridende over en bakke med glimt i øjet, en masse vilde heste, og London Symphony Orchestra i baggrunden :D

Jeg synes det holder hehe...

Har du i øvrigt set Den Engelske Patient? Tror du vil synes om den... måske...
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#29 Innocens 15 år siden

The Last Samurai

Skarpt efterfulgt af Legends of the Fall og Blood Diamond.
Supra Societatem Nemo
Gravatar

#30 BN 15 år siden

Patriarch (28) skrev:
Jamen jeg er helt enig med dig. Jeg forstår bare godt hvorfor der er noget der står af på Brad Pitt i slowmotion der kommer ridende over en bakke med glimt i øjet, en masse vilde heste, og London Symphony Orchestra i baggrunden :D

Haha. Ja, når du lige beskriver det på dén måde, så er det svært ikke at grine lidt. :-D

Patriarch (28) skrev:
Har du i øvrigt set Den Engelske Patient? Tror du vil synes om den

Ja, den har stået i samlingen i mange år. Det er en virkelig god film med Ralph Fiennes i hvad der stadig er en af hans bedste roller.

Det er godt nok for trist, at instruktør Anthony Minghella skulle forlade os så tidligt! Hans sidste film, 'Breaking and Entering', var efter min mening en ok, lille film (omend af den slags jeg kun gider at se én gang), men jeg havde da regnet med, at der i fremtiden ville komme flere interessante film fra ham.

Skriv ny kommentar: