-
Ringenes herre: Eventyret om ringen48%
-
Star Wars: Episode IV - Stjernekrigen26%
-
Pans labyrint8%
-
Anden film7%
-
Troldmanden fra Oz3%
-
Skønheden og udyret (1946)2%
-
Snehvide og de syv dværge2%
-
Ladyhawke og lommetyven2%
-
Legend1%
-
The 7th Voyage of Sinbad1%
-
Clash of the titans1%
-
Tyven fra Bagdad (1940)0%
Stemmer i alt: 1531
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 Ericmase 15 år siden
#32 BN 15 år siden
Jeg tror, du misforstod mig. Jeg mener da også, at Robin Hood og Indiana Jones per definition hører ind under eventyrfilm. Og du skal ikke hænge dig så meget i ordet "diverse", eftersom det var ment som et synonym for "alverdens" eller "alskens".
'Eventyrfilm' er et bredere og mere omfattende begreb end f.eks. 'kappe og kårde-film' - derfor kan kappe og kårde-film smides ind under eventyrfilm sammen med alskens/alverdens/diverse "animationsfilm" og efter min mening også "science fiction-film", eftersom science fiction reelt jo bare er eventyr, der foregår i en fremtidsverden modsat mange eventyr, som foregår i en fortidsverden. I eventyrfilm er der et præmis, der hedder "hvad nu hvis verden så sådan her ud, og der fandtes sådanne ting og/eller væsener", hvilket er præcist det samme præmis, som science fiction-film (som f.eks. '2001', 'Minority Report', 'The Matrix' og 'Blade Runner' m.fl.) bygger på. ... Kan ikke se nogen forskel.
Og så må jeg også smile lidt over de mange beklagelser over, hvorfor den eller den film ikke er med på listen. Tjah, måske fordi listen ellers ville blive uendelig? ... To ord: "Anden film". ;-)
EDIT: Men okay, hvis målet med listen har været at nævne de mest klassiske og velkendte eventyrfilm, burde 'Indiana Jones' måske nok have været med i stedet for mindre kendte (og ringere) film som 'Legend' og 'Ladyhawke og lommetyven'.
#33 Metallan 15 år siden
#34 filmz-Narniabæver 15 år siden
Eller var det pillow?
#35 BN 15 år siden
'Willow' er en charmerende, rimelig sjov og fornøjelig eventyrfilm (som hos mig ligger på karakteren 4/6), men filmen er samtidig i sig selv det definitive svar på, hvorfor det er godt, at George Lucas ikke fik lov til at filmatisere 'Ringenes Herre'!
#36 LasseUk 15 år siden
#37 elwood 15 år siden
Ajj tak du.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#38 PredatorX 15 år siden
Her jeg helt enig:-)
#39 rockysds 15 år siden
#40 PredatorX 15 år siden
Ehhhh.... kommercielt bras??? Og du vil gerne have Narnia på listen? Jaså hmmmmm