• Ringenes herre: Eventyret om ringen
    48%
  • Star Wars: Episode IV - Stjernekrigen
    26%
  • Pans labyrint
    8%
  • Anden film
    7%
  • Troldmanden fra Oz
    3%
  • Skønheden og udyret (1946)
    2%
  • Snehvide og de syv dværge
    2%
  • Ladyhawke og lommetyven
    2%
  • Legend
    1%
  • The 7th Voyage of Sinbad
    1%
  • Clash of the titans
    1%
  • Tyven fra Bagdad (1940)
    0%

Stemmer i alt: 1531

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 Ericmase 15 år siden

#30 Den er vel ikke nogen steder, men måske i (Anden film)? =}
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#32 BN 15 år siden

bruce (13) skrev:
#10 ...og det er vel logisk nok, at den inkluderer diverse sci-fi-film, animationsfilm og kappe-og-kårde-film ....... hvorimod kappe-og-kårde-genren (film á la 'Adventures of Robin Hood') ikke inkluderer sci-fi, og animationsfilm

Hehe nej det er ikke logisk nok :) "Diverse" er lidt for søgt et begreb for at få nogle film ind i genren og andre ikke. Jeg kan sgu ikke købe den definition.

Indiana Jones er sgu eventyr film!

Jeg tror, du misforstod mig. Jeg mener da også, at Robin Hood og Indiana Jones per definition hører ind under eventyrfilm. Og du skal ikke hænge dig så meget i ordet "diverse", eftersom det var ment som et synonym for "alverdens" eller "alskens".

'Eventyrfilm' er et bredere og mere omfattende begreb end f.eks. 'kappe og kårde-film' - derfor kan kappe og kårde-film smides ind under eventyrfilm sammen med alskens/alverdens/diverse "animationsfilm" og efter min mening også "science fiction-film", eftersom science fiction reelt jo bare er eventyr, der foregår i en fremtidsverden modsat mange eventyr, som foregår i en fortidsverden. I eventyrfilm er der et præmis, der hedder "hvad nu hvis verden så sådan her ud, og der fandtes sådanne ting og/eller væsener", hvilket er præcist det samme præmis, som science fiction-film (som f.eks. '2001', 'Minority Report', 'The Matrix' og 'Blade Runner' m.fl.) bygger på. ... Kan ikke se nogen forskel.

Og så må jeg også smile lidt over de mange beklagelser over, hvorfor den eller den film ikke er med på listen. Tjah, måske fordi listen ellers ville blive uendelig? ... To ord: "Anden film". ;-)

EDIT: Men okay, hvis målet med listen har været at nævne de mest klassiske og velkendte eventyrfilm, burde 'Indiana Jones' måske nok have været med i stedet for mindre kendte (og ringere) film som 'Legend' og 'Ladyhawke og lommetyven'.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#33 Metallan 15 år siden

Willow !!
Gravatar

#34 filmz-Narniabæver 15 år siden

Willow er kommerciel bras!

Eller var det pillow?
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#35 BN 15 år siden

Narniabæver (34) skrev:

'Willow' er en charmerende, rimelig sjov og fornøjelig eventyrfilm (som hos mig ligger på karakteren 4/6), men filmen er samtidig i sig selv det definitive svar på, hvorfor det er godt, at George Lucas ikke fik lov til at filmatisere 'Ringenes Herre'!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#36 LasseUk 15 år siden

Hvis Return of the King havde været på listen havde den uden tvivl fået min stemme, men da det nu er Fellowship of the Ring der skulle repræsentere LotR universet fik den min stemme. Der er ingen eventyrfilm ved siden af eller over.
"At last we meet for the first time, for the last time"
Gravatar

#37 elwood 15 år siden

3 film om nogen som bare går?

Ajj tak du.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#38 PredatorX 15 år siden

bn (32) skrev:
EDIT: Men okay, hvis målet med listen har været at nævne de mest klassiske og velkendte eventyrfilm, burde 'Indiana Jones' måske nok have været med i stedet for mindre kendte (og ringere) film som 'Legend' og 'Ladyhawke og lommetyven'.

Her jeg helt enig:-)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#39 rockysds 15 år siden

I am appalled at the omission of certain movies and thrilled at the inclusion of others!
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#40 PredatorX 15 år siden

Narniabæver (34) skrev:

Eller var det pillow?

Ehhhh.... kommercielt bras??? Og du vil gerne have Narnia på listen? Jaså hmmmmm
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: