-
En verden udenfor57%
-
Den grønne mil14%
-
American History X14%
-
Papillon3%
-
Flugten fra Alcatraz3%
-
Anden film2%
-
Cool Hand Luke2%
-
The Last Castle2%
-
Dead Man Walking1%
-
In the Name of the Father1%
-
Monster's Ball1%
-
Brubaker - en bombe under systemet0%
-
White Heat0%
-
Birdman of Alcatraz0%
Stemmer i alt: 1688
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 MystiskeMox 16 år siden
Den bedste er der ingen tvivl om, her er min top 3 liste:
1. En verden udenfor
2. Birdman of Alcatraz (Burt Lancaster er fantastisk i den film, kanon god film)
3. Flugten fra Alcatraz
Cool hand Luke og Brubaker er også rigtig gode film.
The Last Castle samt Den Grønne Mil er OK. Sidstnævnte har aldrig rigtig fanget mig og jeg kan slet ikke forstå dem som har den over En Verden Udenfor, der er et par klasser til forskel.
Papillion, har jeg vist set for cirka 1000 år siden, men jeg kan intet huske fra den så den falder uden for vurdering i denne tråd.
Les Miserables og Greven af Monte Cristo er også gode film, især de ældre udgaver af filmene.
#32 filmz-Kadann 16 år siden
Så må vi håbe den er god, fordi jeg har lige bestilt den fra Pacific, sammen med Cool Hand Luke. :)
#33 tiany 16 år siden
Den eneste grund til at jeg placere Den Grønne Mil forholdvis højt er fordi jeg husker bogen tydeligt og bogen er rigtig god, men filmen lever ikke op til det.
#34 filmz-Erroneus 16 år siden
Nå oki måske ikke ligefrem en klassiker, men sjov er den faktisk.
I øvrigt faldt stemmen på Shawshank Redemption, som ikke overraskende, størstedelen også har stemt på.
#35 myshkin 16 år siden
Ja, jeg synes også det er underligt at Midnight Express ikke er på listen?!? Har ikke set 2) og 3) og synes Shawshank Redemption er så fandens overvurderet.
Stemte anden film (Midnight Express)
- internet anonymous
#36 Åkepool 16 år siden
1. American history X (selvom den, som flere har skrevet,ikke er en "rigtig" fængselsfilm, men den er altså bedst af de film der er nævnt IMO).
2. The Shawshank redemption (ikke en af verdens to bedste film, men stadig rigtig rigtig god).
3. Midnight express.
4. The Green mile.
5. Papillon (ville måske ende højere ved et genkig. Er desværre alt for lang tid siden jeg har set den, men den var fed dengang).
6. Escape from Alcatraz.
7. Dead man walking.
Resten har jeg desværre ikke set.
#37 keitel 16 år siden
2.Midnight Express
3.Birdman Of Alcatraz. (en desværre overset klassiker-kan absolut anbefales -Burt Lancaster i sit livs rolle)
4.In The Name Of The Father.
5.The Green Mile.
6.Lock Up
#38 I.F.F. 16 år siden
#39 Spanner 16 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#40 SteeN! 16 år siden