• En verden udenfor
    57%
  • Den grønne mil
    14%
  • American History X
    14%
  • Papillon
    3%
  • Flugten fra Alcatraz
    3%
  • Anden film
    2%
  • Cool Hand Luke
    2%
  • The Last Castle
    2%
  • Dead Man Walking
    1%
  • In the Name of the Father
    1%
  • Monster's Ball
    1%
  • Brubaker - en bombe under systemet
    0%
  • White Heat
    0%
  • Birdman of Alcatraz
    0%

Stemmer i alt: 1688

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 dolphinfriendly 16 år siden

Det er ikke en film.

Gravatar

#42 Riqon 16 år siden

Sjovt at ingen har nævnt, at Stephen King fylder top 2 :)

Har jeg mon dårlig smag i fængselsfilm, hvis jeg er vild med Sylvester Stallone's "Lock Up" og er mega skuffet over, at den ikke var med som en valgmulighed? ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#43 fubar 16 år siden

1. Cool Hand Luke.

2. Papillion.

3. Flugten fra Alcatraz.

Jeg savner film som "Blood In, Blood Out", og "The Great Escape".

"Midnight Express" har jeg ikke meget godt at sige om, så savner ikke dén på listen.

Hvis "American History X" og "Monsters Ball", kan komme med, så ville jeg også gerne have set "Runaway Train" på listen. Fantastisk film, som noget af tiden forgår i et fængsel.
Gravatar

#44 NightHawk 16 år siden

Det blev en stemme til Cool Hand Luke...brilliant god i al sin enkelthed over hele linjen med mesterlige scener galore og Paul Newman så cool, at kun hans præstation i Hud kommer i nærheden af den.

Luke : "What we've got here is a failure to communicate."

2. Papillion
3. Flugten Fra Alcatraz
4. Midnight Express
5. Brubaker
6. En Verden Udenfor
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#45 keitel 16 år siden

#42 -har du ikke, den er ret fed.
Gravatar

#46 Adagio 16 år siden

Arg, hvad med at vise original titel i poll options. Skulle læse alle kommentarerne igennem før jeg fandt ud af hvorfor min favorit fængselsfilm ikke var på listen... Shawshank Redemption
Undrede mig også over at der var en underlig film-titel der havde scoret over halvdelen af stemmerne, uden at jeg nogensinde havde hørt om filmen
Gravatar

#47 inflector 16 år siden

#46 hehe ja den danske titel bliver sjældent brugt herinde, den skulle måske i stedet have heddet Røvtur i fængslet, det havde ligesom været en mere dansk titel.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#48 Nexiz 16 år siden

Heh, jeg sad lige og ledte efter Shawshank Redemption i et halvt minuts tid før det gik op for mig at den selvfølgelig stod der under den danske titel :P
Gravatar

#49 filmz-Bruce 16 år siden

Men ja, Kolde Hånd Luke, Uhyrets Fest og Død Mand Gående er da også gode :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#50 sunijoensen 16 år siden

Jeg måtte stemme på Shawshank fordi det er en af de beste film nogensinde, men at Monster's Ball ikke har fået EN stemme... det forstår jeg slett ikke. Den er en af de sejeste film der er lavet. Totalt fed sluttning der får en til at tænke over tingene i dagevis efter man har set filmen. Der må da være en eller anden der vil stemme på den film :)
A Mo-Jo, it's a very high-tech machine that transmits pages over the telephone! It only takes eighteen minutes a page!

Skriv ny kommentar: