• "Fars fede juleferie"
    48%
  • "Fars fede ferie"
    30%
  • "Fars fede Europaferie"
    12%
  • "Fars fede Las Vegas ferie"
    11%

Stemmer i alt: 1014

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 pulse83 18 år siden

Har netop genset alle fire for ca. en uge siden, og det er close-race mellem Fars Fede Ferie og Fars Fede Juleferie.

Den første Vacation er super-underholdende. Med godt skuespil hele vejen rundt. En klassiker.

Europe Vacation er skammelig. Magen til ringe møgfilm, skal man lede længe efter. Specielt børnene er fejlcastet, så det batter. Audrey går fra at være en rimelig normal og køn teenager i 1'eren til at være irriterende og fed, på den dårlige måde. Hun er sjovt nok også yngre.

Christmas Vacation retter op på 2'erens mangler med en bedre casting af børnene og formidabel humor og historie. Min favorit.

Vegas Vacation er hip som hap. Den er ikke ligeså slem som Europe, men heller ikke ligeså god som Vacation eller Christmas Vacation. Børnene er middelgode.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#2 elwood 18 år siden

Juleferie klart, den er jo en klassiker, og har rigtig mange sjove scener.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 morten300 18 år siden

Den Rambo-Poll forsvandt godt nok hurtigt, hva? ;-)
'Better to reign in hell than serve in heav'n' - John Milton
Gravatar

#4 Æsop9000 18 år siden

Dette er da fede polls vi har for tiden: alle de 80er film-serier man næsten havde glemt. Jeg havde ikke noget mod Rambo-Poll eller denne poll. Hvis man hader disse polls, så kan man jo sende nogle ind selv.
Men i denne poll stemte jeg Fars fede ferie. Fordi den i mine øjne er mest original, og jeg fik flest grin af den: specielt slutningen i Wolley-world, hvor John Candy har en sjov rolle.

Fars fede juleferie ville være min nummer 2, da Randy Quad er genial i den film.

Fars fede Europaferie har også sin store øjeblikke: blandt andet der hvor Clark vil besøge sin familie i Tyskland, men tager fejl af numrerne på husene, og tager på besøg ved den forkerte familie.... Det kan jeg stadig grinne af.

Fars fede Las Vegas ferie... ja, den er ikke min favorit, men synes dog ikke den er sårlig.

En ting jeg synes der er mærkeligt ved filmene, det er at Clark Griswold og Ellen Griswold har 3 forskellige børnepar: i de to første film er det de samme børn, i den næste ("Fars fede ferie") er det et nyt kuld børn, og i den fjerde ("Fars fede Las Vegas ferie" ) tror jeg at det er endnu et nyt kuld børn..... Så The Griswolds må have omkring 6 børn..... hvor der er ca 15 imellen hver, eller et eller andet.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#5 Bates 18 år siden

Juleferie, men jeg synes nu meget godt om de 3 første "fars fede ferie" film :)
Gravatar

#6 pulse83 18 år siden

#4 De har 4 forskellige par børn. Et nyt par i hver film.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#7 filmz-Linda 18 år siden

Stemte på 1'eren - Helt klart den bedste, uden tvivl!

Clark: I think you're all fucked in the head. We're ten hours from the fucking fun park and you want to bail out. Well I'll tell you something. This is no longer a vacation. It's a quest. It's a quest for fun. I'm gonna have fun and you're gonna have fun. We're all gonna have so much fucking fun we'll need plastic surgeory to remove our godamn smiles. You'll be whistling 'Zip-A-Dee Doo-Dah' out of you're assholes! I gotta be crazy! I'm on a pilgrimage to see a moose. Praise Marty Moose! Holy Shit!

Gravatar

#8 NightHawk 18 år siden

Stemte på "Fars Fede Juleferie", selv om 1'eren kommer meget tæt på førstepladsen.

"Fars Fede Ferie"Her er det alle scenerne med tanten og hunden, jeg syntes er sjovest. "De våde sandwich" og løbet tilsidst, (en fed parodi på "Viljen Til Sejr") er også meget morsomme. Mht, John Candy ku' jeg godt ha' tænkt mig, at han havde fået en lidt større rolle. Syntes ikke han rigtigt får hverken tid eller replikker nok til, at være hysterisk morsom, som man kender ham.

"Europaferien" er sådan lidt op og ned mht. de sjove optrin i forhold til 1'eren og 3'eren. Dog er der der flere klassiske scener, som "Stonehedge", "rundkørslen ved Big Ben", "den forkerte familie i Tyskland, samt natpotten", (føj og atter føj for øvrigt) og selvfølgelig "Tyrolerdansen" tilsidst. Men tempoet og timingen er ikke helt så god som i 1'eren og 3'eren.

"Juleferien" Er lige en tand bedre end "Fars Fede Ferie". Egentlig er der jo ligså mange gode jokes med som i 1'eren, men jeg har nu alligevel altid fundet "Juleferien" sjovest. Måske er det fordi hele scenariet med bedsteforældrene, der kommer på besøg og alt det kaos og stress der følger med, bare er så genkendeligt, i mindre målestok selvfølgelig, fra ens egne juledage/familiefrokoster. Der er bare så mange scener i træk her, der er morsomme og ligegyldigt hvor mange gange jeg har set filmen, så griner jeg ligemeget hver gang. Man ku' bla. nævne - "Bilduellen og jagten på et rigtigt Juletræ, i hård frost"! "Opsætningen af lyskæden"! "Den senile tante med de levende gaver"! "Fætter Eddie's tømning af skidetanken"! og selvfølgelig..."Egernet"!

"Las Vegas Ferien" syntes jeg var pænt skuffende. Ikke engang Randy Quaid er sjov i den film. Eneste scener der fremtvang et godt grin hos mig, var der hvor Clark blir tørret af en ret skummel croupier og da Wayne Newton, (manden med det klammeste overskæg) prøver at score fru. Grisworld. Det er som om gassen er røget ud af ballonen allerede inden filmen kommer igang og Chevy Chase virker desideret flad i udtrykket igennem hele filmen.

Ser forøvrigt "Fars Fede Juleferie" hver eneste jul, som fast tradition, ud over "It's a Wonderful Life" og "Alene hjemme". Elsker de film, man blir sgu i så godt humør af st se dem :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#9 NightHawk 18 år siden

Man skal da ikke snyde sig selv for deres trailers, så her kommer de :

http://videodetective.com/trailer-preview.asp?cust...

Ku' noger af jer der har stemt på "Vegas Vacation" ikke skrive lidt om hvorfor i syntes det er den bedste ? :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#10 MakeItMonkey 18 år siden

De sq alle sjove =)...
jeg får al tid go grinr'n når jeg der dem

"Fars fede juleferie" samt "Fars fede ferie" tager kart 1/2.pladsen.

"Fars fede Europaferie" og "Fars fede Las Vegas ferie" må derefter nuppe de næste plaseringer

men overall er de klart alle nogle gode og sjove film som man self skal ha i sin samling, ellers må man jo bare nøjes med at se dem på tv3/3+ en lørdag aften kl 00 =)

Skriv ny kommentar: