-
"The Big Lebowski"33%
-
"No Country for Old Men"20%
-
Hvilke brødre?14%
-
"O Brother, Where Art Thou?"12%
-
"Fargo"9%
-
"The Ladykillers"3%
-
"Miller's Crossing"3%
-
"The Man Who Wasn't There"2%
-
"Barton Fink"2%
-
"The Hudsucker Proxy"2%
-
Anden film2%
-
"Blood Simple"1%
Stemmer i alt: 1303
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 filmz-grev_michal 16 år siden
1. O Brother, Where Art Thou?
Hands down deres klart bedste film. Et mesterværk.
2. Fargo
En af de bedste krimier i nyere tid.
3. Millers Crossing
Endnu en stor krimi - I manges øjne bedre end Fargo, jeg foretrækker dog Fargo selv.
4. No Country for old men
Endnu en spændene thriller der var spændene hele vejen igennem.
5. The Big Lebowski
En ok film, har aldrig fanget mig på samme måde som den har med nogle andre. Jeg kan dog stadig værdsætte kvaliteten af den.
#12 aknot 16 år siden
#13 mvejen 16 år siden
#14 davenport 16 år siden
Jeg elsker den langsomme opbygning, hvilket betyder at man rigtig kommer ind i de forskellige karakterer. Og så er replikkerne simplethen så utorlig velskrevet og morsomme.
Bill Macy leverer sit livs præsentation, og rammer Jerry Lundegaard lige på sømmet.
Jeg har set den film ufattelig mange gange, og sidder hver gang og måber over den perfekte opbygning.
Hvis jeg virkelig skal hygge om mig selv, så sætter jeg Fargo på, hælder et godt glas vin op, og kaster mig ud i en trøstesløs ørken af sne og is.
Og så er det denne film, der overbeviste min ven fra Tyskland om, at man ikke skal dubbe film! Han er nu omvendt, og er én af os! ;)
#15 Bates 16 år siden
"No Country For Old Men", og "Fargo" ligger begge på en anden plads. Men en rigtig flot anden plads, for det er to rigtig rigtig gode film. Coen brødrene kan bare fortælle en rigtig god historie. Det var der mange som kunne lære noget af!
#16 cansi 16 år siden
Kunne sagtens have været No Country For Old Men.
Glæder specielt meget til Burn After Reading, har læst manusskriptet, og det var bare godt.
Men altså
Fuck it, Dude, let's go bowling.
#17 chronaden 16 år siden
#18 Morbid 16 år siden
Du er min nye bedste ven.
#19 MikkelHJ 16 år siden
#20 Kruspe 16 år siden
Meeen No Country... sniger sig ind på en stor andenplads.
Fed afstemning i øvrigt...