• "The Thing - Det grusomme udefra"
    25%
  • Hvem er Carpenter?
    18%
  • "Halloween"
    14%
  • "Flugtaktion New York"
    12%
  • "Sidste nat på Station 13"
    10%
  • "Hvem springer kineserne for?"
    7%
  • "In the Mouth of Madness"
    3%
  • "The Fog"
    3%
  • "Den usynlige mands erindringer"
    3%
  • Anden film
    2%
  • "Starman"
    1%
  • "Christine"
    1%

Stemmer i alt: 1171

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Benway 16 år siden

"The Thing" meget tæt forfulgt af "Halloween". "In the Mouth of Madness" kan forøvrigt varmt anbefales.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#12 Yoda 16 år siden

Kan ikke vælge mellem "The Thing" og "Halloween", så jeg stemmer ikke. Begge film er suveræne!

Jeg har også et svagt punkt for "The Fog" og "In the Mouth of Madness" - og så er "Hvem springer kinerserne for" (til trods for dens dårlige ry) helt vidunderlig...
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#13 mvejen 16 år siden

Blev The Thing, men stærkt efterfulgt af Plissken...
Gravatar

#14 Zabriskie 16 år siden

"den usynlige mands erindringer"

Ren nostalgi
Le temps détruit tout
Gravatar

#15 elwood 16 år siden

#4 Faktisk ikke hel Gal på den Hideo Kojima har sagt at han blev inspireet en del af netop Kurt Russels Rolle.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16 tiany 16 år siden

#15 Ved det - jo netop derfor at solid snake kalder sig selv plissken i MSG2 - SOL
Valar morghulis
Gravatar

#17 MOVIE1000 16 år siden

helt klart Halloween gad godt og se The thing har aldrig hørt om den desværre
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#18 deathlikesilence 16 år siden

helt klart "In The Mouth of Madness" selvom "The Thing" og "Flugtaktion New York" osse fede.
No, I'm not a pessimist. At some point the world shits on everybody. Pretending it ain't shit makes you an idiot, not an optimist.
Gravatar

#19 NightHawk 16 år siden

Efter at ha' tænkt godt og grundigt over det, så endte jeg med at stemme på Carpenters moderne western, Sidste Nat På Station 13. Synes spillet imellem Austin Stoker og Darwin Joston er forrygende godt, ligesom filmen er mesterligt opbygget i en stødt stigende spændingkurve mod det store showdown. Cool soundtrack, godt spillet, herlig underspillet humor og fyldt med atmosfære. Utroligt hvor meget Carpenter kan få ud af så beskedent et budget, hvilket også viser hvor dygtig han er som instruktør.

2. The Thing
3. Halloween
4. Escape From New York
5. The Fog
6. Elvis - Tv Movie, (som meget genne må komme på DVD/Blueray snart)
7. Hvem Springer Kineserne For
8. They Live
9. Cigarette Burns
10. Christine
11. Prince of Darkness
12. Starman
13. Den Usynlige Mands Erindringer

Sidstnævnte mener jeg så også, var den film der afsluttede Carpenters æra, indtil han i 2005 genvandt formen i Marsters of Horror serien.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#20 Bohemian 16 år siden

Helt sikkert The Thing som er eb af de få film jeg har givet 10 på imdb. Elsker simpelthen den film!

Kan også godt lide hans andre film, og kan varmt anbefale In the Mouth of Madness
Free in serenity.

Skriv ny kommentar: