• "The Thing - Det grusomme udefra"
    25%
  • Hvem er Carpenter?
    18%
  • "Halloween"
    14%
  • "Flugtaktion New York"
    12%
  • "Sidste nat på Station 13"
    10%
  • "Hvem springer kineserne for?"
    7%
  • "In the Mouth of Madness"
    3%
  • "The Fog"
    3%
  • "Den usynlige mands erindringer"
    3%
  • Anden film
    2%
  • "Starman"
    1%
  • "Christine"
    1%

Stemmer i alt: 1171

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 rockysds 16 år siden

The Thing.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#32 metabolid 16 år siden

The Thing - uden tvivl - uvurderlig
Gravatar

#33 filmz-Narniabæver 16 år siden

Jeg stemte på Flugtaktion New York, og så er der The Fog.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#34 filmz-Angel Eyes 16 år siden

De er jo alle gode på hver deres måde, men hvis jeg skal vælge én så bliver det nok The Thing (med Halloween, In the Mouth of Madness og Flugtaktion New York lige i hælene). Har alle hans film stående og havde for nylig en maraton med min ven, hvor vi så de fleste af dem - klasse! Og så skal man jo ikke glemme hans bidrag til Masters of Horror sæson 1: Cigarette Burns; den er faktisk rigtig creepy...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#35 chronaden 16 år siden

Elsker Carpenter, men den stemme kan sq ikke falde på andet end "The Thing" - en af mine absolut favorit gysere!
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#36 filmz-vassago 16 år siden

#23: Problemet med "The Thing" i mine øjne, er at den ved gensyn er gået hen og blevet noget mere "ordinær", hvor jeg synes at "Mouth..." stadig er lidt mere kompliceret og interessant - til tider virker den dog desværre også en anelse konstrueret. At jeg er H.P. Lovecraft fan har måske også sin indflydelse på valget.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#37 filmz-TC 16 år siden

Jeg skal helt klart have set "The Thing" (det har jeg desværre ikke fået gjort endnu). Jeg stemte på "anden film" og det er altså "Vampires" med James Woods.

Jeg ved godt at det ikke er en Oscar film, men jeg synes det er god underholdning.

Ellers var min stemme landet på Mouth of Madness..

Gravatar

#38 filmz-hvalen 16 år siden

Fuchs: I need to talk to you. Meet me outside in five minutes.
MacReady: It's 40 below zero outside.

[Norris' head grows legs and tries to walk away]
Palmer: You gotta be fucking kidding.

The Thing, den bør ses ;)

Det samme gælder for Flugt aktion New York:
Gravatar

#39 filmz-DocDoom 16 år siden

Invisible Man falder jo lidt udenfor hans sædvanlige stil, da det er en humor-film, men jeg erindrer faktisk, at den er ganske underholdende.

Flugtaktion NY så jeg aldrig, da jeg var barn/teenager, og da jeg så den som voksen, må jeg indrømme, at jeg fandt den noget bedagen.

Begge de to horrorklassikere Maskernes Nat og Tågen er i.m.o. ikke noget, der holder i dag.

Jeg holder fast i The Thing, det er helt sikkert. Ikke overraskende er den på 1.pladsen.

Lidt mere overraskende er det, at "hvem er" er på 2.pladsen.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#40 filmz-Bruce 16 år siden

#36 Også klart en film, der har kvaliteter. Bliver spændende at se "At the Mountains of Madness" fra Del Toros hånd.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: