-
Jagten på den forsvundne skat (Indiana Jones)31%
-
Schindlers liste20%
-
Jurassic Park16%
-
Saving Private Ryan16%
-
Dødens gab7%
-
E. T.5%
-
En anden film3%
-
München1%
Stemmer i alt: 407
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 fazz 9 år siden
Tror filmen skal være instrueret af Spielberg for at være med her, og Goonies er efter hvad jeg husker instrueret af Richard Donner :)
#12 Geekalot 9 år siden
#13 cain 9 år siden
2. Indy
3. Jurrassic
4. Shaving Ryans privates
#14 Lazlo H 9 år siden
Når det er sagt, så er det et hårdt felt og en hård afstemning, for Raiders of the Lost Ark er dælme også den perfekte sunday-matinee film, Schindler og Ryan sublime krigsfilm på hver sin måde, og Jurassic Park revolutionerede filmens verden dengang i 1993. München er en anden af mine Spielberg-favoritter - stærkt undervurderet i lighed med Duel og Sugarland Express. Og selvom det ikke ændrer noget, så er det dybt kriminelt, at Close Encounters of the Third Kind ikke er med i afstemningen her. Med til Spielbergs,s cv hører også flop-farcen 1941, men den skulle lige nævnes da det er een af mine guilty pleasures.
Ser meget frem til Bridge of Spies senere på året...
Men al hæder og ære går til een af historiens bedste film - Jaws
#15 Lazlo H 9 år siden
Catch Me If You Can, Minority Report, War of the Worlds og The Terminal...
Temple of Doom og Last Crusade er über-værdige sequels til Raiders, og The Lost World en aldeles hæderlig opfølger til Jurassic Park, omend unødvendig.
Listen er lang - kvaliteterne mange... Spielberg har dælme beriget os i adskillige årtier (og må have haft et par dårlige dage med hhv. Hook og Indy IV)
#16 Hr. Jensen 9 år siden
Dolly-zoom scenen, er det ikke dér, hvor Kintner drengen bliver ædt?
#17 silegnaV 9 år siden
1. Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull
2. 1941
3. Always
4. Hook
5. The Lost World: Jurassic Park
6. The Adventures of Tintin
7. War of the Worlds (2005)
Herefter har jeg svært ved at blive enig med mig selv om, hvordan de skal placeres.
#18 Den fede 9 år siden
#19 Lazlo H 9 år siden
Just präcis - nærmere bestemt scenen med Brodys reaktion...
#20 Hr. Jensen 9 år siden