• Spaceballs
    22%
  • Hvem er John Candy?
    20%
  • Planes, Trains & Automobiles
    14%
  • The Blues Brothers
    12%
  • Af banen!
    9%
  • Røven af fjerde division
    8%
  • Onkel Buck
    7%
  • Who's Harry Crumb?
    3%
  • Ferie med bjørn på
    3%
  • Anden film
    2%
  • Nothing but Trouble
    1%
  • Only the Lonely
    0%

Stemmer i alt: 1133

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 Spanner 16 år siden

Highland Park (28) skrev:
Og jeg forstår slet ikke, at mange fremhæver hans rolle i "JFK". Den var på ingen måde noget særligt. Men smag og behag. :)

Der har også kun været to, der har fremhævet JFK :)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#32 Highland Park 16 år siden

#31: Sandt, men nu tænkte jeg lige så meget på, når talen falder på John Candy generelt.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#33 BN 16 år siden

Planes, Trains and Automobiles

Fordi det er en virkelig morsom, lille komedie, og fordi den viser hvad John Candy kunne: nemlig være rigtig sjov på den gakkede måde og rørende på den ikke særlig dybe, men alligevel varme måde.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#34 myshkin 16 år siden

Tænkte på "Røvtur på 1.klasse" som jo vidst nok er den danske titel. Kendte faktisk ikke den engelske, så stemte anden film :(

Der hvor Steve Martin går amok på den stakkels salgsassistent er top-dollar!! Tror lige jeg tjekker nogle klip ud på youtube.. 8)
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#35 HighFlyer15 16 år siden

I burde fandme skamme jer!!! 19% som ikke ved hvem manden er!!!!!
Gravatar

#36 NightHawk 16 år siden

Det blev en stemme på Planes, Traines & Automobiles, som jeg ikke har tal på hvor mange gange jeg har set. Når vi nærmer os juleperioden, så ryger den per tradition i afspilleren og jeg er færdig af grin hver eneste gang, også selv om man kan de forskellige jokes til bevidstløshed efterhånden. Det siger så også lidt om hvor god en komedie det i bund og grund er, når fjollerierne efter så mange år stadig holder. Og det gør de fordi timingen i de forskellige scener er noget nær geniale og mesterligt udført af Steve Martin og John Candy, der matcher hinanden usansynlig godt i et par roller, der aldrig falder ind i rene stereotyper.

Jeg har fundet to af mine tre yndlings scener frem her. Desværre var badeværelses montagen på motellet ikke til at finde.

Den herlige Fucking Car... :

Og den helt igennem geniale The Wrong Way, som er mesterligt skruet sammen :

Nr. 2 blir Ferie Med Bjørn På som er næsten ligeså morsom og med op til flere mindeværdige scener, (Candy der påtager sig opgaven at spise en 1000 g steak, samt duellen mod den skaldede bjørn), og skæve personager, som f.eks manden der er blevet ramt i hovedet af lynet 66 gange, for slet ikke at tale om Candys rædselsfulde svoger spillet af Dan Akroyed :D

Nr. 3 på listen må blive Only The Lonely. Her er der mere tale om drama/komedie frem for rendyrket komedie. John Candy er både meget morsom og meget rørende i sin portrætering af den aldrende ungkarl, der har temmelig svært ved at løsrive sig fra sin gamle mor, der stædigt kontrolerer hans liv. Det er en film, der på det varmeste kan anbefales at få fat på :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#37 deathlikesilence 16 år siden

Planes, Trains & Automobile helt klart... en af de få hvor jeg ikke har lyst til at slå Steve Martin ihjel (de andre er Dirty Rotten Scoundrels og ¡Three Amigos!). Men elsker stort alle de film der på den liste over Candy film.. 99% af hans film er bare indbegrebet af "hygge".

Men John Candy... kan man andet end at elske ham. Han var fast inventar i stort set alle de komedier jeg voksede op på.
No, I'm not a pessimist. At some point the world shits on everybody. Pretending it ain't shit makes you an idiot, not an optimist.
Gravatar

#38 MikkelHJ 16 år siden

Åh, for pokker. Hvorfor kommer jeg først i tanke om Delirious nu? Havde jeg bare husket denne lille perle af en film, inden jeg afgav min stemme, var valget helt sikkert faldet på den.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#39 Åkepool 16 år siden

#27 - Nu er det kun 14 år siden og jo, han var stor :)

Det er da muligt han ikke var stor, udover det fysiske, men han var da rimelig kendt og iøvrigt på film, en rigtig hyggelig fætter.

Og jeg synes stadig kun 14 år efter hans død, at det er helt skævt, at så mange ikke kender ham. Det er altså en fyr der var kendt da han levede og har lavet et godt stykke over 20 film og en masse tv arbejde.
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: