-
Spaceballs22%
-
Hvem er John Candy?20%
-
Planes, Trains & Automobiles14%
-
The Blues Brothers12%
-
Af banen!9%
-
Røven af fjerde division8%
-
Onkel Buck7%
-
Who's Harry Crumb?3%
-
Ferie med bjørn på3%
-
Anden film2%
-
Nothing but Trouble1%
-
Only the Lonely0%
Stemmer i alt: 1133
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 Spanner 16 år siden
Der har også kun været to, der har fremhævet JFK :)
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#32 Highland Park 16 år siden
#33 BN 16 år siden
Fordi det er en virkelig morsom, lille komedie, og fordi den viser hvad John Candy kunne: nemlig være rigtig sjov på den gakkede måde og rørende på den ikke særlig dybe, men alligevel varme måde.
#34 myshkin 16 år siden
Der hvor Steve Martin går amok på den stakkels salgsassistent er top-dollar!! Tror lige jeg tjekker nogle klip ud på youtube.. 8)
- internet anonymous
#35 HighFlyer15 16 år siden
#36 NightHawk 16 år siden
Jeg har fundet to af mine tre yndlings scener frem her. Desværre var badeværelses montagen på motellet ikke til at finde.
Den herlige Fucking Car... :
Og den helt igennem geniale The Wrong Way, som er mesterligt skruet sammen :
Nr. 2 blir Ferie Med Bjørn På som er næsten ligeså morsom og med op til flere mindeværdige scener, (Candy der påtager sig opgaven at spise en 1000 g steak, samt duellen mod den skaldede bjørn), og skæve personager, som f.eks manden der er blevet ramt i hovedet af lynet 66 gange, for slet ikke at tale om Candys rædselsfulde svoger spillet af Dan Akroyed :D
Nr. 3 på listen må blive Only The Lonely. Her er der mere tale om drama/komedie frem for rendyrket komedie. John Candy er både meget morsom og meget rørende i sin portrætering af den aldrende ungkarl, der har temmelig svært ved at løsrive sig fra sin gamle mor, der stædigt kontrolerer hans liv. Det er en film, der på det varmeste kan anbefales at få fat på :
#37 deathlikesilence 16 år siden
Men John Candy... kan man andet end at elske ham. Han var fast inventar i stort set alle de komedier jeg voksede op på.
#38 MikkelHJ 16 år siden
#39 Åkepool 16 år siden
Det er da muligt han ikke var stor, udover det fysiske, men han var da rimelig kendt og iøvrigt på film, en rigtig hyggelig fætter.
Og jeg synes stadig kun 14 år efter hans død, at det er helt skævt, at så mange ikke kender ham. Det er altså en fyr der var kendt da han levede og har lavet et godt stykke over 20 film og en masse tv arbejde.