• Good Will Hunting
    36%
  • Døde poeters klub
    19%
  • Hook
    11%
  • Good Morning Vietnam
    10%
  • Mrs. Doubtfire
    8%
  • Fisher King
    5%
  • Insomnia
    5%
  • The Birdcage
    3%
  • Verden ifølge Garp
    3%

Stemmer i alt: 592

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Driver 10 år siden

Scorpion (16) skrev:
Det kom jeg også til at tænke på. I størstedelen af hans film foregår der et eller andet knæk i hans liv, som han forsøger at lappe med humor. Det skulle så heller ikke være helt off i forhold til hans eget liv. :/

Iøvrigt så er Worlds Greatest Dad at finde på det amerikanske Netflix.

Jeg ved ikke om jeg vil kalde dem dystre, men der forekommer rigtig nok noget dramatisk og det er det, jeg så forfærdelig godt kan lide ved Williams film. De har en masse substans samtidig med, at de er dejlig hjertevarme og humoristiske. Her tænker jeg især på Mrs. Doubtfire, Hook, Jumanji og Jack, der ligesom en Disney film, formår at inkludere noget surt og trist i noget godt, uden at det ødelægger helhedsindtrykket.

Biocentennial Man og Patch Adams, vil jeg også gerne anbefale. De har ligeledes også en masse hjerte, varme og lune, men samtidig dramatik og triste momenter. Jeg kan ikke nævne en yndlingsfilm med ham, for Good Will Hunting er fænomenal, men hans scenetid, er jo begrænset i forhold til i så mange andre film, hvor han har hovedrollen, men:

Good Will Hunting
Hook
Mrs. Doubtfire

Vil altid stå ud som mine klare favoritter af en perlerække af virkelig gode film. Så absolut en af mine yndlings skuespillere til dato.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#22 Takfornu 10 år siden

Døde Poeters Klub, Good Will Hunting og One Hour Photo
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !

Skriv ny kommentar: