• "Festen"
    34%
  • "Pelle erobreren"
    17%
  • Jeg har ikke set nogle af filmene
    17%
  • "Bennys badekar"
    10%
  • "Kundskabens træ"
    8%
  • "Idioterne"
    4%
  • "Ditte menneskebarn"
    2%
  • "Vredens dag"
    2%
  • "Babettes gæstebud"
    2%
  • "Sult"
    2%
  • "Soldaten og Jenny"
    1%
  • "Du skal ære din hustru"
    1%

Stemmer i alt: 1383

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 tiany 17 år siden

Jeg har kun set ditte menneskebarn, pelle erobreren og kundskabens træ og den eneste af dem jeg kan huske er Kundskabens træ, måske fordi jeg har set den 7 gange i løbet af min skole tid (dansklærere elsker den). Så den fik min stemme.

Er generelt ikke til danske film og går uden om alt hvad der hedder dogme.
Valar morghulis
Gravatar

#12 moulder666 17 år siden

Festen er i mine øjne intet mindre end en genial fremstilling af danskernes dårlige sider - så den fik min stemme. Pelle Erobreren kommer lige bagefter, så Idioterne og uden at have set alle de andre kommer Ditte Menneskebarn langt, langt nede på listen - Jesus, den trak tænder! :D
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#13 Verbal 17 år siden

Mange gode film, men jeg valgte Pelle Erobreren. Jeg synes at Soldaten og Jenny er vildt over overrated. Jeg kan sagtens følge filmens ideer og dybereliggende tanker, men alligevel ender hele filmen med at være dybt patetisk.
And like that... he's gone.
Gravatar

#14 filmz-mrhands 17 år siden

Min stemme faldt på Pelle Erobreren. Sikke en pragtfilm.
Gravatar

#15 Æsop9000 17 år siden

Æv, jeg kan ikke stemme på "Stjerner uden Hjerner", æv.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#16 chandler75 17 år siden

Jeg er fristet til at stemme "Sult", da den fortjener en højere placering, men mesterværket "Pelle erobreren" (Bille Augusts sidste gode film) er ikke til at komme uden om...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#17 mr gaijin 17 år siden

Vredens Dag. Det undrer mig godt nok, at Dreyer ligger så langt nede. Ser folk ikke nok film? Faktisk er det umådeligt besynderligt, at der ikke er udgivet nogle Dreyer-film i Danmark til en rimelig sum. Kulturministeriet burde lukke op for pengekassen og sørge for, at de bliver set.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#18 Riqon 17 år siden

#17 - Jeg ser masser af film, men ikke dem på den liste. Jeg har faktisk forsøgt at se både "Festen" og "Pelle Erobreren", men jeg kunne bare ikke se dem til ende..
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#19 MuManden 17 år siden

Der var ingen slinger i valsen der, det kunne jo kun blive Pelle Erobreren.
Men Festen er absolut også en god film og derefter ved jeg ikke hvad jeg ville have stemt, men de når jo heller ikke de 2 første til sokkeholderne, så det er jo ligemeget.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#20 Zabriskie 17 år siden

#18 - Det var da sørgeligt
Le temps détruit tout

Skriv ny kommentar: