• "Memento"
    47%
  • "L.A Confidential"
    26%
  • "The Time Machine"
    6%
  • "Greven af Monte Cristo"
    6%
  • "Rules of Engagement"
    5%
  • "The Proposition"
    3%
  • Anden film
    3%
  • "Ørkendronningen Priscilla"
    2%
  • "Kannibalerne"
    2%
  • "Factory Girl"
    1%

Stemmer i alt: 1080

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 filmz-Is 16 år siden

Jeg er lidt uenig.
Synes at Guy Pearce præstation i L.A Confidential er yderst fremragende, selvom jeg også synes at han i Memento præstere en smule bedre. Mange gange under filmen fik jeg sympati for hans karakter, frem for Russell Crowes og Kevin Spaceys :-)
Gravatar

#12 Riqon 16 år siden

#8 - Eller den anden vej rundt. Kan ikke overraske nogen, at man kalder Christopher Nolan genial efter at have set Memento.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#13 Bobby Singer 16 år siden

"L.A. Confidential", fantastisk film og jeg synes da også at Guy Pearce spiller ganske godt i den. Det er måske ikke hans bedste præstation, som ismet siger, så spiller han måske lige en tak bedre i "Memento".

Men "L.A. Confidential" er bare en bedre film end "Memento", efter min mening, så derfor gik min stemme til "L.A."

Desuden så er "Ravenous" en uhyggeligt overset perle, som helt klart ligger på min top 3 liste over bedste Guy Pearce film.
Idjit
Gravatar

#14 moulder666 16 år siden

Memento - ingen tvivl!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#15 Verbal 16 år siden

"Memento" er efter min mening både den bedste Guy Pearce film og Guy Pearce's bedste præstation".

Men selvom "Memento" står øverst på min liste, tilslutter jeg mig gerne koret af folk, der synes, at "L.A. Confidential" er en fremragende film.
And like that... he's gone.
Gravatar

#16 HonoDelLoce 16 år siden

Som alle jer andre, så står den mellem Memento og L.A. Confidential.. Og som hos flertallet, kan jeg se, ender stemmen hos Memento hos mig også..

Men der er ingen tvivl om, at L.A. Confidential er en helt genial film, og for mig var tungen på vægtskålen den overraskelse over hvor meget Memento sad i hovedet af mig flere dage efter jeg havde set den første gang.. Det er faktisk få gange, hvor jeg har glædet mig til at gense en film.. Og hvis det endelig sker, plejer det at være film jeg ikke har set i årevis.. Men med Memento var følelsen der umiddelbart efter jeg slukkede afspilleren første gang..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#17 BN 16 år siden

Jeg synes, hans bedste præstation er hans rolle i 'L.A. Confidential.

... kan godt lide at hans karakter deri går fra at være en slikket duksedreng, der holder sig til reglerne, til at være en brutal dræber, der bl.a.
skyder hovedskurken, ene og alene for at dennne ikke skal gå fri for straf, og tilsidst også selv snor sig udenom en tjenestemands-sag.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#18 MuManden 16 år siden

Det var dælme godt nok svært. Jeg har set de fleste på listen, men syntes ikke rigtig der var nogen af de film der, der lige falder i min smag.
Det blev dog L.A Confidential, selv om jeg kun så den lige da den kom ud på DVD, så kan egentlig ikke rigtig huske den, andet end jeg syntes at kan huske, at den var udemærket.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#19 sluppermand 16 år siden

Hans bedste film er klart Memento, men hans bedste præstation er imo The Proposition.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#20 filmz-Bulldog 16 år siden

Det er sjovt. Jeg har altid syntes af "L.A. Confidential" var en lidt "fakey" film. Den fungerer helt perfekt i opbygning, dramaturgi osv., men jeg har aldrig følt et nærvær i skuespillet. Den er lidt for distanceret og Hollywood-agtig til at komme op til "Chinatown" og hele den klassiske flok.
"The Proposition" er min favorit. Han gør det også godt som Warhol i "Factory Girl", men filmen er for svag. "Kannibalerne" og "Priscilla" er virkelig også gode præstationer fra hans side!

Skriv ny kommentar: