• "Memento"
    47%
  • "L.A Confidential"
    26%
  • "The Time Machine"
    6%
  • "Greven af Monte Cristo"
    6%
  • "Rules of Engagement"
    5%
  • "The Proposition"
    3%
  • Anden film
    3%
  • "Ørkendronningen Priscilla"
    2%
  • "Kannibalerne"
    2%
  • "Factory Girl"
    1%

Stemmer i alt: 1080

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 rockysds 16 år siden

Damn, det kan jeg ikke beslutte på stående fod (og liggende hoved) - men at det står mellem "L.A. Confidential" og "Memento" er der ingen tvivl om.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#2 Riqon 16 år siden

Ved ikke om det er hans bedste præstation, men det er helt klart bedste Guy Pearce film:

Memento
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#3 The Insider 16 år siden

L.A. Confidential, timeless classic. Memento er også fremragende (og det er The Proposition i øvrigt også), men L.A. snupper førstepladsen for mit vedkommende :-)
War. War never changes.
Gravatar

#4 filmz-Is 16 år siden

Er fuldstændig enig med dig ;-)

L.A Confidential er simpelthen en af de mest gennemførte og gennemtænkte film jeg nogensinde har set. Alt er simpelthen mesterligt udført i denne film. Et sandt mesterværk!
Gravatar

#5 NightHawk 16 år siden

Stemte Memento som bedste film, da det er den jeg har set med ham, hvor hans skuespilspræstation er på samme mesterlige højde som selve filmen.

Synes L.A. Confidential er en fremragende film helt på højde med klassikere som Chinatown og The Big Sleep for at nævnte et par af de absolut bedste krimier.

Men...jeg bryder mig ikke specielt om Guy Pearces præstation i den film. Syntes han er lidt for overgeraret og lettere anstregende at se på i flere scener og mener klart at han blir overstrålet af både Russel Crowe, Kevin Spacey og James Cromwell, der alle virker langt mere afbalancerede.

Stort set samme problem lider nr. 3 på min liste Greven af Monte Cristo også af. En glimrende film, med en lettere overspillende Pearce.

4. The Time Machine, (foretrækker originalen selv om denne er flottere lavet)

5. Rules of Engagement, (gumpetung og klodset krigsfilm/retsalsdrama, imo. Spændingskurven er stødt dalende efter de første 20-25 min.)

Har ikke set The Proposition, Factory Girl, Ørkendronnigen Prisilla eller Kannibalerne.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#6 wimmie 16 år siden

Årh....blæret poll - elsker Guy Pearce... :p~
Må sige at det er tæt løb mellem Memento, LA Confideltal og Kannibalerne (AKA Ravenous)...
Men Memento er blandt mine top 5 yndlingsfilm såeh...

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#7 filmz-DocDoom 16 år siden

Endnu en af disse lidt unødvendige polls, hvor der kun er to mulige vindere. Utroligt, at to har stemt Time Machine. Den er på top 10 over de dårligste film, som jeg på stående fod kan komme i tanker om.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#8 deathlikesilence 16 år siden

Memento, LA Confidential og Ravenous er alle fede film. Men Memento er bare lige den tand bedre end de fleste film. Er jo osse en Christopher Nolan film, så kan jo ikke overraske nogen at den er så genial.
No, I'm not a pessimist. At some point the world shits on everybody. Pretending it ain't shit makes you an idiot, not an optimist.
Gravatar

#9 Benway 16 år siden

"Memento" er en af mine yndlingsfilm, men "L.A. Confidential" er også fantastisk og "The Proposition" er også rigtig god.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#10 keitel 16 år siden

#7 helt enig, den originale Time Machine er en klassiker uden lige, og dens remake er direkte katostrofal ringe.
Stemte Rules of engagement, fremragende film men så heller ikke mere.

Skriv ny kommentar: