-
Ingen af dem - de er alle GYSelige24%
-
A Nightmare on Elm Street18%
-
Saw14%
-
George Romeros Dead-film12%
-
Resident Evil11%
-
Scream6%
-
Fredag den 13.6%
-
Halloween5%
-
Hellraiser5%
Stemmer i alt: 2045
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#61 Herrguth 14 år siden
Dog var det et svært valg, da jeg også for nylig har stiftet bekendtskab med Romeros Zombie-film, og de er jo også rigtig gode (og så Savinis remake af Night of the Living Dead er jo også en dejlig film).
De 2 første kapitler i Saw-serien kunne jeg godt lide, men jeg så nr. 3 og 4, som jeg synes var meget kedelige og intetsigende, og så er jeg ikke nået videre i den franchise.
Den første Resident Evil film kunne jeg rigtig godt lide, men de 2 efterfølgere...not so much!
Hellraiser-filmene synes jeg ikke er specielt gode, og efter de 3 første film, så bliver efterfølgerne direkte elendige.
Scream trilogien synes jeg er rigtig god underholdning.
#62 Bonusbabe 14 år siden
En stærkt undervurderet gyser film er den franske Matyrs, som efter min mening er den klammeste phsykiske gyser jeg har set
#63 MikkelHJ 14 år siden
Iblandt disse er en frygtelig nærdødsoplevelse, der kunne være undgået, hvis lejrlederne havde været mere optagede af børnenes sikkerhed frem for deres egne lyster og laster, en fraværende mor, der ikke aner, at han eksisterer og en far, der forsvandt, da Jason var omkring et år gammel.
Det er jo mere end nok til at skubbe en person, der i forvejen har måttet kæmpe med både fysiske såvel som psykiske handicaps hele livet, over til den mørke side. Man må dog sige, det er flot klaret, at han på trods af al denne modgang stadig har været i stand til at overleve alle disse mange år alene i skoven, mens han ventede på at blive fundet af sin mor.
Ethvert håb om en genforening bliver dog brutalt knust, da en lejrleder med en machete sætter gang i en række begivenheder, der for evigt vil fastholde Jason i en psykotisk vredesspiral.
Den anden grund til, at jeg så godt kan lide Fredag d. 13, er, at det er forbandet sjovt pludselig at udbryde "ki ki ki, ma ma ma" i mørke rum. Det er så mest sjovt, hvis der er andre til stede.
#64 Lord Beef Jerky 14 år siden
#65 keitel 14 år siden
#66 myshkin 14 år siden
Men hvis jeg skulle vælge.. Scream serien.
- internet anonymous
#67 Rubenz 14 år siden
#68 evermind 14 år siden
A Nightmare on Elmstreet-franchisen kommer dog ind på en flot andenplads! Selv en dårlig Freddy-film er hyggelig underholdning. :)