• Ingen af dem - de er alle GYSelige
    24%
  • A Nightmare on Elm Street
    18%
  • Saw
    14%
  • George Romeros Dead-film
    12%
  • Resident Evil
    11%
  • Scream
    6%
  • Fredag den 13.
    6%
  • Halloween
    5%
  • Hellraiser
    5%

Stemmer i alt: 2045

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Killkaj 14 år siden

Nightmare on elm street !!

- det kan godt være at niveauet daler en del engang imellem.. Men der er ingen af dem, som behøves at slukkes for ;)
Gravatar

#2 wimmie 14 år siden

George Romeros Zombie-film naturligvis :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3 Skeloboy 14 år siden

"Ingen af dem - de er alle GYSelige"

Men en blank stemme havde nok været bedre.

Har ikke set Halloween, George Romeros, Saw eller Resident Evil...

Af Scream, Nigtmare on Elm Street og Hellraiser er ingen af dem sådan rigtig fede...

Genren er nok bare ikke mig :)
Gravatar

#4 filmz-Martychris 14 år siden

Halloween... Men det siger heller ikke så meget...
"You can call me Dennis!"
Gravatar

#5 El vez 14 år siden

Hvad med Alien? :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#6 chandler75 14 år siden

# 5 Hører det ikke mere ind under sci-fi i forhold til de andre? :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#7 knipsknips 14 år siden

Michael Meyers er ond, ond og ond... Derfor Halloween..
Freddy Krügger er mere morsom til tider, men ville dog stadigvæk ikke møde ham i mit værste mareridt :D
Gravatar

#8 Thomsen 14 år siden

Romero-serien helt klart! Tre virkeligt gode film plus det løse (Land... snakker vi ikke højt om). Den første omdefinerede en hel subgenre.

Halloween, A Nightmare on Elm Street og Hellraiser er alle fantastiske gyserfilm, men deres mange efterfølgere kunne jeg i de fleste tilfælde leve lykkeligt uvidende om, og jeg ville næppe fælde mange tårer, hvis jeg fik at vide, at de aldrig mere ville være tilgængelige. Som enkeltstående film: Ja! Som serier: Nej!

Fredag den 13-serien er den eneste, der i min bog er en konkurrent til Romero. Der er godt nok nogle virkeligt dårlige film i blandt, men jeg er temmelig vild med de første 3-4 stykker.

Scream og Resident Evil-serierne er god tv-underholdning, men svære at tage seriøse i dette selskab.

Saw er formentligt denne generations Fredag den 13. eller Elm Street. Jeg synes, at de afsnit, jeg har set, har været noget ensformige, men det kan man på den anden side med god ret også indvende om de fleste andre serier. Jeg synes, at den første er ganske god, men ellers vil jeg hellere gense Fredag den 13. eller Romeros film. Men hvad ved jeg? Jeg er jo bare en gammel, mavesur prut.

... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#9 Kruse 14 år siden

Jeg stemte blankt, da der godt nok er et par gode film i hver af serierne, men simpelt hen for meget elendighed til at nogen af dem kunne få en stemme. Jeg har dog hverken set nogen fra Hellraiser-serien eller Fredag den 13.-serien. Halloween byder på den bedste enkeltstående film, men det er nok George Romeros Dead-film der byder på flest gode indslag.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#10 filmz-Bruce 14 år siden

Tales From The Crypt!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: