• Dawn of the Dead (2004)
    20%
  • The Thing (1982)
    19%
  • Fluen (1986)
    13%
  • The Ring (2002)
    10%
  • The Texas Chainsaw Massacre (2003)
    8%
  • The Hills Have Eyes (2007)
    5%
  • The Grudge (2004)
    4%
  • Anden film
    4%
  • A Nightmare on Elm Street (2010)
    4%
  • Halloween (2007)
    3%
  • Invasion of the Body Snatchers (1978)
    3%
  • The Wolfman (2010)
    2%
  • Fredag den 13. (2009)
    2%
  • The Omen (2006)
    2%

Stemmer i alt: 1650

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 Djibyman 13 år siden

Hal60 (39) skrev:
Kan dog lige tolerere THHE og Dawn remaket, selvom de begge indeholder dumheder der får mig til at krumme tæer.

Og hvilke dumheder er det du mener genindspilningerne har som originalerne ikke har?
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#42 Hr. Nielsen 13 år siden

Jeg stemte The Thing. Med undtagelse af A Nightmare on Elm Street, hvor jeg kun har set originalen, har jeg faktisk set dem alle. Det burde vel (i teorien) også være en forudsætning at alle film er set for at kunne vurdere hvad man vil stemme?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#43 Thomsen 13 år siden

Jeg hopper med på The Thing. Det er en fremragende genindspilning af en i forvejen fremragende film og novelle.

Carpenter formåede virkeligt at gøre historien til sin egen, selvom den godt nok fik mange stryg i sin samtid.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#44 NightHawk 13 år siden

Jeg stemte også på The Thing, som i mine øjne er og bliver et uomtvisteligt mesterværk!
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#45 PsychoCowboy 13 år siden

Damn jeg er ikke gammel nok, selv med mine 30+...

- Har ikke set the Thing, det må prøves efter at have læst comments her...
- Var ved at vælge Body Snatchers, indtil jeg indså at der er 1993 versionen jeg har set (som jeg i øvrigt synes er fed) men derfor ikke kunne stemme på...
- Valgte Fluen, selv om jeg ikke vidste den var et remake, af den simple grund at jeg synes den er übedfed.
- There ain't nothing to it, Point, Pull, Repeat. Try to hit them in the head! - Jill Valentine
Gravatar

#46 Åkepool 13 år siden

Thomas E. Nielsen (42) skrev:
Det burde vel (i teorien) også være en forudsætning at alle film er set for at kunne vurdere hvad man vil stemme?

Jeg mangler at se 5 af filmene, men havde da ikke noget problem med at smide en stemme. Men det er vel en smagssag, hvis jeg kun havde set 3 og ikke de 8 jeg nu har, så havde jeg sikkert undladt at stemme.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#47 Hr. Nielsen 13 år siden

Åkepool (46) skrev:
havde da ikke noget problem med at smide en stemme.
Nej og de fleste har nok ikke de store problemer med at smide deres stemme af den grund. Men som jeg skrev, så burde man jo i teorien havde set alle for at kunne påpege hvilken der er den bedste. Du kan jo heller ikke medvirke i en test om hvilken cola du finder bedst, hvis du kun har smagt 2 ud af de 5 der testes. Du kan selvfølgelig pege på hvilken du finder bedst af de 2 du kender og det er jo så det vi gør her, eller? Men det gør bare ikke testen komplet og vi stemmer derfor i teorien heller ikke om bedste remake, men blot hvilken film af disse vi bedst kan lide tænker jeg. Nå, også bare en tanke og ikke en vigtig en.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#48 Hal60 13 år siden

Og hvilke dumheder er det du mener genindspilningerne har som originalerne ikke har?

Kort og godt...

DAWN: Løbende zombier, benløs zombie der leger klatreabe (tænker på scenen nede i parkeringskælderen, tror jeg det er), en jammerdårlig scene med en zombiefødsel (jesus christ, hvor lamt) samt et persongalleri der ikke kunne rage mig mindre. Nej jeg foretrækker sgu Roger og Peter til hver en tid. Og hvor var The Gonk? Mindes ikke den var med. Starten var dog fed, samt introen med When The Man Comes Around.
THHE: Er for lang tid siden jeg har set den, men må lige få det gjort igen. Kan bare huske der var nogle åndssvage ting; var egentlig ikke stor fan af den oprindelige, men den var stadig bedre.

Men de værste Remakes af dem alle må være Black Christmas (2006) samt Psycho (1998)! Elsker originalerne.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#49 Thomsen 13 år siden

Hal60 (48) skrev:
DAWN: Løbende zombier

De er sådan set bare vendt tilbage til udgangspunktet. Den løbende zombie blev jo trods alt allerede introduceret i Night of the Living Dead - oven i købet i filmens første scener overhovedet.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#50 Collateral 13 år siden

#49: Nu har jeg ikke set remaket af Dawn, men jeg har set remaket af "Day of the Dead", og der var løberiet med til at ødelægge enhver form for uhygge. Nu var den film så også af generelt lav kvalitet, så kan sagtens være det fungerer i Dawn remaket, men som udgangspunkt har en af de skræmmende ting ved zombie altid være mængden, ikke hastigheden imo. Det er den langsomme, men sikre død.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: