• "A History of Violence"
    47%
  • "G.I. Jane"
    24%
  • "Hidalgo"
    8%
  • Anden film
    5%
  • "Psycho"
    4%
  • "Carlito's Way"
    4%
  • "The Prophecy - God's Army"
    4%
  • "Et perfekt mord"
    2%
  • "American Yakuza"
    2%

Stemmer i alt: 1648

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Æsop9000 17 år siden

Selvom jeg ikke er den størst fan af G.I. jane, må jeg sige at Viggo Mortensen gør et stor indtryk i den film. Hans karakter udviser både brutalitet men også empati.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#12 HeavyClaus 17 år siden

"A History Of Violence" og "Texas Chainssaw Massacre 3" :-)
Gravatar

#13 NightHawk 17 år siden

Damm, Indian Runner glemte jeg fuldstændigt at ta' med. Selv om den ikke er med på listen, burde jeg ha' husket den. Fremragende film og glimrende præstationer af Viggo Mortensen, David Morse og Patricia Arquette. Og så er det jo også her, at man får gamle stone face Charles Bronson at se i en kort, men dog for ham god rolle. Filmen skal helt sikkert rykkes op på 3. pladsen foran American Yakuza.

# 12 -

Ret syret at tænke på, at stjener som Viggo Mortensen, Renee Zellweger og Matthew McConaughey har spillet med i hhv. 3'eren og 4'eren af den gamle serie. Jeg vil dog ikke ligefrem betegne deres skuespil i de film som værende en indikation af, at de ville få de karrierer de senere har opnået, men det har bestemt været morsomt over the top at se på. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#14 HeavyClaus 17 år siden

Ja, der er jo mange store, der er startet i en mindre gyserfilm! Kevin Bacon, Johnny Deep, George Clooney osv! :-)
Gravatar

#15 filmz-Is 17 år siden

Det er Carlito's Way... men har har jo ikke hovedrollen der, så det må nok være A History Of Violence, hvor han har hovedrollen....
Gravatar

#16 PredatorX 17 år siden

Synes Viggo er ussel.. så det bliver til anden film. En endnu ikke lavet film that is...
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#17 Åkepool 17 år siden

Blandt de film man kan stemme på, er det helt klart "Carlito's way" der er min favorit, men det undrer mig godt nok at de ikke har inkluderet "Crimson tide" (Fjenden i dybet), for den er sgu for fed og Viggo er bare så presset i den.
Gider ikke stemme andre film, så den løb Carlito med :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#18 deathlikesilence 17 år siden

The Prophecy ... ingen tvivl om at han er fed som Lucifer.
No, I'm not a pessimist. At some point the world shits on everybody. Pretending it ain't shit makes you an idiot, not an optimist.
Gravatar

#19 BN 17 år siden

Stemte på "A History of Violence", fordi det er den eneste ikke-Ringenes Herre-film jeg har med Viggo i en større rolle, hvilket nok er fordi

(1) jeg finder de andre film han har haft større roller i ligegyldige eller dårlige. "Hidalgo" er rimeligt underholdende men ganske forglemmelig.

og (2) fordi "A History of Violence" er en meget gennemført film med karakter, og en film hvor Viggo udfylder hovedrollen til perfektion. Dejligt underspillet og stærk rolle.

(Viggos lille rolle i den mesterlige "Carlito's Way" er meget fin, men kan kan vist næppe kalde denne film for en Viggo Mortensen-film. Filmen er helt og holdent Pacino og Penn's.)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#20 thomas040 17 år siden

elsker ham i GI Jane...
Failure is a zero out.

Skriv ny kommentar: