• "A History of Violence"
    47%
  • "G.I. Jane"
    24%
  • "Hidalgo"
    8%
  • Anden film
    5%
  • "Psycho"
    4%
  • "Carlito's Way"
    4%
  • "The Prophecy - God's Army"
    4%
  • "Et perfekt mord"
    2%
  • "American Yakuza"
    2%

Stemmer i alt: 1648

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 dolphinfriendly 17 år siden

"A History of Violence" er et lille mesterværk - og efter min smag en bedre film end LOTR serien.

Gravatar

#2 HonoDelLoce 17 år siden

Stemte også på A History of Violence.. Mest på grund af, det er den eneste film hvor jeg ikke er blevet træt af at se eller høre på ham halvvejs inde i filmen..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3 filmz-bobafettich 17 år siden

G.I Jane.....Suck my d... den er dårlig.....men ik pga af ham....
history it is....
Gravatar

#4 filmz-maxhh 17 år siden

Tja, jeg stemte Amarican Yakuza... selvom den nok hører på listen over pinlige favoritfilm...

Mvh

MaxHH (der i øvrigt ikke havde stemt anderledes hvis det havde været MED LOTR på listen...)
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#5 filmz-Bruce 17 år siden

Witness er også en god film, men jeg tror Carlito's Way er min favorit, selvom jeg personligt synes godt om Viggo som djævelen i Prophecy.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 NightHawk 17 år siden

Det var close race imellem A History of Violence og Hidalgo om førstepladsen. Det endte dog med at "Hidalgo" tog stikket hjem med et mulehår.

Man kan sige om begge film, at ingen af dem er synderligt originale i deres historie/måden at fortælle den på, men til gengæld er de begge særdeles god underholdning i deres respektive genrer.

A History of Violence, mener jeg nu ikke ligefrem har mesterværk status. Handlingen er IMO ganske ordinær og ikke ligefrem banebrydende på nogen måde. Ej heller er budskabet, eller måden det blir visualiseret på nyt under solen. Stadigvæk er det dæleme godt og meget stemningsfuldt lavet og yderst velspillet i alle roller. Helt klart Viggo Mortensens bedste rolle og bedste præstation.

Som bedste film holder jeg nu mere af Hidalgo. Havde ikke regnet med at få nogen stor oplevelse ud af løjerne, men til min store overraskelse fandt jeg filmen for ekstremt underholdende og eventyrlig på sådan en nostalgisk oldschool movie magic agtig facon. Masser af flotte stemningsprægede billeder og medrivende scener, hvor især sandstormen og redningsaktionen på fortet, samt fælden i ørkenen er pisse fedt lavet. Lægger man det sammen med skuespillet, som jeg mener der er lagt ligså stor vægt på her, ja så har man et stk. go' gammeldavs adventure flick, som der desværre blir lavet alt for få af i dag.

Favorit scene fra Hidalgo:

"Nobody hurts my horse". Så kan han sgu lære det!

3. American Yakuza :

En vaskeægte b-films klassiker. Selv om plottet mildt sagt er noget klodset struktureret og hamrende forudsigeligt, så gør Viggo det above average og får selv de mest kliche'tunge replikker til at virke acceptable.

Klip fra filmen :

4. A Perfect Murder, som vel mere er Michael Douglas film, end den er Viggo Mortensens. Syntes hans præstation er noget flad og let forglemmelig. Filmen set som helhed er dog et ganske vellykket remake af Dial M for Murder, men altså ikke ligefrem en rolle man vil huske Viggo Mortensen for, IMO.

Viggo's karakter i Carlito's Way er en ret ubetydelig bi-rolli imine øjne og ikke noget specielt og GI Jane samt Psycho, så jeg helst aldrig var blevet lavet. Ganske rædselfulde makværker hvor alle i begge film spiller med røven i stedet for hovedet.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#7 Benway 17 år siden

"Carlito's Way" selvom "A History of Violence" også er rigtig god. Når De Palma er god så er han fantastisk, hvilket blot gør det mere frustrende at han ikke er det så tit. Det kan godt være Viggos rolle ikke er så stor, men den lige i øjet.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#8 frankdrebin 17 år siden

Hvor er The Indian Runner? Den film er han super i :) Sammen med David Morse og Patricia Arquette.. :) Den burde også have været på listen efter min mening..

Og hvis jeg skulle vælge, ville jeg vælge Carlito's Way, som er en af mine absolut yndlingsfilm !
Gravatar

#9 filmz-Angel Eyes 17 år siden

Min stemme blev afgjort af nostalgi - stemte på "God's Army" (eller God's Secret Army som den hedder på dansk;) ). Viggo er fænomenal som Lucifer! Men hvis man skulle afgøre, hvilken film der var den bedste, så havde jeg nok egentlig stemt på "A History of Violence"...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#10 Mercadian 17 år siden

HVOR ER THE INDIAN RUNNER?
If practice makes perfect, but nobody is perfect, then why practice?

Skriv ny kommentar: