-
"A History of Violence"47%
-
"G.I. Jane"24%
-
"Hidalgo"8%
-
Anden film5%
-
"Psycho"4%
-
"Carlito's Way"4%
-
"The Prophecy - God's Army"4%
-
"Et perfekt mord"2%
-
"American Yakuza"2%
Stemmer i alt: 1648
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#1 dolphinfriendly 17 år siden
#2 HonoDelLoce 17 år siden
#3 filmz-bobafettich 17 år siden
history it is....
#4 filmz-maxhh 17 år siden
Mvh
MaxHH (der i øvrigt ikke havde stemt anderledes hvis det havde været MED LOTR på listen...)
#5 filmz-Bruce 17 år siden
#6 NightHawk 17 år siden
Man kan sige om begge film, at ingen af dem er synderligt originale i deres historie/måden at fortælle den på, men til gengæld er de begge særdeles god underholdning i deres respektive genrer.
A History of Violence, mener jeg nu ikke ligefrem har mesterværk status. Handlingen er IMO ganske ordinær og ikke ligefrem banebrydende på nogen måde. Ej heller er budskabet, eller måden det blir visualiseret på nyt under solen. Stadigvæk er det dæleme godt og meget stemningsfuldt lavet og yderst velspillet i alle roller. Helt klart Viggo Mortensens bedste rolle og bedste præstation.
Som bedste film holder jeg nu mere af Hidalgo. Havde ikke regnet med at få nogen stor oplevelse ud af løjerne, men til min store overraskelse fandt jeg filmen for ekstremt underholdende og eventyrlig på sådan en nostalgisk oldschool movie magic agtig facon. Masser af flotte stemningsprægede billeder og medrivende scener, hvor især sandstormen og redningsaktionen på fortet, samt fælden i ørkenen er pisse fedt lavet. Lægger man det sammen med skuespillet, som jeg mener der er lagt ligså stor vægt på her, ja så har man et stk. go' gammeldavs adventure flick, som der desværre blir lavet alt for få af i dag.
Favorit scene fra Hidalgo:
"Nobody hurts my horse". Så kan han sgu lære det!
3. American Yakuza :
En vaskeægte b-films klassiker. Selv om plottet mildt sagt er noget klodset struktureret og hamrende forudsigeligt, så gør Viggo det above average og får selv de mest kliche'tunge replikker til at virke acceptable.
Klip fra filmen :
4. A Perfect Murder, som vel mere er Michael Douglas film, end den er Viggo Mortensens. Syntes hans præstation er noget flad og let forglemmelig. Filmen set som helhed er dog et ganske vellykket remake af Dial M for Murder, men altså ikke ligefrem en rolle man vil huske Viggo Mortensen for, IMO.
Viggo's karakter i Carlito's Way er en ret ubetydelig bi-rolli imine øjne og ikke noget specielt og GI Jane samt Psycho, så jeg helst aldrig var blevet lavet. Ganske rædselfulde makværker hvor alle i begge film spiller med røven i stedet for hovedet.
#7 Benway 17 år siden
#8 frankdrebin 17 år siden
Og hvis jeg skulle vælge, ville jeg vælge Carlito's Way, som er en af mine absolut yndlingsfilm !
#9 filmz-Angel Eyes 17 år siden
#10 Mercadian 17 år siden