36%
  • Terminator 2: Dommedag
    31%
  • Aliens: Det endelige opgør
    14%
  • Titanic
    7%
  • Dybet
    6%
  • The Terminator
    4%
  • Livsfarlig løgn
    1%
  • Piranha 2: The Spawning
    1%

Stemmer i alt: 2551

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#61 SpielbergFreak 14 år siden

# uuuhh hvor jeg hader danske titler
Gravatar

#62 MystiskeMox 14 år siden

Når en ny film er oppe så får folk ofte givet den lidt for meget god vilje. Vi så det også med Dark Knight som strøg direkte ind på imdb's liste som nr. 1, karaktermæssigt. Siden er den trods alt røget lidt ned. Og vi har set det gentagende gange, hvor lidt ældre film slet ikke får det de fortjener i forhold til de nyere film (direkte målt over for hinanden) - måske fordi det især er unge som stemmer på mange internet sider. Her får ældre film som regel ikke en chance.

Avatar er en rigtig god film, men ikke hans bedste, efter min mening.
Kunne være sjovt at se samme afstemning om et år eller to.
Gravatar

#63 filmz-Narniabæver 14 år siden

Har ikke set Avatar endnu.

1. Titanic
2. Aliens
3. Dybet
4. Terminator 2
5. Terminator
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#64 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden

Clint (49) skrev:
Aliens
T2 osv...

Hvordan kan Avatar ligge nr1?

Af den sædvanlige grund, at dem der skriver i tråden (faste brugere) ikke er de repræsentative for alle dem, der stemmer (lidt firkantet sagt unge sporadiske brugere der ikke er gamle nok eller har set nok film til at vide hvad der karakterer en god gl. actionfilm af bedste klasse)

Al den hype omkring Avatar er mig uforståelig. Den har en flot verden, men det er set ligeså godt før, og så er den i 3D, det er også set før. 3D effekten var ligeså god i Jaws 3D fra firserne og (som jeg erindrer det) oceaner bedre i Terminator Battle Across Time AKA Den Ægte T3 (der dog kun er vist udvalgte steder).

Selve historien i Avatar så vel som det såkaldte slag og efterfølgende "boss-battle" er decideret enerverende røvsygt.

Avatar er en absolut middelmådig film toppet med lidt krymmel i form af til tider imponerende effekter.

For mig er det absolut afgørende for en films holdbarhed at den er spændende/fængende, ligesom det er afgørende for et spil, at gameplayet fungerer. Holder det ikke, så holder filmen/spillet ikke, uanset al mulig indpakning og staffage.

T1, T2, Aliens og The Abyss er suspense-action brag af højeste kvalitet, der holder 100% idag. Ja, selv effekterne holder idag, med undtagelse af nogle få sceancer i T1. Avatar er glemt, så snart den næste store 3D film er på banen.

En film som True Lies er imo oceaner bedre end Avatar, når man tager den på filmens egne præmisser.

Kør denne poll igen om 5 år og man vil se en anden rating.

Edit: Ser lige ¤62 har skrevet meget af det jeg er inde på.
Doctor Last Warning
Gravatar

#65 filmz-ab 14 år siden

Doom (64) skrev:
T1, T2, Aliens og The Abyss er suspense-action brag af højeste kvalitet, der holder 100% idag. Ja, selv effekterne holder idag, med undtagelse af nogle få sceancer i T1. Avatar er glemt, så snart den næste store 3D film er på banen.

Sq helt enig her. Også et af de problemer jeg havde med avatar. Den var sjældent suspense-fuld. Og sjældent medrivende i form af spænding og action, som Camerons tidligere. Men avatar er så mere en slags rundvisning i Pandora, og er ikke opbygget som hans tidligere film.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#66 BN 14 år siden

Hmm, selvom jeg godt kan lide 'Avatar', så irriterer det mig nu at se den indtage førstepladsen som James Cameron's bedste film.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#67 Buzz 14 år siden

20# Jeg ha sku da heller se den i nu og jeg komme heller ikke til det i nu
Gravatar

#68 database 14 år siden

Aliens (6/6)
The Terminator (6/6)
Terminator 2 (5/6)
The Abyss (5/6)
True Lies (4/6)
Titanic (4/6)
Gravatar

#69 filmz-Is 14 år siden

Titanic er nok af de bedste filmoplevelser jeg nogensinde har haft. Første gang jeg så den var jeg helt blæst væk, men siden da jeg har ikke rigtig haft lyst til at gense den. Til gengæld holder T2 hver evig eneste gang, og derfor får den min stemme.
Gravatar

#70 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden

#69: Jeg har det præcis ligesom dig med Titanic: Efter at jeg så den, har jeg ikke rigtig haft lyst til at gense den. Men det var altså fordi jeg sjældent har kedet mig så meget til en "storfilm". (Jo, da jeg så Avatar)
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: