-
-
Terminator 2: Dommedag31%
-
Aliens: Det endelige opgør14%
-
Titanic7%
-
Dybet6%
-
The Terminator4%
-
Livsfarlig løgn1%
-
Piranha 2: The Spawning1%
Stemmer i alt: 2551
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#71 El vez 14 år siden
2) Terminator
3) Avatar
4) T2
5) True Lies
#72 Kram 14 år siden
If winning isn't everything, why do they keep score?
#73 the_paki_don 14 år siden
MILDE SPOILERS!
Star Wars og Luke Skywalker tænker jeg på, når jeg tænker på Jake Sully's karakter, når man tænker på, at man har en karakter i et etableret univers (ikke for seeren, men karakteren), som skal "introduceres" for den nye verden. Det er en fin måde at forklare en hel masse for seeren, uden at det bliver dårlig sci fi (Se Ultraviolet for klassens duks i den kategori)
Hele temaet med underdogs mod en større, tilsyneladende uovervindelig magt har jeg oplevet i mange film (Star Trek, Star Wars, Terminator, Aliens og mange andre).
Romancen mellem Ney'tiri og Jakesully har snert af forbidden romance fra mange andre film. (Equilibrium, Romeo og Julie)
Det er sammensætningen af disse samt de voldsomt imponerende special effects og til steder meget fede actionsekvenser og nogle enkelte fede karakterer (PAPA DRAGON er BAD ASS!... der er dog andre stereotyper, som Mo'at, Eythukan, Trudy, forskerne, Farmer) og følelserne, som man til tider kan mærke på Ney'tiri, gør filmen til en særlig oplevelse.
Jeg er enig i, at da filmen er ny, så er glæden for den større. Jeg er MEGET overrasket over, at folk finder den bedre end T2 og mener, at det har noget med nyforelskelsen at gøre.
Der var en, der kom med "The Dark Knight" eksemplet, som var meget passende. Selv om jeg stadigvæk synes, at det er den bedste film, jeg har set.
Avatars store udfordring bliver, om den kan være lige så fed at se derhjemme (og hjemmebiograf ejerne kan godt lukke røven... :) alt er jo fedt hos jer). Biografen tilegner også en film et ekstra gran af magi.
# Til Tiana... Jeg synes samtidigt, at det er fint, at du kan bruge andre kanaler (anmeldelser, forhåbentlig kompetente venner, vist nok artikler?) til at vurdere, om du vil bruge tid på en film eller ej, men finder noget af din holdning lidt irriterende.
Avatar var blandt 2009's vigtigste film, muligvis årtiets, fordi den måske kommer til at sørge for, at 3D kommer for at blive. Og jeg vil være enig i, at man sagtens kan undlade at se en film og stadigvæk være med til at have en holdning (Üwe Bolls film behøver jeg ikke at se. Jeg har set Bloodrayne... :s ), men føler ikke, at man kan gøre det med Avatar. Sorry. Gå ind og se den. :) Med venlig hilsen, marketing direktøren for Nordisk Film Biografer. :)
#74 filmkorn.dk 14 år siden
Aliens er Camerons bedste film.
#75 mr gaijin 14 år siden
Og det bliver nok "Avatar". Det er efter min mening det ideelle Hollywood-underholdningsbrag. Ikke den store kompleksitet eller dybde. Men en fantastisk flot og medrivende biooplevelse. Hverken mere eller mindre.
#76 Riqon 14 år siden
Lodret uenig. T2 har langt mere sjæl og dybde end den første (ellers udmærkede) film. Sarah Connor har udviklet sig og er blevet en langt mere interessant karakter i hendes neurotiske besættelse af fremtidens onder. Der er en bedre dynamik mellem karaktererne, idet Arnold har skiftet side (et herligt twist på konceptet), og idet det anstrengte "sindssyg mor-oprørsk søn" forhold kommer ind i billedet. Historien er også blevet løftet væsentligt; hvor det i den første film udelukkende drejede sig om at overleve dræberrobotten så vidt muligt, så påtager gruppen sig i 2'eren en langt større opgave, nemlig at forhindre Dommedag. Disse tilføjelser og ændringer fungerer fantastisk.
Man kunne have frygtet, at han i hans forsøg på at lave en sequel havde fyldt for meget på og skabt et usammenhængende rod (som f.eks. Raimi gjorde i Spider-Man 3), men Terminator 2 indeholder lige netop, hvad den skal, for at tage historien i den første film et skridt videre. Det er altså decideret misvisende at kategorisere filmen som en "gentagelse", når Cameron netop fik videreudviklet konceptet så elegant.
#77 Åkepool 14 år siden
#78 HonoDelLoce 14 år siden
+1 herfra også ! :)
#79 BN 14 år siden
#80 RFriis 14 år siden