• Terminator 2: Dommedag
    35%
  • Aliens: Det endelige opgør
    20%
    17%
  • Titanic
    11%
  • Dybet
    8%
  • The Terminator
    6%
  • Livsfarlig løgn
    1%
  • Piranha 2: The Spawning
    1%

Stemmer i alt: 3578

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#81 rammy 12 år siden

The Terminator
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#82 Åkepool 12 år siden

skittlez (80) skrev:
men det har aldrig været noget der har ødelagt film for mig.

Det er forhåbentlig mere end det, for det er da også for småt til at jeg ligefrem vil betegne det som latterligt. Heller ikke noget der ødelægger det for mig. Jeg har ikke engang lagt mærke til lige den detalje, men nogle andre småting som heller ikke gør forskel på helhedsindtrykket.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#83 Therien 12 år siden

Åkepool (77) skrev:
Det vil jeg da gerne lige høre mere om.

Sure ^^ Først og fremmest vil jeg sige at jeg finder True Lies og T2 ganske fremragende, men der er som sagt noget der stikker ud i mine øjne - stunt arbejdet.. Hver eneste gang Arnold skal mere end - ja - stige ud af en bi, tage tøj på, nyse, lave et rejehop eller dreje hovedetl er der en stuntmand på, og det er så jammerligt tydeligt.. Nu har jeg ikke set T2 i et godt stykke tid, så den er ikke så frisk i hukommelsen som dette indlæg måske kræver.. Men jeg kan ikke glemme slåskampen i indkøbscenteret eller det alt der sker hver gang et 2 hjulet fartøj er indblandet.. Især "hoppet" ned i aquadukten er tåkrummende ringe.. Action skevensen er bragende fed, men illusionen brister totalt hvis man åbner øjnene -især på blu ray.. Det der plager mig mest i T2 er dog da de flygter fra den lukkede med T1000 i hælene.. De sidder i politibilen og T1000 løber efter med sin "kroge", han få fat i bilen og bliver slæbt efter den.. Jeg er godt klar over at en dukke er vejen at gå, men come on.. I Temple Of Doom havde de i det mindste dukker der kunne bevæge sig da Indy hukker broen over.. Det er så billigt sluppet, and it shows.. True Lies.. Fra det punkt hvor Harry Tasker siger "Here is my invitation" og indtil han stiger ind i bilen i starten af True Lies, må gå over i historien som det værste stand in arbejde i en film af den kaliber - nogensinde.. Altså, det ligner ikke engang Arnold, det ser ikke engang ud som om de har forsøgt, det kunne ha været mig eller Rolf Sørensen.. På et tidspunkt ser det af grunde jeg ikke er sikker på jeg vil have kendskab til, ud som om stuntmanden har fået en maske på (?) (Efter at ha' brugt sin ryg som slæde, laver han et baglæns kolbøtte og skyder nogle skiløbere).. Det fortsætter sådan igennem hele filmen... På taget med hesten.. Jeg nyder begge film, men jeg bliver revet ud af illusionen så mange gange i løbet af filmene, at det for mig er svært at gå igennem "følelserne" som Cameron gerne ville have jeg skulle gøre det.. Jeg kan ikke gå fra Ed Wood til James Cameron i samme film - I just can't..

skittlez (80) skrev:
Vi har også siddet med et udprint fra moviemistakes.com, og lavet drukspil til T2. Jeg tror at en af dem han tænker på, er når Terminator kører væk fra bikerklubben i starten, og det i stedet for Arnold er en lille fed gut på motorcyklen. Denne slags goofs er der rigtigt mange af, men det har aldrig været noget der har ødelagt film for mig.

Det har ikke "ødelagt" filmene for mig, det trækker bare ned.. Jeg mindedes ikke ha set noget så jammerligt i andre film, slet ikke i produktioner af så høj kvalitet..
Gravatar

#84 Åkepool 12 år siden

#83 - Tak for din redegørelse.

Alle de eksempler er noget der er ret tydeligt ja og som jeg også har bidt mærke i, men der skal altså mere til at forstyrre min indlevelse.
Og jeg synes bestemt ikke det er værre end i så mange andre film (nu skal du ikke bede om eksempler, for dem kan jeg ikke komme på bare lige sådan), for de bruger jo alle stuntmænd, måske lige med undtagelse af Tom Cruise (og i gamle dage Harrison Ford) og slipper heller ikke altid lige godt fra det.
Gravatar

#85 Hr. Nielsen 12 år siden

#84 Face/Off har nogle 'grumme' eksempler på dette!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#86 Åkepool 12 år siden

Thomas E. Nielsen (85) skrev:

He he, tak for indspark :)
Gravatar

#87 Therien 12 år siden

Åkepool (84) skrev:
#83 - Tak for din redegørelse.

Alle de eksempler er noget der er ret tydeligt ja og som jeg også har bidt mærke i, men der skal altså mere til at forstyrre min indlevelse.

Jamen det var så lidt!

Thomas E. Nielsen (85) skrev:

Face/Off er i modsætning til T2 og True Lies en gang være lort.. :)

Syntes i ikke at det er pudsigt.. Hvis det sker i SÅ mange film, hvorfor er det ikke nemmere at finde nogle eksempler der er mindst lige så slemme..?
Gravatar

#88 Åkepool 12 år siden

Therien (87) skrev:
Hvis det sker i SÅ mange film, hvorfor er det ikke nemmere at finde nogle eksempler der er mindst lige så slemme..?

Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg lægger mærke til det når jeg ser en film, men det generer mig så lidt, at jeg ikke tænker over det mere og "glemmer" lortet. Med "T2" har jeg ikke problemer med at huske det, da jeg har set den film og iøvrigt også "True lies" tilpas mange gange til at den sidder på nethinden.

"Face/off" jeg jeg f.eks. kun set en hel og to halve gange og kan helt ærligt ikke lige huske detaljer med dårligt stuntarbejde.
Gravatar

#89 Therien 12 år siden

Åkepool (88) skrev:
Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg lægger mærke til det når jeg ser en film, men det generer mig så lidt, at jeg ikke tænker over det mere og "glemmer" lortet. Med "T2" har jeg ikke problemer med at huske det, da jeg har set den film og iøvrigt også "True lies" tilpas mange gange til at den sidder på nethinden.

For at jeg skulle kunne give topkarakter til en film, skal det hele være på plads.. Det er det ikke i tilfældet med True Lies og især T2.. De har så vanvittigt meget potentiale, og så falder de igennem på noget så plat..
Gravatar

#90 Babo84 12 år siden

Åkepool (88) skrev:
Face/off" jeg jeg f.eks. kun set en hel og to halve gange og kan helt ærligt ikke lige huske detaljer med dårligt stuntarbejde.

Der er et par sekvenser som måske bryder illusionen når man ser filmen på blu ray. Det er squ vigtigt at få tingene rigtigt, og få skuespillerne til at gøre arbejdet.

Skriv ny kommentar: