-
Armageddon26%
-
Titanic22%
-
The Day After Tomorrow13%
-
201211%
-
Deep Impact6%
-
The Towering Inferno6%
-
Anden katastrofefilm5%
-
S.O.S. Poseidon kalder (1972)3%
-
Twister (1996)3%
-
The Perfect Storm3%
-
Knowing2%
-
Poseidon (2006)0%
Stemmer i alt: 1552
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#51 MuManden 14 år siden
#52 filmz-Is 14 år siden
#53 Thomsen 14 år siden
#54 evermind 14 år siden
Anyway, jeg er vist ikke så meget til denne genre, men af dem, jeg har set fra listen, ligger Titanic (yeah, I know - and I don't care), Knowing og The Towering Inferno i den bedre ende. Sidstnævnte vil jeg meget gerne se igen snart (kunne være, jeg skulle tage og bestille den), da jeg ikke har set den i mange år, men husker den som vældig ubehagelig.
The Road, som jeg netop har set, må dog nærmest feje konkurrenterne af banen. Snarere end selve katastrofen er fokus på efterdønningerne og mennesket, nærmere bestemt en far og søns kamp for overlevelse og bevaring af værdier, i en dybt grufuld, forfalden verden, og det fungerer langt stærkere end overvældende eksplosioner, gigantiske tsunamier og smuldrende bygningsværker nogensinde ville kunne.
... selvfølgelig med det forbehold, at jeg endnu ikke har set Lille Kylling. ;)
Narniabæver, du er det twist, Shyamalan stadig leder efter ... :) <3
#55 filmz-ab 14 år siden
Ellers burde The Road stå på listen.
#56 filmz-Is 14 år siden
Det er ikke ligefrem verden der går under i Das Boot, men det er det heller ikke i film som Titanic og Poseidon. Hvis vi kan være enige om de to sidstnævnte hører hjemme til katastrofe-genren, så hvorfor ikke Das Boot? De har da mange fællestræk.
#57 Tenebrae 14 år siden
http://www.imdb.com/title/tt0144039/
#58 Thomsen 14 år siden
Katastrofefilm handler om en igangværende katastrofe, deraf navnet. Hvor ser du en katastrofe i Das Boot?
#59 evermind 14 år siden
#60 Thomsen 14 år siden