-
Armageddon26%
-
Titanic22%
-
The Day After Tomorrow13%
-
201211%
-
Deep Impact6%
-
The Towering Inferno6%
-
Anden katastrofefilm5%
-
S.O.S. Poseidon kalder (1972)3%
-
Twister (1996)3%
-
The Perfect Storm3%
-
Knowing2%
-
Poseidon (2006)0%
Stemmer i alt: 1552
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#1 Skeloboy 14 år siden
Synes Armageddon er en rigtig god film ca. halvdelen af tiden, men filmen bliver væsentlig ringere, når de faktisk kommer op på meteoren.
#2 filmz-Utyske 14 år siden
"Armageddon", "2012" og især "Halløj med Golfstrømmen" er jo frygtelig film, det samme kan siges om remaket af Poseidon. "The Perfect Storm" er jeg startet på 2-3 gange og har slukket for den hver gang, fordi jeg kedede mig helt vildt. Nå ja, så overså jeg lige "Titanic" der også er bragende uinteressant.
Men "Deep Impact", "Twister" og "Volcano" synes jeg er ganske underholdende, dog langtfra mesterværker, jeg kan endda se "Dante's Peak" fra tid til anden.
#3 MuManden 14 år siden
Armageddon og Poseidon(1972) og The Towering Inferno er dog også fin underholdning.
#4 BN 14 år siden
Kan Hitchcock's 'The Birds' kan gå med ind under kategorien "katastrofefilm"? (Fuglene hærger og ødelægger jo en hel by, og det skal forestille, at det samme sker i en masse andre byer.) I så fald vælger jeg 'The Birds'.
Ellers ville mit valg falde på 'Titanic'.
#5 moulder666 14 år siden
Da jeg så skulle komme i tanke om, hvilken katastrofefilm jeg SÅ kunne lide...blev jeg egentlig lidt blank! Det er åbenbart ikke lige min kop te...
Der var dog en ganske ok film jeg så engang, der handlede om en atombombe på et løbsk tog, (lidt B-filmagtig) hvor de faktisk lader bomben eksplodere, og man så også følger lidt af kampen for overlevelse bagefter - ikke som i alle andre film, hvor man selvfølgelig mirakuløst redder dagen! Er der nogen, der måske kan komme i tanke om, hvad den hedder? :-)
#6 PredatorX 14 år siden
Umiddelbart ja, men så skulle der en masse andre film ind også. F.eks div zombie film :-) Hvilket mit valg ville have faldet på.
#7 MuManden 14 år siden
Det er faktisk ligefør jeg tror det er en tv-film.
#8 PredatorX 14 år siden
#9 BN 14 år siden
Tjah, hvorfor ikke? ;-) ... Det kan sommetider være svært at afgrænse en film genremæssigt.
#10 MuManden 14 år siden