• Independence Day
    21%
  • Armageddon
    21%
  • Titanic
    19%
  • The Day After Tomorrow
    12%
  • En anden film
    6%
  • The Towering Inferno
    5%
  • Airplane!
    5%
  • 2012
    4%
  • Twister
    3%
  • Sharknado
    2%
  • The Perfect Storm
    1%
  • Volcano
    0%

Stemmer i alt: 416

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Elvira39 8 år siden

cain (19) skrev:
lol
Du kan argumentere på niveau med flere af filmene på listen. Lige så dumt og ligegyldigt. Skriv hvad du mener det giver mere at snakke om.
Gravatar

#22 MartinEH 8 år siden

Jeg må også stemme Towering Inferno, men igen det er nok aldersegmentet... mit andet valg var Airplane! udelukkende pga den mængde af geniale citater filmen har leveret...
(samtale mellem to små hvide børn) "you want milk with your coffee"; "no, I take my coffee like I take my men"... griner stadigvæk :-)
Gravatar

#23 Kisbye 8 år siden

De fleste film på den liste er halvdårlige, men det er de fleste mainstream katastrofefilm også.

Den bedste katastrofefilm må uden tvivl være Threads (1984).
Den er mørk, dyster og uden håb.
Kan man se bort fra det fjollede i at de futter E.T. af, så er det en ret seriøs halvdokumentarisk film om hvad man kunne forvente der ville ske med byen Sheffield i forbindelse med en Atomkrig. Det er den første film til at vise konceptet Atomvinter.

Man kan sige at det er en lidt udvidet version af The War Game (1965). Historien er også meget lig med The Day After (1983), men som det ofte er tilfældet med amerikanske film, så er der en kunstighed over den, som gør at den ikke bliver lige så nærværende og dermed skræmmende.

Nu man er ved emnet, så kan man jo også lige se When the Wind Blows (1986).
Charmerende og uhyggelig på samme tid, og så kan man jo nyde musikken af Roger Waters og David Bowie.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#24 ImpulzE 8 år siden

The Towering Inferno! Hvor er The Poseidon Adventure (1972)?...
"You shoot me in a dream, you'd better wake up and apologize"
Gravatar

#25 Lars.dk 8 år siden

The Towering Inferno nu da The Poseidon Adventure ikke er på listen.
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/
Gravatar

#26 Doctor Doom 8 år siden

MartinEH (22) skrev:
mit andet valg var Airplane! udelukkende pga den mængde af geniale citater filmen har leveret...
(samtale mellem to små hvide børn) "you want milk with your coffee"; "no, I take my coffee like I take my men"... griner stadigvæk :-)


Gravatar

#27 Prof. Balthazar 8 år siden

Anden film - den originale The Poseidon Adventure med den første Airport (ikke at forveksle med Airplane!) på en tæt andenplads.
Gravatar

#28 Doctor Doom 8 år siden

Prof. Balthazar (27) skrev:
The Poseidon Adventure


Jeg huskede den som mega fed, men tidens tand havde ikke været sød ved den, da jeg genså for et par år siden.

Derimod holder Towering Inferno fuldstændigt den dag i dag.
Gravatar

#29 Hr. Jensen 8 år siden

Towering Inferno, helt klart. McQueen er virkelig en "boss" i filmen, som fire chief. Og så er hans "what explosion?" reaktion genial.

Skriv ny kommentar: