• "King Kong" (2005)
    55%
  • Har ikke set nogen af dem
    22%
  • "King Kong" (1933)
    15%
  • "King Kong" (1976)
    8%

Stemmer i alt: 1309

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Lady Arwen 18 år siden

Blev nødt til at sige 2005 versionen.. Jeg synes den er rigtig god og meget flot lavet og så synes jeg egentlig også at castet gør det rigtig godt (specielt Adrien Brody, Naomie Watts og Thomas Kretschmmann og Jack black som overraskede mig meget).
kan også godt lide den originale version men jeg kan bare ikke se den igen og igen som med den nye...
Til gengæld synes jeg at den fra 1976 var FRYGTELIG den var jo både SÅ dårligt lavet (vil næsten sige at den fra 33 er bedre lavet) og så er handlingen også ændret MARKANT...
Doctor Who <3
Gravatar

#22 filmz-incubus 18 år siden

Har ikke set andre end PJ's version, så måtte stemme på den. Synes den var rigtig god, men vil ikke være bleg for at se de andre.
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
Gravatar

#23 filmz-bullettooth 18 år siden

har set 76versionen, og 2005 så jeg igår så der var ingen tvivl at stemmen faldt på 05versionen...jeg må sige at jeg blev positivt overrasket. Nok fordi jeg har hørt og læst alt det negative om den, så mine forventninger var skruet væsentligt ned. Alt i alt syntes jeg det var en flot film ( små fejl i animering, men jeg så den jo ikke på det store lærede så det hjalp nok på det ) Dejligt skuespil, og en historie der glider. Den kunne måske have været klippet lidt ned... bla scenen hvor de havner i kløften og bliver angrebet af kæmpeinsikter syntes jeg var lidt unødig, og virkede lidt plat..!Men men det er småting, for i det store hele syntes jeg at jeg var godt underholdt, får da klart lyst til at se orignalen en dag ved lejlighed.
--------- for rent ---------
Gravatar

#24 PredatorX 18 år siden

Det er lidt utroligt at 1976'er versionen har fået 38 stemmer. Den er jo simpelthen så forfærdelig at man næsten ikke kan tro sine egne øjne. Dens seksuelle undertoner er pinlige for at sige det mildt, og Jessica Lange overspiller også så meget, at man kan fristes til at tro det hele er én stor joke. Filmen er dog klart et kig værd, om ikke andet for de hysterisk morsomme man-in-suit scener, som figurerer ret så ofte.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#25 Yossarian 18 år siden

har set 33 og 05.
Jeg synes at 33 udgaven er utrolig flot lavet, men den mangler lidt overraskelse.
Så min stemme ryger på 05 udgaven.
Gravatar

#26 BN 18 år siden

2005-udgaven, fordi jeg som voksen aldrig har interesseret mig for King Kong-historien - hverken udgaven fra ´33 eller udgaven fra ´76 siger mig noget som helst.

Jeg gik KUN ind og så '05-versionen pga. Peter Jackson, og faktisk formåede HANS version at fænge mig, så jeg lod mig rive med. Skuespillet og stemningen er helt sikkert de to ting, der gør forskellen.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#27 filmz-darthfrede 18 år siden

1976'eren er der ikke meget pænt at sige om!

1933'eren er simpelthen et mesterværk indenfor special effects. Cooper var en pioner indenfor effekt-film. Desuden er historien rigtig godt fundet på.

2005'eren tager alt der var godt ved 33'er-udgaven og højner det et par niveauer. Peter Jacksons udgave er (efter min mening) uden tvivl den bedste film.

-----

#2:
I sin fritid er Peter Jackson jo rent faktisk Gud. Så teknisk set har han jo opfundet alt!
Peter, I hail thee!!! :-)
We would destroy the Cybermen with ONE Dalek!
Gravatar

#28 filmz-Asta 18 år siden

Jeg har ikke set årgang '76 og '05, men jeg eeelsker den fra '33, så det blev den jeg stemte på :o)
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"

Skriv ny kommentar: