-
Saving Private Ryan36%
-
Full Metal Jacket13%
-
Dommedag nu12%
-
Black Hawk Down12%
-
Platoon7%
-
Anden film5%
-
The Hurt Locker3%
-
The Thin Red Line3%
-
We Were Soldiers3%
-
Kellys helte2%
-
Broen over floden Kwai1%
-
Patrioten1%
-
Den længste dag1%
-
Ærens vej1%
-
Ærens mark0%
-
War Horse0%
Stemmer i alt: 1901
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#51 Pécuchet 12 år siden
Ja, men også Fires on the Plain. De er begge formidable.
#52 sneakers 12 år siden
http//www.imdb.com/title/tt0056197/
http//www.youtube.com/watch?v=nqFn_pM5QxU
Men ellers er jeg også på Das Boot.
#53 cnr 12 år siden
#54 moulder666 12 år siden
Saving Private Ryan af de samme grunde som BN har udpenslet tidligere. Filmen er grum og skildrer virkelig krigen som jeg kunne forestille mig, at det var i virkeligheden - og udstiller soldaterne som almindelige mennesker.
Full Metal Jacket elsker jeg, omend den ikke så meget portrætterer krig som sådan, som den udstiller krigens (og hærens indoktrinerings) effekt på mennesker! En absolut sindsygt god, næsten uovertruffen, lydside tæller også op i point - hvem kan ikke huske scenen med "The Bird"? [url=
Stalingrad er også oppe blandt de allerypperste krigsfilm i min verden - af de samme grunde som Saving Private Ryan. Dog er den endnu mere kompromisløs og grusom end Saving Private Ryan og efterlader virkelig nogle billeder, der bliver hængende i baghovedet.
#55 Lord Beef Jerky 12 år siden
#56 BN 12 år siden
Lord Beef Jerky på vej ud af biografen efter at have set en krigsfilm:
#57 MOVIE1000 12 år siden
Full Metal Jacket 8/10
Das Boot 8/10
Letter from Iwo Jima 7/10
Den længste dag 7/10
My boy jack 7/10
The thin red line 6/10
Black Hawk down 5/10
Flags of our fathers 5/10
The hurt lucker 5/10
#58 elitehater 12 år siden
#59 Ispep 12 år siden
Mener du det? Jeg vil da sige, at det næsten ikke giver mening, medmindre du har en lynende intelligent forklaring på denne udtalelse? :D Grum er filmen i allerhøjeste grad, hvis du ser den ud fra et krigsmæssigt synspunkt. Mht. realisme, ment som i kampscenerne og krigsførsel, så er der virkelig INGEN krigsfilm der skildrer så forbandet autentisk begivenhederne og hver kugle der flyver om ørerne på soldaterne. En del krigsfilm ligner i min bog actionfilm, men SPR ligner KRIG. Spielberg har virkelig foretaget nogle spændende fotografiske valg i denne film, som giver den den mest realistiske præg jeg har set. Dermed ikke sagt at det er den bedste krigsfilm - som sagt, hælder jeg til Dommedag Nu rent kunstnerisk.
#60 Ispep 12 år siden
The Deer Hunter
No Man's Land (2001)
Savior
Jarhead
Tigerland
Waltz with Bashir
Three Kings