-
"Tombstone"23%
-
"Stargate"23%
-
"The Thing"15%
-
"Flugtaktion New York"10%
-
Anden film7%
-
"3000 Miles To Graceland"7%
-
"Hvem springer kineserne for?"7%
-
"Breakdown"4%
-
"Desperat valg"3%
-
"Vildt begær"1%
Stemmer i alt: 1352
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#71 duuk74 18 år siden
Tombstone er en rigtig godt film imo.
#72 NightHawk 18 år siden
Tja, det syntes jeg nu ikke gør så meget igen. "Tombstone", digter godt nok frit over myten Wyatt Earp, men den formår da alligevel at ha' de vigtigste dele af legenden med i handlingen.
Kan ikke helt se hvad problemet med plottet er, da Wyatt Earp og brødrene, plus Doc. Holliday ifølge historien, rent faktisk duellere imod The Cowboys. Derfor forstår jeg heller ikke hvorfor, at du mener plottet ikke holder og at det, som jeg læser dit indlæg i #68, er malplaceret at lave "Tombstone" som en gangster western.
Hvordan sku' man så ha' lavet filmen ? :)
#73 jessup 18 år siden
#74 myggen 18 år siden
#75 filmz-maxhh 18 år siden
Med plottet mener jeg generelt dialogen, personsbeskrivelserne og frihederne med det historiske oplæg er under standart... min standart, om ikke andet. ;o)
Og mit problem med ganster-temaet er nok mest de røde halstørklæder banden benytter, bandenavnet osv... IMO virker det poppet, og meget lidt "western-agtigt"...
Har ikke set Deadwood endnu, så det vil jeg lade stå hen i det uvisse...
Mvh
MaxHH
#76 duuk74 18 år siden
The conflicts leading to gunfight remain complex: the two sides (in both cases related by strong family ties) were in opposition due to politics, business concerns, and other ideological factors. The Earps were viewed by their enemies as badge-toting pimps who ruthlessly enforced the business interests of the town; the McLaurys, Clantons and their Cowboy crowd were viewed by their enemies as cattle rustlers, thieves, and murderers. The "Cowboys" was a term used in the area to identify a loose band of outlaws — which included the McLaurys and Clantons — that were implicated in such crimes. Although affiliated by a combination of blood relations, friendships and mere convenience, the Cowboys did not have the formal structure of a modern gang. Cowboys teamed up in crimes and came to each other's aid based on personal relationships, not orders from a leader.
At de så smider et rødt tørklæde på The Cowboys, er et filmisk virkemiddel for at lette genkendeligheden.
Men ok..hvis det er under din standard, er det jo lidt svært at diskutere mere. Personligt synes jeg nu at Tombstone rammer legenden om Wyatt Earp og historien om Tombstone rigtig godt.
#77 filmz-Antaeus 18 år siden
2. Tombstone
3. Stargate