-
"Tombstone"23%
-
"Stargate"23%
-
"The Thing"15%
-
"Flugtaktion New York"10%
-
Anden film7%
-
"3000 Miles To Graceland"7%
-
"Hvem springer kineserne for?"7%
-
"Breakdown"4%
-
"Desperat valg"3%
-
"Vildt begær"1%
Stemmer i alt: 1352
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#61 BN 18 år siden
#62 Captain Vallo 18 år siden
Så må du jo ud og købe den.
Den er i øjeblikket (næsten) overalt til en sølle 50'er!
No excuses!!!
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#63 hey now 18 år siden
Endda til kun 39,95 i stereo studio:)
#64 NightHawk 18 år siden
Anbefaler at du bruger 30 kr, mere på den nye udgave her. Ekstramaterialet er det samme, men billedkvaliteten er markant bedre og skarpere på R1 Collectors Edition :
http://www.axelmusic.dk/productDetails/02519254372...
Super spændende sci-fi perle, som du må eje!
Breakdown fik min stemme, ikke fordi den er en bedre film end "The Thing", men fordi det er den rolle Kurt Russell, efter min mening spiller bedst i. Da konen pludselig forsvinder, under deres ferie i ørkenen, må Russell på fremmed grund alene mand kæmpe imod tiden og en flok udspekulerede og usympatiske landevejsrøvere for, at nå frem til hende igen. Er hun stadig i live og hvorfor blev hun kidnappet, er to spørgsmål man først får svar på til allersidst. Nervepirrende lige til den dramatiske afslutning, båret alene på Russells forrygende præstation, som den desperate og forvirrede ordinary guy.
The Thing Tager solidt andenpladsen. Her er det ikke så meget Kurt Russells præstation, men mere filmen taget som helhed. Nervespillet imellem folkene på den afskårede base er "The Things" bedste våben og det forstår John Carpenter, at udnytte til sidste blodsdråbe. Hvem er ven og hvem er fjende inficeret af en alien virus. Man sidder konstant med svedige håndflader og prøver at gætte med hvor faren nu ligger. Det er suspense, når det er bedst det her.
Vildt Begær Tager 3. pladsen. Plottet har man set mange gange før, oftest i billige tv-thrillers og derfor kan "Unlawful Entry", som original titlen lyder, ved første øjekast, virke som en temmelig ligegyldig film. Det havde den nok også været, havde det ikke været for 3 kraftpræstationer af Madeline Stowe som den forfulgte hustru, Ray Liotta som psykopat betjenten, der blir dødeligt fascineret af hende og Kurt Russell, som den desperate ægtemand, der (igen) alene må ta' kampen op imod overmagten. Nogle vil nok påstå, at "Vildt Begær" er Ray Liota's film pga. hans tour-de-force rolle, men jeg er så af den mening, at rollen kun fungerer så godt som den gør pga Russels modspil, som den rationelle side af de to figurer.
Som sagt en svær top 3. Men lige umidelbart er det i den rækkefølge, jeg mener de bør ligge i.
#65 gravity 18 år siden
#66 filmz-nuiski 18 år siden
Escape From New York
The Thing
Big Trouble In Little China
#67 Hal60 18 år siden
#68 filmz-maxhh 18 år siden
Nej, du er ikke den eneste... Kilmer er god, og jeg har haft et svagt punkt for Michael Biehn efter Aliens og Abyss, men plottet... en gangster-western...?
Mvh
MaxHH
#69 NightHawk 18 år siden
Der er da mange westerns, der bygger på gangster elementer. Tag fx. Clint Eastwoods "The Man With No Name trilogy", "Once Upon A Time in the West", "Syv Mænd Sejrer", som nok er de bedste i genren. De films plot bygger da lige præcis på den formular, med to bander der duellere om magten, ligesom mange andre forøvrigt også gør det. Her ku jeg bla. nævne op til flere John Wayne film.
Så gangter/western er da ikke noget nyt, tværtimod har det altid eksisteret og altid været en vigtig grundpille for en westerns opbygning.
"Tombstone" bygger således blot på de gamle dyder dog med en lidt mere hektisk klippestil og det gør den, syntes jeg, på en rigtig god og medrivende oldschool facon.
#70 filmz-maxhh 18 år siden
Mvh
MaxHH