• Sigourney Weaver - "Alien"
    40%
  • Uma Thurman - "Kill Bill"
    22%
  • Angelina Jolie - "Tomb Raider"
    12%
  • Linda Hamilton - "Terminator 2"
    8%
  • Milla Jovovich - "Resident Evil"
    7%
  • Geena Davis - "The Long Kiss Goodnight"
    7%
  • Jodie Foster - "Panic Room"
    1%
  • Charlize Theron - "Æon Flux"
    1%
  • Bridget Fonda - "Nikita"
    1%
  • Sharon Stone - "The Quick and the Dead"
    1%

Stemmer i alt: 1694

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 filmz-Erlingur666 16 år siden

Angelina jolie tomp raider. Hun er trodsalt en stuntkvinde. Udfører næsten hendes alle stuntene. ps jeg har kun set tomb raider af de damerhelte. så jeg aner ik hvem der er my farvirot.
Gravatar

#12 filmz-DocDoom 16 år siden

Reese Witherspoon i Legally Blonde... hmm.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#13 Bohemian 16 år siden

RIPLEY!!! Men mest i Aliens, og Resurrection. de 2 andre er hun ikke så action helt "agtig"
Free in serenity.
Gravatar

#14 Benway 16 år siden

Det må jo blive Sigourney Weaver.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#15 Åkepool 16 år siden

Stemte Linda Hamilton, men havde foretrukket, at der var en "stemmer på anden..." kategori, da jeg så ville ha' stemt på Sigourney Weaver i "Aliens". Jeg synes ikke hun er så meget action i "Alien", det kommer først rigtigt i "Aliens".
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#16 fatcat 16 år siden

Det var nok den letteste afstemning jeg har været med i - der burde kun være et navn - nemlig Sigourney Weaver.

Ikke alene var/er hun supercool som Ripley, men hun banede også vejen for alle de andre... før hende eksistrede begrebet "kvindelig actionhelt" ikke.

PS - og nej Linda Carter tæller ikke - hendes Wonder Woman var ikke lige det jeg forbinder med en kvindelig actionhelt ;)
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#17 fatcat 16 år siden

Tænkte lige over dette: Er det kun actionhelte fra biffen? Ellers bør Lucy Lawless vel også være på listen sammen med Sarah Michelle Gellar.
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#18 filmz-Bruce 16 år siden

Glem nu ikke Supergirl "der er fisse i luften", med Helen Slater. Og hvor er Catwoman og Elektra ... hehe!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#19 fatcat 16 år siden

#18 - ja der er masser af eksempler på kvindelige actionhelte der falder helt igennem ;)

Men hvor er resten af dem der var med til at bane vejen for Sigourney Weaver? Klassikere som Jane Fonda i "Barbarella", Erin Gray fra "Buck Rogers", Carrie Fisher "Star Wars" - fyld selv på...
Gravatar

#20 mvejen 16 år siden

Hvor er Brigitte Nielsen fra Red Sonja, nuvel i mangel af bedre måtte jeg stemme på Ripley

Skriv ny kommentar: