• Sigourney Weaver - "Alien"
    40%
  • Uma Thurman - "Kill Bill"
    22%
  • Angelina Jolie - "Tomb Raider"
    12%
  • Linda Hamilton - "Terminator 2"
    8%
  • Milla Jovovich - "Resident Evil"
    7%
  • Geena Davis - "The Long Kiss Goodnight"
    7%
  • Jodie Foster - "Panic Room"
    1%
  • Charlize Theron - "Æon Flux"
    1%
  • Bridget Fonda - "Nikita"
    1%
  • Sharon Stone - "The Quick and the Dead"
    1%

Stemmer i alt: 1694

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 NightHawk 16 år siden

# 17 -

Tror ikke der er nogen som har noget imod, at der også kommer et par kvindelige actionhelte fra the small screen med på folks forskellige hitlister. Så hvis du gerne vil ha' Lucy Lawless med, er det vel ok.

Men det er dog, imo, strictly verbooten at nævnte Lawless i samme indlæg som Sarah Michelle Gellar, da der er klar klasse forskel på de to skuespilleres evner.

Lawless ville jeg pga. hendes maskuline fremtoning og overgearede skuespil placere under Kate Beckinsale på min liste nr. 2. Der er kort sagt for meget man(d) i denne woman. Gellar derimod og det gælder også for de andre på top 5. beholder, trods deres fysiske styrke og handlekraft, deres feminine side hvilket er det, imo, der skaber en rigtig kvindelig actionhelt. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#22 filmz-bullettooth 16 år siden

hvad med Pamela Anderson.... Barb Wire..not!!!!

ellers må jeg tilskrive mig flokken der stemmer Ripley. Husk at bare fordi man lige kommer i tanke om en der ikke lige er nævnt eller ikke er på listen gør jo ikke at de automatisk er bedre end dem der er på listen. Straks når man læser en ny poll er det som der går sport i at finde dem der ikke kom med ( inklusive mig selv sagde hunden...jeg gør det også..hehe) men der er altså bare klasser ned til de der er nævnt i denne tråd og så til de listede.....sory
--------- for rent ---------
Gravatar

#23 NightHawk 16 år siden

# 22 -

Hvis der blot havde været valgmuligheden "anden...", som der er på de fleste poll's, så var der som du siger heller ikke "gået sport i at finde alternativer", hvilket jo langt fra er sikkert er grunden til, at man vælger én der ikke er på listen.

For mit vedkommende er det ikke bare for at være på tværs, at der ligger en anden som nr. 1, men kort og godt fordi jeg helt seriøst mener, at det er den bedste kvindelige actionhelt.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#24 mvejen 16 år siden

#22 -

Jeg må nok indrømme at det for mit vedkommende bare var for at være på tværs....
Gravatar

#25 filmz-Center 16 år siden

Uma Thurman
Gravatar

#26 Kyllingebenet 16 år siden

Ingen kommer i nærheden af Sigourney Weaver og that's for sure!
Gravatar

#27 BN 16 år siden

#7 - ismet:

hvorfor er der ikke mulighed for at stemme En anden kvindelig action-helt[?]

Nu kan det selvfølgelig være, at min hukommelse svigter mig, men jeg mener faktisk , at jeg foreslog "anden" som valgmulighed, da jeg indsendte poll'en, og hvis ikke, så var det ihvertfald en fejl!

#15 - Åkepool:

Stemte Linda Hamilton, men havde foretrukket, at der var en "stemmer på anden..." kategori, da jeg så ville ha' stemt på Sigourney Weaver i "Aliens". Jeg synes ikke hun er så meget action i "Alien", det kommer først rigtigt i "Aliens".

Af præcis samme årsag havde jeg foreslået 'Aliens' som valgmulighed, men Admin har altså skrevet 'Alien' i stedet for. ..... medmindre altså min hukommelse da er blevet totalt Bourne-agtig på det sidste! ;-)

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#28 filmz-Bruce 16 år siden

Jeg vil sige det netop er den realistiske stemning og Ripleys menneskelighed i Alien, som gør hendes præstation til sidst, til den bedste kvindelige actionhelt i filmhistorien. Rædslen kravler jo ud af lærredet, når hun er alene tilbage og må opøve al innovation og mod, for at redde sit liv og fortrænge hendes angst.

To'eren er en fantastisk actionfilm, men det er 1'eren som definerer Ripley og giver hende mandsmod til at skille sig ud fra resten.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#29 NightHawk 16 år siden

# 28 -

Helt enig og derfor ser jeg det heller ikke som ærgeligt, at det var Alien og ikke Aliens der er med på listen, da jeg synes at Ripley i sidstnævnte nærmest forvandles til en kvindelig Rambo og altså derved mister det feminine touch som gjorde hendes karakter i 1'eren langt mere interessant at følge.

Det er, imo, mere spændende at følge en helt/heltinde der er sårbar og derved mere troværdigt, end en person der pløjer sig vej igennem fjenden med en stor gun.

Jeg elsker "Aliens", men Ripleys udvikling bærer lidt for meget præg af at sku' konkurerre med sine mandlige kolleger både i filmen men også udenfor i Hollywood.
Gravatar

#30 BN 16 år siden

Ang. valgmulighederne:

Jeg ønskede en poll der udelukkende drejede sig actionfilm, hvori en kvindelig skuespiller har den absolut altdominerende hovedrolle - og altså ikke blot en rolle side om side med en anden skuespiller el. skuespillerinde (hvilken bl.a. er grunden til at Carrie Fischer ikke er blandt valgmulighederne.)

Det forsøgte jeg at betone ved at kalde poll'en 'Bedste kvindelige Action-hovedrolle', eftersom man jo ikke kan føje forklarende kommentarer til ved indsendelsen af en poll.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: