-
"The Rock"42%
-
"Armageddon"18%
-
"Bad Boys"12%
-
"The Island"11%
-
"Bad Boys 2"8%
-
"Pearl Harbor"6%
-
Anden film3%
Stemmer i alt: 1665
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#71 filmz-ab 18 år siden
Jeg slapper personligt af til bays film, da bay ofte smadre alt i underholdningsnavn, og sparer bestemt ikke på krudtet. Man drømmer kun om de ting man selv ønsker at smadre, men det viser bay på film, og enten kan man lide det, eller ej, men folk burde efterhånden havde de rette forventninger til en herre som Bay.
#72 filmz-Kadann 18 år siden
Jeg kan stadig ikke se hvordan fordom kommer ind i billedet, eftersom at folk har set hans film.. og fordi der er et par stykker der bruger ordet "had", så er det vel bare en fordom for din side, at vi andre der kritiserer hans film er enige i dette.
"Det er i orden at nogen ikke kan lide bays film, da de er lette at kritisere, men det er for pokker actionfilm.."
Ja, det er action, men kan action ikke indeholde gode skuespillerpræstationer, en god historie, gode effekter og i det hele taget være en gennemført film på alle punkter? Det mener jeg da at der er masser af eksempler på.
"At kritisere Bad Boys for at være tynd, må siges at være ret åndssvagt, da man tydeligt ikke havde de rette forventninger."
Det er tæt på at være det dummeste udsagn jeg har læst til dato.. så hvis man forventer lort og får lort, så må man ikke kritisere filmen for at være netop lort?
"Jeg slapper personligt af til bays film,"
Fint, det skal du da være velkommen til, hvis du hellere vil bruge din tid på hjernetom action, frem for intelligent og god action, som ikke bare går ud på at spræge flest ting i luften på kortest tid, kombineret med ligegyldige og klichéfyldte smart-ass bemærkninger.
#73 filmz-Bruce 18 år siden
Jeg synes, at det er trist at læse, at de fleste er efter kære Bay. Folk er sku fordomsfulde. Hvorfor skal man hade en instruktør?? Som om Bay har gjort jer noget?
Jeg er sikker på Bay er en dejlig mand og jeg ville da godt drikke et par bajere med ham og hyggesnakke. Det forbedrer dog ikke kvaliteten af hans film, hvis han er sympatisk. Og gør det folk fordomsfulde, at de mener hans film er lort. Roger Ebert hader ikke Bay, men dissekerer som en anden kirurg Bad Boys 2. Er det at være fordomsfuld? Er man ikke fordomsfuld, hvis man uanset filmoplevelsen kun fokuseret på det positive og glemmer det negative?
Visuelt er hans film altid en nydelse.
Nemlig og indholdsmæssigt er de oftest patetiske. Jeg ville ønske jeg havde en "slå hjernen fra knap", som satte mig istand til KUN at nyde lyd og billed, men det kan jeg ikke. Men jeg vil da altid give hans film på DVD høje karakterer for audio og video. The Island var trods plothullerne faktisk underholdende. Bad Boys serien er så ubeskrivelig ringe, at der skulle udstedes en fatwa mod at betegne dem som "film".
At kritisere Bad Boys for at være tynd, må siges at være ret åndssvagt, da man tydeligt ikke havde de rette forventninger.
Point taken. Jeg må prøve at se Bad Boys 2 og så indstille mig på det argeste lort. Det vil sikkert gi' mig en bedre oplevelse.
#74 filmz-ab 18 år siden
Jeg har ikke sagt, at jeg kun nyder Bays film, jeg er selv til de film, hvor man får gode historie, godt spil og underholdning, det kan være film som Gladiator, som er min yndlings, Matrix, scarface, Batman Begins osv.
Det eneste jeg ville sige i denne debat er, at jeg ikk bryder mig om tonen, når jeg hører Bays navn....man kan da godt være en anelse mere saglig, og man behøver ikk elske hans film, men saglig, det kan man da være, også selvom man ikk bryder sig om visse filmfolk.
#75 filmz-Kadann 18 år siden
Eftersom jeg er af den overbevisning af Bay laver lort, da "The Rock" umiddelbart er den eneste af hans film som jeg har fundet underholdende, så er mine forventninger jo netop ikke at jeg får god underholdning.. det er vel ikke svært at forstå? Jeg ved lige præcis hvad jeg skal forvente mig af hans film, baseret på erfaring, fordi jeg har set en god portion af hans film og det ændrer bestemt ikke min opfattelse af hans film.. Men, det er da ikke umuligt at han på et eller andet tidspunkt rammer plet og måske laver en god film.. håbet er lysegrønt.
Og du har åbenbart heller ikke fattet en hylende fis af mit indlæg, eftersom du stadig snakker om tankevækkende historie og andet ligegyldigt. Prøv evt. at læse mit indlæg igen, jeg citerer:
"Ja, det er action, men kan action ikke indeholde gode skuespillerpræstationer, en god historie, gode effekter og i det hele taget være en gennemført film på alle punkter? Det mener jeg da at der er masser af eksempler på."
Hvor kommer det dybe og tankevækkende ind i billedet her? Og jeg mener da bestemt at man kan finde god action og godt tempo i bl.a. disse film:
48 Hrs.
Beverly Hill Cop
Blade
The Bourne Identity
The Bourne Supremacy
Die Hard
Heat
Leathal Weapon-filmene
og listen er meget længere.. givet, der er nogle stykker på listen, som kræver at at man har lidt mere omgang i hovedet end en amøbe, men her taler vi altså om action der ligger mange klasser over hvad Bay har at byde på.
#76 filmz-ab 18 år siden
Nu må du sku da holde op. Nu er Heat bestemt ikke en actionfilm, men mere en thriller, så den tæller ikke med, i øvrigt en af mine yndlings film. Bourne-filmene er også fede, og Die Hard også, men jeg kan ikke se, hvorfor de sku være federe end Bays film, specielt film som Beverly hill Cop, 48 timer og Blade....I øvrigt kan du ikke opstille det sådan, da det her i højt grad handler om smag og behag, så hvis du ønsker at fortsætte til juleaften med at diskutere smag, ja så værsgo, jeg hopper af.
Selvfølgelig er der eksempler på, at actionfilm også kan indeholde de vigtige elementer såsom god historie osv, men bestemt ikke mange. Men mindre går sku også an, specielt når Bay laver film, da han formår at underholde, som ganske få kan, og har sin syge og hektiske stil, som jeg jo godt kan lide.
#77 filmz-Kadann 18 år siden
Jep, smag og behag.. nogle folk foretrækker film med lidt mere indhold end eksplosioner, andre gør ikke.
Og det staves iøvrigt "sgu". :)
#78 filmz-ab 18 år siden
The Rock finder jeg som noget af det bedste indenfor actionområdet. Den har nemlig det hele finder jeg, også en god, ihvertfald overgennemsnit historie, og skuespillet er også godt, og ikk for at nævne actionen, samt det geniale soundtrack - der var i øvrigt en afstemning på imdb om, hvilken actionfilm der var bedst: The Rock eller face/off. The Rock vandt den pris, men nu er de begge mine favoritter, sååå jeg vil nødig vælge.
#79 filmz-ab 18 år siden
#80 filmz-ab 18 år siden