-
"Heat"48%
-
"Collateral"23%
-
"The Last of the Mohicans"10%
-
"The Insider"8%
-
"Miami Vice"7%
-
"Ali"4%
Stemmer i alt: 1319
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 Slettet Bruger [657085041] 18 år siden
#42 filmz-morpheus75 18 år siden
2. The Last Of The Mohicans
3. Manhunter (som jo UTILGIVELIGVIS ikke er på listen)
Jeg kan sagtens anbefale Miami Vice uden tøven. Fed film der summer af stemning og nerve. Og så har den klart nogle scener der godt kan være på lige fod med Heat, rent stemningsmæssigt altså...
#43 dolphinfriendly 18 år siden
#44 NightHawk 18 år siden
Hvor Mann's andre film har det med, at blive overtaget af deres egen stil, så går skuespil, historie og Mann's velkendte visuelle look i både "The Insider" og "Heat" op i enhøjere enhed og derfor ligger de film i den kategori man med rette kan kalde for mesterværker.
Ikke at de andre film ikke har stærke skuespilspræstationer, fx er James Caan bund solid i "Thief", William Petersen glimrende som den fortabte detektiv i "ManHunter" og Tom Cruise herlig iskold og skånselsløs i "Collateral", men de går ikke op i samme samhørighed som hverken "Heat" eller "The Insider", efter min mening.
Mangler stadig at få set "Miami Vice". Men jeg tror ikke, efter de lidt lukne anmeldelser den har fået bla. her på Filmz, at den sku' ku' hen og overgå mine to favoritter.
Man kunne jo kun stemme på en film så det blev i sidste ende "Heat", selvom "The Insider" er ligså god. Og valget blev så "Heat" fordi den af de to har flest mindeværdige scener. Især kaffebar's scenen og duellen i gaderne efter bankrøveriet, er i absolut særklasse.
#45 gravity 18 år siden
Heat er den fedste og lad os så bare komme videre
#46 jessup 18 år siden
#47 HonoDelLoce 18 år siden
Jeg sidder her nu og kan ikke huske, hvad jeg har stemt? (eller hvornår jeg har stemt ? :D )
Men vil, som de fleste andre herinde, sige, at alle hans film jo er gode, og ja, jeg er en af de få, der rent faktisk synes, at Ali var god :)
Heat er jo.. Genial, i sin genre..
Til gengæld har jeg været helt forgabt i The Last of the Mohicans siden jeg så den første gang som 10årig i skolen (ja, jeg er kun 21 ;) ), og hele løbeturen (DDL's solotur igennem skoven) står for mig som en af de bedste scener i film-historien.. Don't ask why, den er bare printet på indersiden af mine øjenlåg :)
Manhunter (som jo sjovt nok ikke er med på listen?) så jeg faktisk for første gang for kun et par år siden, og kun pga at Brian Cox var med (som jeg personligt synes er en af verdens bedste birolle-skuespillere), men må jo sige, at den film også er gennemført god..
The Insider så jeg for nogle år siden, og husker den ikke så godt, men købte den på dvd på en tankstation i dag, faktisk, da jeg kom i tanke om denne poll, og de lige havde den til en fiv.. Så den skal lige have fundet vej til afspilleren en af de nærmeste par dage..
Collateral var jeg også helt vild med, ikke mindst på grund af den ekstreme stemning hele filmen igennem..
Så i bund og grund husker jeg ikke, hvad jeg har stemt, da det kunne have været hvilken som helst af dem.. På nær MV, som jeg ikke har fået set endnu..
#48 jessup 18 år siden
#49 HonoDelLoce 18 år siden
Men dejligt at se, at jeg ikke er den eneste, der har bidt mærke i dem ;)
#50 jessup 18 år siden