• "Wolf"
    25%
  • "Fagre voksne verden"
    16%
  • Anden film
    15%
  • "Closer"
    15%
  • "Regarding Henry"
    10%
  • "Hvem er bange for Virginia Woolf?"
    7%
  • "Præsidentkandidaten"
    6%
  • "Working Girl"
    4%
  • "Punkt 22"
    2%
  • "Silkwood"
    1%
  • "Biloxi Blues"
    1%

Stemmer i alt: 884

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 silentbob 17 år siden

hmmm, der må være nogen der ikke har set punkt 22, som er en genial film. Skulle nogle give sig af med at læse bøger, kan jeg varmt anbefale "punkt 22" af Joseph Heller. Den er vildt morsom og skarp satirisk, og handler om krigens (WWII) meningsløshed.
http://www.grillbarguiden.dk
Find en kvalitetsgrillbar nær dig !
Gravatar

#2 rockysds 17 år siden

#1 Jeg synes også filmen er rigtig god, og bogen er decideret gennemført fantatisk, men Dustin Hoffman snuppede altså den her. Hans spil i Fagre Voksne Verden er næsten nok til at den får min stemme. Og da den så i forvejen er skruet flot sammen, tippede min stemme derover.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#3 Benway 17 år siden

Der er mange gode film på den liste, ikke mindst "The Graduate", men min favorit er dog den brutalt ærlige og uafrystelige "Closer".
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4 jessup 17 år siden

Jeg kan se en af de bedste Nicols film - Carnal Knowledge - blev siet fra - lidt ærgerligt.
This is just until June
Gravatar

#5 dyg 17 år siden

Det blev et kryds ved The Graduate.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#6 jessup 17 år siden

Nu da "anden film" er så populær ville det være interessant og høre hvilke film det er.
This is just until June
Gravatar

#7 Melisande 17 år siden

Jeg er helt enig med #1. Catch 22 har gjort et uusletteligt indtryk på mig. En af mine 10 favoritfilm. Men den burde nok udsendes i en nyrestaureret dvd-udgave, hvis det altså ikke er gjort. Den kunne også fint tages op i biografen igen, da den desværre er såre aktuel.
Gravatar

#8 dyg 17 år siden

#6 - Spørgsmålet er vel, om der mangler en "Hvem er Mike Nichols" mulighed, så folk tager "Anden Film" i stedet.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#9 HonoDelLoce 17 år siden

Det blev Præsidentkandidaten herfra :) Men har kun set 3 film på listen, og når jeg så er total Travolta-fanboy, så blev det altså den.. Synes han er helt fantastisk deri :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#10 BN 17 år siden

"Regarding Henry"

God, lille film og en ad Harrison Fords bedste ikke-actionroller.

Historien om en mand der opdager, at han har været et dumt svin.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: