• Moulin Rouge!
    18%
  • The Nightmare Before Christmas
    17%
  • Sweeney Todd - Den djævelske barber fra Fleet Street
    13%
  • The Phantom of the Opera
    10%
  • Anden musical
    10%
  • The Sound of Music
    8%
  • The Wizard of Oz
    7%
  • Singin' in the Rain
    5%
  • Dancer in the Dark
    3%
  • Mary Poppins
    2%
  • West Side Story
    2%
  • My Fair Lady
    1%
  • Cabaret
    1%
  • Evita
    1%
  • All That Jazz
    1%
  • Meet Me in St. Louis
    0%

Stemmer i alt: 1100

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#71 elwood 15 år siden

Ohh der også Little Shop of Horror hehe.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#72 tvit 15 år siden

Det blev: Anden musical, når nu Chicago ikke var på.
Helt klart min favorit musical.
Gravatar

#73 rockysds 15 år siden

Endte med at stemme på "All That Jazz", men hvis der en dag kommer en vellykket filmatisering af "Into the Woods", får den stensikkert min stemme.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#74 willierap 15 år siden

Jep, som flere nævner burde Rocky Horror såvel som Grease have været med på listen. Men jeg synes alvorlig talt, at det foreløbige afstemningsresultat vidner om en vis historieløshed blandt filmz.dk's brugere. Moulin Rouge som bedste musical? Come on! Der er jo ikke engang nogen originale sange med, er der? Bare karaoke.

Jeg er ikke personligt musical-fan, men den bedste musical nogensinde må ubetinget være Singin' In The Rain. Den film kan ingen stå for - og jeg mistænker enhver, der har stemt på en anden musical, for aldrig at have set den. Jamen bare den centrale scene med Gene Kelly, der synger titelmelodien er ganske enkelt uovertruffen i filmistorien. Hvis I ikke har tænkt jer at se hele filmen, så brug i det mindste fire et halvt minut på den scene:
Gravatar

#75 elwood 15 år siden

Make'em Laugh er lige så mindeværdigt, bare Donald O'Connors Slapstick comedy i den sang brilliant!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#76 MystiskeMox 15 år siden

lagoni (65) skrev:
MystiskeMox (64) skrev:
Hairspray - meget skuffende
Havde hørt så meget godt om Hairspray og gik en dag ned og købte den og så den straks. Den var så dårlig og skuffende af jeg forærede den væk næste dag - øv, en ringe film.

Den nye eller gamle?

Det er den nye som er et kæmpe flop.
Jeg har ikke set den gamle.
Gravatar

#77 MystiskeMox 15 år siden

willierap (74) skrev:
Jep, som flere nævner burde Rocky Horror såvel som Grease have været med på listen. Men jeg synes alvorlig talt, at det foreløbige afstemningsresultat vidner om en vis historieløshed blandt filmz.dk's brugere. Moulin Rouge som bedste musical? Come on! Der er jo ikke engang nogen originale sange med, er der? Bare karaoke.

Jeg er ikke personligt musical-fan, men den bedste musical nogensinde må ubetinget være Singin' In The Rain. Den film kan ingen stå for - og jeg mistænker enhver, der har stemt på en anden musical, for aldrig at have set den. Jamen bare den centrale scene med Gene Kelly, der synger titelmelodien er ganske enkelt uovertruffen i filmistorien. Hvis I ikke har tænkt jer at se hele filmen, så brug i det mindste fire et halvt minut på den scene:

Moulin Rouge er en fin musical. Men du har ret det er helt hen i vejret at den kan løbe med titlen som bedste musical. Havde det været Singin in the Rain så kunne jeg nok forstå det selv om jeg på ingen måder er enig. Den er ikke engang på min top 5. Den er ret god, men der er bare en del andre som er bedre.

Gravatar

#78 filmz-Kadann 15 år siden

#74 -

Det er præcis samme diskussion, der opstår ved næsten alle afstemninger herinde. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#79 David Munch 15 år siden

Uden tvivl Lloyd Webers Phantom Of The Opera. Lydmæssigt er den genial, og billedet er også rigtigt godt flere steder. (Omend jeg stadig ik har fattet hvorfor de filmede undervandssenen i 4:3 og skalerer den ud i widescreen.. O_o )

Jeg var ikke imponeret af Sweeney Todd. Jo den var da meget sjov, men overfladisk historie og ligegyldig sang/musik.

Skriv ny kommentar: