• Moulin Rouge!
    18%
  • The Nightmare Before Christmas
    17%
  • Sweeney Todd - Den djævelske barber fra Fleet Street
    13%
  • The Phantom of the Opera
    10%
  • Anden musical
    10%
  • The Sound of Music
    8%
  • The Wizard of Oz
    7%
  • Singin' in the Rain
    5%
  • Dancer in the Dark
    3%
  • Mary Poppins
    2%
  • West Side Story
    2%
  • My Fair Lady
    1%
  • Cabaret
    1%
  • Evita
    1%
  • All That Jazz
    1%
  • Meet Me in St. Louis
    0%

Stemmer i alt: 1100

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 HonoDelLoce 15 år siden

Tjaa, for at det ikke skal være løgn, så stod jeg lidt imellem to Burton-film..

Problemet er, at jeg for det meste bliver træt af musicals i løbet af ganske få minutter.. Og det er slet ikke fordi jeg ikke GIDER.. Jeg KAN bare ikke..

Selvom jeg synes Singin' in the Rain, Wizard of Oz og så videre er søde film, må jeg indrømme kun at have set dem til ende fordi jeg følte at jeg burde.. Det er jo klassikere :)

Men Nightmare before Christmas og Sweeney Todd var jeg nu meget begestret for.. Førstnævnte fik stemmen, egentlig mest fordi jeg har set den flest gange :)

- udover de to holder jeg mig til den snert af musical der engang imellem dukker op i The Simpsons og American Dad :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#12 elwood 15 år siden

Hvor dælen er mine to musical buddies henne i den her snak?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#13 duuk74 15 år siden

Mangler en "jeg kan ikke lide musicals" i den poll :D
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#14 moulder666 15 år siden

Damn - den registrerede ikke lige min kommentar - nå, vi prøver igen:

En del af klassikerne - Sound of Music, The Wizard of Oz og især Cabaret er jeg meget glad for. (især Cabaret - en af mine yndlingsbarer har endda taget nummerET fra Cabaret som gå-nu-hjem-sang! :D ) Dog må jeg indrømme, at der ikke er så meget gensynsværdi i dem for mig, da skuespillet er...well...som det nu var dengang...

Derfor er det nok ikke den store overraskelse, at min top 3 er med nyere film:

Min top 3:

3: The Nightmare before Christmas - god, sort humor, Tim Burton-style!

2: Evita. En musical, der præsterer at fortælle en historie virkeligt godt, mens musikken også er i topklasse - jo tak!

1: Moulin Rouge. Som de siger i filmen: "A sensual rrrravishment". Filmen er overdådig, afsindig, farverig, udfordrende og legesyg. Historien er egentlig meget banal, men fortællemåden og musikken fanger mig hver gang!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#15 Highland Park 15 år siden

#12: Kan jeg ikke bruges? :)
Jeg elsker skam musicals og forstår simpelthen ikke, hvordan folk kan have et problem med en bestemt genre (og i øvrigt giver jeg ikke meget for genrebetegnelser, selv om de er praktisk anvendelige og er kommet for at blive - jeg kan naturligvis heller ikke helt undgå at bruge dem selv). Alle genrer har noget at byde på.

"Pigen med paraplyerne" kunne også sagtens være rendt med min stemme, ligesom den er rendt med mit hjerte... ;)
Det er en urimeligt svær afstemning. Og ja, Ozons "8 femmes" er også en fin film men langt fra den bedste musical. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#16 Benway 15 år siden

"Cabaret" er nok min favorit. Alene indledningen hvor Joel Grey dukker op med et stort skummelt grin og annoncerer, at "In here life is beautiful. The girls are beautiful. Even the orchestra is beautiful!" er suveræn. Dernæst er det nok mest "Singin' in the rain", "Meet Me in St. Louis" og "The Wizard of Oz".
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#17 Steffan Rasmussen 15 år siden

Stemte anden - The Rocky Horror Picture Show.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#18 filmz-Kadann 15 år siden

#15 -

Jeg forstår nu godt hvorfor folk kan have et problem med en bestemt genre, jeg er f.eks. ikke fans af musicals, eller genren som helhed.

At der stå er 2-3 film jeg godt kan se, ændrer ikke på at genren som helhed, ikke siger mig en hylende fis og jeg helst undgår den.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#19 HonoDelLoce 15 år siden

I second that ! :)

Mange film kan være svære at sætte i bås med et label alá en genre-art.. Men lige nøjagtig musicals må siges at være jævnt nemme at kategorisere :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#20 Highland Park 15 år siden

#18: Nu er der også en vis forskel på slet ikke at kunne lide disse film og så på at have et par stykker, man holder af og gerne ser.
Men jeg beklager, at jeg ganske enkelt ikke forstår, hvordan man kan have et "problem" med en bestemt genre. Jeg mener intet ondt med det, jeg forstår det bare ikke og synes, at det er forfærdeligt trist, at folk snyder sig selv for store oplevelser ved at undgå en given "genre".

#19: Nu rummer mange musicals jo gerne elementer fra flere forskellige genrer - eksempelvis "The Band Wagon", "The Rocky Horror Picture Show", "Little Shop of Horrors" og "8 femmes" for bare at nævne et par stykker - bl.a. derfor undrer det mig, at man helt kan afskrive personlig interesse i musicalgenren.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: