-
Moulin Rouge!18%
-
The Nightmare Before Christmas17%
-
Sweeney Todd - Den djævelske barber fra Fleet Street13%
-
The Phantom of the Opera10%
-
Anden musical10%
-
The Sound of Music8%
-
The Wizard of Oz7%
-
Singin' in the Rain5%
-
Dancer in the Dark3%
-
Mary Poppins2%
-
West Side Story2%
-
My Fair Lady1%
-
Cabaret1%
-
Evita1%
-
All That Jazz1%
-
Meet Me in St. Louis0%
Stemmer i alt: 1100
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 HonoDelLoce 15 år siden
Problemet er, at jeg for det meste bliver træt af musicals i løbet af ganske få minutter.. Og det er slet ikke fordi jeg ikke GIDER.. Jeg KAN bare ikke..
Selvom jeg synes Singin' in the Rain, Wizard of Oz og så videre er søde film, må jeg indrømme kun at have set dem til ende fordi jeg følte at jeg burde.. Det er jo klassikere :)
Men Nightmare before Christmas og Sweeney Todd var jeg nu meget begestret for.. Førstnævnte fik stemmen, egentlig mest fordi jeg har set den flest gange :)
- udover de to holder jeg mig til den snert af musical der engang imellem dukker op i The Simpsons og American Dad :)
#12 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#13 duuk74 15 år siden
#14 moulder666 15 år siden
En del af klassikerne - Sound of Music, The Wizard of Oz og især Cabaret er jeg meget glad for. (især Cabaret - en af mine yndlingsbarer har endda taget nummerET fra Cabaret som gå-nu-hjem-sang! :D ) Dog må jeg indrømme, at der ikke er så meget gensynsværdi i dem for mig, da skuespillet er...well...som det nu var dengang...
Derfor er det nok ikke den store overraskelse, at min top 3 er med nyere film:
Min top 3:
3: The Nightmare before Christmas - god, sort humor, Tim Burton-style!
2: Evita. En musical, der præsterer at fortælle en historie virkeligt godt, mens musikken også er i topklasse - jo tak!
1: Moulin Rouge. Som de siger i filmen: "A sensual rrrravishment". Filmen er overdådig, afsindig, farverig, udfordrende og legesyg. Historien er egentlig meget banal, men fortællemåden og musikken fanger mig hver gang!
#15 Highland Park 15 år siden
Jeg elsker skam musicals og forstår simpelthen ikke, hvordan folk kan have et problem med en bestemt genre (og i øvrigt giver jeg ikke meget for genrebetegnelser, selv om de er praktisk anvendelige og er kommet for at blive - jeg kan naturligvis heller ikke helt undgå at bruge dem selv). Alle genrer har noget at byde på.
"Pigen med paraplyerne" kunne også sagtens være rendt med min stemme, ligesom den er rendt med mit hjerte... ;)
Det er en urimeligt svær afstemning. Og ja, Ozons "8 femmes" er også en fin film men langt fra den bedste musical. :)
#16 Benway 15 år siden
#17 Steffan Rasmussen 15 år siden
#18 filmz-Kadann 15 år siden
Jeg forstår nu godt hvorfor folk kan have et problem med en bestemt genre, jeg er f.eks. ikke fans af musicals, eller genren som helhed.
At der stå er 2-3 film jeg godt kan se, ændrer ikke på at genren som helhed, ikke siger mig en hylende fis og jeg helst undgår den.
#19 HonoDelLoce 15 år siden
I second that ! :)
Mange film kan være svære at sætte i bås med et label alá en genre-art.. Men lige nøjagtig musicals må siges at være jævnt nemme at kategorisere :)
#20 Highland Park 15 år siden
Men jeg beklager, at jeg ganske enkelt ikke forstår, hvordan man kan have et "problem" med en bestemt genre. Jeg mener intet ondt med det, jeg forstår det bare ikke og synes, at det er forfærdeligt trist, at folk snyder sig selv for store oplevelser ved at undgå en given "genre".
#19: Nu rummer mange musicals jo gerne elementer fra flere forskellige genrer - eksempelvis "The Band Wagon", "The Rocky Horror Picture Show", "Little Shop of Horrors" og "8 femmes" for bare at nævne et par stykker - bl.a. derfor undrer det mig, at man helt kan afskrive personlig interesse i musicalgenren.