• Drive
    33%
  • Pusher
    26%
  • Jeg har ikke set filmene
    15%
  • Jeg kan ikke lide hans film
    11%
  • Bronson
    5%
  • Valhalla Rising
    4%
  • Pusher II
    3%
  • Bleeder
    2%
  • Pusher 3
    1%
  • Fear X
    1%

Stemmer i alt: 2642

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 the_paki_don 13 år siden

Ingen tvivl for mig, at Drive KØRTE sig ind på en første plads!

HAHAHAHAHAAAA!!!

Så I hvad jeg gjorde der??

IK beskriver det rigtig godt; Drive var hypnotiserende. Og det var umuligt ikke at være i Gosling mode dagen efter. Jøsses, mine kunder fik den mest langsomme betjening i Danmarks historien den dag...

Fantastiske skift fra stilhed til bragende voldsomhed og en fantastisk "variation" på "Lars" karakteren fra "Lars and the Real Girl" (in my opinion), som løfter Gosling op i en helt ny stratosfære blandt skuespillere i hans unge alder.
Gravatar

#12 JannikAnd 13 år siden

1. Fear X
2. Valhalla Rising/Drive
3. Bronson
4. Pusher
5. Bleeder
6. Pusher III
7. Pusher II
Gravatar

#13 NightHawk 13 år siden

1. Drive
2. Fear X
3. Bleeder
4. Pusher
5. Pusher II
6. Valhalla Rising
7. Pusher III

Mangler stadig at få set "Bronson".
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#14 Babo84 13 år siden

Bleeder og Fear X. Ingen af hans film er blandt mine favoritter.
Gravatar

#15 HonoDelLoce 13 år siden

Bronson for mig, efterfulgt af Pusher. Valhalla, Drive og Fear X har jeg ikke fået set endnu..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#16 Ibankai 13 år siden

Pusher eller Drive. Min stemme gik dog til Pusher da han "kun" er instruktör til filmen Drive. Super fedt soundtrack btw

Gravatar

#17 Lizard 13 år siden

Drive! .. Jeg blev positivt overasket over denne film, årets bedste indtil videre (har dog ikke set melancholia endnu). Og jeg kan ikke normalt ikke fordrage hans film (eller ham!).
Ser frem til at se Drive igen.
Gravatar

#18 Hr. Nielsen 13 år siden

Jeg stemte Drive, men skal ikke udelukke at jeg burde have stemt Pusher II. Har ikke set den i flere år, men husker den virkelig ramte mig! Fear X er nok den der har sagt mig mindst. Vil dog ikke udelukke at et gensyn kan ændre dette.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#19 skittlez 13 år siden

Refn er IMO den næstmest interessante instruktør vi har herhjemme for tiden. Trier er stadigvæk en ener, og selvom Bornedal, Vinterberg, Ole Christian Madsen, osv. har leveret glimrende film, har Refns altid et punch der rammer hårdere. Scorsese har nok altid været et forbillede, men mange af hans nyere film har også Kubrickske elementer. Rigtig god instruktør. En af vores få auteurs.

1. Drive (6/6) - Slog fuldstændig benene væk under mig, selvom jeg sad ned. Vildt hypnotisk hele vejen igennem.
2. Bleeder (5/6) - Bad ass dansksproget film. En smule rodet, men de gode elementer er helt fantastiske. Slutningen... Wow.
3. Pusher 3 (5/6) - Yderst atypisk dansk film. Mange autentiske miljøer, og Slatkos karakter er mere tragisk for mig en Bodnias og Mikkelsen i de foregående kapitler. Slutningen er igen uovertruffen for en dansk film. Horrorwise and otherwise-wise.
4. Bronson (5/6) - Hardy er genial, og Refns små Kubrick'ske (nogen har set A Clockwork Orange) elementer er velvalgte.
5. Pusher II (4/6) - Uden sammenligning hans mest sammenhængende, og Mikkelsens bedste præstation i nogen film.
6. Fear X (4/6) - Stemning over alt, måske lidt for smal for nogle, men den byder på meget mere end David Lynch-palette og en sublim underspillet Turturro.
7. Pusher (4/6) - Rigtig god debut, men med tiden føles den mere pubertær/simpel/tænkt i forhold til hans andre.
8. Valhalla Rising (4/6) - Ejer den på Blu, og har set den flere gange, men er endnu ikke overbevidst om at det er en decideret god kunstfilm. Den har elementer af Herzog/Malick/Kubrick og andre store folk, men der mangler nok lige det sidste, før jeg synes rigtigt godt om den. Der er dog lidt mere at fortolke på, end i hans andre film. SÅ kunne sagtens se den flere gange. Indeholder også hans flotteste billeder.

Alle hans film er intelligente (dog ofte nosser før hjerne), velkomponerede og vildt energiske. Hans kunstfilm, Fear X og Valhalla Rising, er dog lidt mere usammenhængende/svævende, da jeg synes han fungerer bedst når han arbejder med lidt mere jordnære emner.

Ingen danske film/instruktører bruger dog horror/splat/gore så godt som Refn (en stor mangelvare herhjemme). Slutningen af Bleeder og Pusher III indeholder geniale horrorelementer. Ville gerne se ham lave en rendyrket gyser/splatter film, hvilket jeg også tror han gerne selv vil.

Det er fuldt fortjent at han endelig har fået et internationalt gennembrud, da han (sammen med Trier) skiller sig markant mere ud, og har en klart mere personlig stil, end vores andre anerkendte instruktører (Bier, Scherfig, osv.).
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#20 Skeloboy 13 år siden

skittlez (19) skrev:
Refn er IMO den næstmest interessante instruktør vi har herhjemme for tiden.

Er ganske enig! Tjek dog Simon Staho og især Christoffer Boe, som med Allegro, Reconstruction og Alting Bliver Godt Igen har lavet nogen ret gode dansksprogede film. Per Flys Kvinden, Der Drømte Om En Mand kan også anbefales og selvfølgelig Submarino, som er en af de bedste danske film overhovedet.

Stemte Bleeder, men Bronson og Valhalla Rising er også ret så fede(alle er til 9/10)

Pusher er også fin nok, men ikke på niveau med de tre ovennævnte. Fear X husker jeg ikke så godt, men tror nok jeg synes den var ok :)

Har ikke set de andre, og tror ikke jeg når Drive i biffen, men overvejer en tur på tirsdag...
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy

Skriv ny kommentar: