-
Drive33%
-
Pusher26%
-
Jeg har ikke set filmene15%
-
Jeg kan ikke lide hans film11%
-
Bronson5%
-
Valhalla Rising4%
-
Pusher II3%
-
Bleeder2%
-
Pusher 31%
-
Fear X1%
Stemmer i alt: 2642
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 the_paki_don 13 år siden
HAHAHAHAHAAAA!!!
Så I hvad jeg gjorde der??
IK beskriver det rigtig godt; Drive var hypnotiserende. Og det var umuligt ikke at være i Gosling mode dagen efter. Jøsses, mine kunder fik den mest langsomme betjening i Danmarks historien den dag...
Fantastiske skift fra stilhed til bragende voldsomhed og en fantastisk "variation" på "Lars" karakteren fra "Lars and the Real Girl" (in my opinion), som løfter Gosling op i en helt ny stratosfære blandt skuespillere i hans unge alder.
#12 JannikAnd 13 år siden
2. Valhalla Rising/Drive
3. Bronson
4. Pusher
5. Bleeder
6. Pusher III
7. Pusher II
#13 NightHawk 13 år siden
2. Fear X
3. Bleeder
4. Pusher
5. Pusher II
6. Valhalla Rising
7. Pusher III
Mangler stadig at få set "Bronson".
#14 Babo84 13 år siden
#15 HonoDelLoce 13 år siden
#16 Ibankai 13 år siden
#17 Lizard 13 år siden
Ser frem til at se Drive igen.
#18 Hr. Nielsen 13 år siden
#19 skittlez 13 år siden
1. Drive (6/6) - Slog fuldstændig benene væk under mig, selvom jeg sad ned. Vildt hypnotisk hele vejen igennem.
2. Bleeder (5/6) - Bad ass dansksproget film. En smule rodet, men de gode elementer er helt fantastiske. Slutningen... Wow.
3. Pusher 3 (5/6) - Yderst atypisk dansk film. Mange autentiske miljøer, og Slatkos karakter er mere tragisk for mig en Bodnias og Mikkelsen i de foregående kapitler. Slutningen er igen uovertruffen for en dansk film. Horrorwise and otherwise-wise.
4. Bronson (5/6) - Hardy er genial, og Refns små Kubrick'ske (nogen har set A Clockwork Orange) elementer er velvalgte.
5. Pusher II (4/6) - Uden sammenligning hans mest sammenhængende, og Mikkelsens bedste præstation i nogen film.
6. Fear X (4/6) - Stemning over alt, måske lidt for smal for nogle, men den byder på meget mere end David Lynch-palette og en sublim underspillet Turturro.
7. Pusher (4/6) - Rigtig god debut, men med tiden føles den mere pubertær/simpel/tænkt i forhold til hans andre.
8. Valhalla Rising (4/6) - Ejer den på Blu, og har set den flere gange, men er endnu ikke overbevidst om at det er en decideret god kunstfilm. Den har elementer af Herzog/Malick/Kubrick og andre store folk, men der mangler nok lige det sidste, før jeg synes rigtigt godt om den. Der er dog lidt mere at fortolke på, end i hans andre film. SÅ kunne sagtens se den flere gange. Indeholder også hans flotteste billeder.
Alle hans film er intelligente (dog ofte nosser før hjerne), velkomponerede og vildt energiske. Hans kunstfilm, Fear X og Valhalla Rising, er dog lidt mere usammenhængende/svævende, da jeg synes han fungerer bedst når han arbejder med lidt mere jordnære emner.
Ingen danske film/instruktører bruger dog horror/splat/gore så godt som Refn (en stor mangelvare herhjemme). Slutningen af Bleeder og Pusher III indeholder geniale horrorelementer. Ville gerne se ham lave en rendyrket gyser/splatter film, hvilket jeg også tror han gerne selv vil.
Det er fuldt fortjent at han endelig har fået et internationalt gennembrud, da han (sammen med Trier) skiller sig markant mere ud, og har en klart mere personlig stil, end vores andre anerkendte instruktører (Bier, Scherfig, osv.).
#20 Skeloboy 13 år siden
Er ganske enig! Tjek dog Simon Staho og især Christoffer Boe, som med Allegro, Reconstruction og Alting Bliver Godt Igen har lavet nogen ret gode dansksprogede film. Per Flys Kvinden, Der Drømte Om En Mand kan også anbefales og selvfølgelig Submarino, som er en af de bedste danske film overhovedet.
Stemte Bleeder, men Bronson og Valhalla Rising er også ret så fede(alle er til 9/10)
Pusher er også fin nok, men ikke på niveau med de tre ovennævnte. Fear X husker jeg ikke så godt, men tror nok jeg synes den var ok :)
Har ikke set de andre, og tror ikke jeg når Drive i biffen, men overvejer en tur på tirsdag...