• Bowling for Columbine
    21%
  • Armadillo
    20%
  • Anden dokumentar
    13%
  • Fahrenheit 9/11
    9%
  • Ghosts of Cité Soleil
    6%
  • Michael Jackson's This Is It
    6%
  • En ubekvem sandhed
    6%
  • Gasolin'
    5%
  • Man on Wire
    5%
  • Grizzly Man
    5%
  • Pingvinmarchen
    4%

Stemmer i alt: 1221

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 sluppermand 13 år siden

Stemte Grizzly Man. Fantastisk og tragisk portræt af en vanvittig mand. Alle Werner Herzog's dokumentarer kan ikke anbefales nok.

Der er dog rigtig mange andre fede dokumentarer som f.eks. "When The Levee's Broke" af Spike Lee om Hurricane Katrina. "Lost in La Mancha", der følger Terry Gilliams problematiske og mareridtsagtige arbejde med skabelsen af "The Man Who Killed Don Quixote". "
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#2 filmz-jonasgr 13 år siden

Jeg stemte anden dokumentar. Jeg synes at dokumentaren "Capturing the Friedsmans" er en rigtig god dokumentar. Ikke mindst uhyggelig og spændende.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#3 tiany 13 år siden

Stemte anden dokumentar.

Der har i det hele taget være mange gode dokumentarer de sidste par år, "Capturing the Friedmans" som jonasgr nævner, men også:

Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father, The Cove,
Enron: The Smartest Guys in the Room og Taxi to the Dark Side, er bud på gode dokumentar film.


Er ikke så meget til Michael Moore, han får alt for ofte drejet alle infomationer så de passer til hans holdninger og så er han ikke meget bedre end de personer hans film handler om.
Valar morghulis
Gravatar

#4 rockysds 13 år siden

Smed stemmen på anden dokumentar. Jeg er ikke helt sikker, hvilken der tæller som min favorit, men de fire film i opløbet må umiddelbart være Errol Morris' "The Fog of War" om/med Robert McNamara, Agnes Vardas "Les glaneurs et la glaneuse", Andrew Jarecki meget stærke "Capturing the Friedmans" og Werner Herzogs "Encounters at the End of the World", der lige topper hans ”Grizzly Man” for mig.

Derudover fandt jeg også Errol Morris’ ”Standard Operating Procedure” af stor interesse, og jeg vil også anbefale Nicolas Philiberts ”At være og at have”, omend jeg havde det ganske hårdt med at se nogle af scener, som jeg nærmest finder etisk problematiske fra instruktørens side.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#5 MMB 13 år siden

Jeg ser ikke mange dokumentarer, men Man On Wire fandt jeg rigtig god. Så den fik min stemme. :)
Gravatar

#6 RasmusFL 13 år siden

Stemte 'Man on Wire'. Kunne dog også sagtens have stemt 'anden dokumentar' med henblik på 'Taxi To the Dark Side'. en virkelig fremragende og rystende film.

#4 - På hvilke punkter synes du 'Encounters...' er bedre end 'Grizzly Man'? Jeg synes førstnævnte havde én blændende scene, nemlig med de selvmordsplagede pingviner, ellers var det en ret tynd og lidt sjusket film for mig, Herzog taget i betragtning.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#7 MOVIE1000 13 år siden

Bowling for Columbine er utrolig spændene og interessant at se, jeg har ikke set mange dokumentarer, men dem jeg har set var nu ret gode. Måske skulle man tage sig sammen og se nogle flere.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#8 bobafettich 13 år siden

stemte grizzly man...men der er mange andre gode...Vil anbefale alle at se en fantastisk dokumentar der hedder "King Of Kong"...


Gravatar

#9 jessup 13 år siden

Den er svær - dem der omsatte for større beløb er nævnt. Fog of war var fantastisk. Hickenloppers Mayor of the Sunset Strip var også rigtig god. Armadillo og Grizzly også gode. Michael Moore var anledning til megen diskution. Tror jeg har den bedste til gode fra de sidste 15 år.
This is just until June
Gravatar

#10 Lizard 13 år siden

Stemte "Anden dokumentar" ... Jeg kan rigtigt godt lide "Big River Man".. selvom der også er mange andre gode.

Skriv ny kommentar: