-
Bowling for Columbine21%
-
Armadillo20%
-
Anden dokumentar13%
-
Fahrenheit 9/119%
-
Ghosts of Cité Soleil6%
-
Michael Jackson's This Is It6%
-
En ubekvem sandhed6%
-
Gasolin'5%
-
Man on Wire5%
-
Grizzly Man5%
-
Pingvinmarchen4%
Stemmer i alt: 1221
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#1 sluppermand 14 år siden
Der er dog rigtig mange andre fede dokumentarer som f.eks. "When The Levee's Broke" af Spike Lee om Hurricane Katrina. "Lost in La Mancha", der følger Terry Gilliams problematiske og mareridtsagtige arbejde med skabelsen af "The Man Who Killed Don Quixote". "
#2 filmz-jonasgr 14 år siden
'Cause I'm evil"
#3 tiany 14 år siden
Der har i det hele taget være mange gode dokumentarer de sidste par år, "Capturing the Friedmans" som jonasgr nævner, men også:
Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father, The Cove,
Enron: The Smartest Guys in the Room og Taxi to the Dark Side, er bud på gode dokumentar film.
Er ikke så meget til Michael Moore, han får alt for ofte drejet alle infomationer så de passer til hans holdninger og så er han ikke meget bedre end de personer hans film handler om.
#4 rockysds 14 år siden
Derudover fandt jeg også Errol Morris’ ”Standard Operating Procedure” af stor interesse, og jeg vil også anbefale Nicolas Philiberts ”At være og at have”, omend jeg havde det ganske hårdt med at se nogle af scener, som jeg nærmest finder etisk problematiske fra instruktørens side.
#5 MMB 14 år siden
#6 RasmusFL 14 år siden
#4 - På hvilke punkter synes du 'Encounters...' er bedre end 'Grizzly Man'? Jeg synes førstnævnte havde én blændende scene, nemlig med de selvmordsplagede pingviner, ellers var det en ret tynd og lidt sjusket film for mig, Herzog taget i betragtning.
#7 MOVIE1000 14 år siden
#8 bobafettich 14 år siden
#9 jessup 14 år siden
#10 Lizard 14 år siden