• "Ringenes Herre: Kongen vender tilbage"
    39%
  • "Gladiator"
    19%
  • "American Beauty"
    13%
  • "The Departed"
    8%
  • "No Country for Old Men"
    5%
  • "Et smukt sind"
    5%
  • "Million Dollar Baby"
    4%
  • "Crash"
    4%
  • Jeg bryder mig ikke om nogen af dem!
    3%
  • "Shakespeare in Love"
    2%
  • "Chicago"
    0%

Stemmer i alt: 1596

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#61 filmz-Bruce 16 år siden

#56 En ting er ligeså sikkert som amen i kirken og allahu akbar i moskeen. Mainstream always prevails in polls. Det ville da være sjovt, hvis polls blev dissekeret udfra en masse faktorer, lidt som på IMDB.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#62 Bobby Singer 16 år siden

Jeg må jo så gå imod strømmen og stemme på "Crash". Jeg forstår simpelthen ikke det store had, som så mange folk åbenbart har til den film.

Jeg blev virkelig rørt af filmen og Matt Dillons præstation alene er vær at se filmen for.
Idjit
Gravatar

#63 Skeloboy 16 år siden

#62 - nej, det forstår jeg slet heller ikke, jeg synes den er megafed. Den har et behageligt tempo, og lidt ligesom Magnolia, så er det bare lækkert at se den måde begivenhederne udspiller sig foran en uden egentlig at have en rød tråd.
Gravatar

#64 filmz-Bruce 16 år siden

#62 & #63 Der var sekvenser i den som var rigtigt gode. Bl.a. Matt Dillon og Terrence Howards roller. Men historierne i den, var mere end optimalt konstruerede med henblik på fordomme omkring race, så man kunne drikke en flaske rom og slå hjernen på autopilot uden at miste en eneste af Paul Haggis pointer. Det var kort og godt avancerede Danielle Steele historier til aftenens kaffe og kringle, hvor alle efter et gennemsyn med sikkerhed snakkede samme sprog og kunne give hinanden ret i at "det er altså også frygteligt med fordomme pga. race".

Næ, gi' mig en instruktør, som giver sine seere kredit for at være lidt eftertænksomme og laver noget, som giver stof til debat fremfor en lalleglad facitliste ingen på nogen måde, kan være uenige med konklusionerne i.
Gravatar

#65 Stiine 16 år siden

1. The Return of the King
2. The Departed
3. American Beauty
4. Gladiator
5. Million Dollar Baby
6. No Country for Old Men
7. A Beautiful Mind
8. Crash (fantastisk film, men Brokeback Mountain er bedre)
9. Shakespeare in Love (Saving Private Ryan burde have vundet)
10. Chicago (LotR TTT eller The Pianist burde have vundet)
You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain
Gravatar

#66 dslacker 16 år siden

@64 Jeg tror ærlig talt du glemmer, at filmen altså er lavet til det amerikanske marked - tro mig der er mange i US som faktisk er uenige i konklusionerne i Crash og som vil have rigtig godt af at se den med "åbne" øjne...
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#67 stein 16 år siden

1. American Beauty (en af mine absolutte yndlingsfilm)

2. Ringenes Herre: Kongen vender tilbage (ikke så meget lige for denne, men mere trilogien som helhed)

3. No Country for Old Men (helt sikkert en af de film man enten elsker eller hader)

4. Gladiator (bare fordi)

5. The Departed (den var da meget underholdende, men en Oscarvinder ville den ikke have været mange andre år)

5. Crash (Dillon!)

6. Shakespeare in Love (at den vandt over Elizabeth, Life Is Beautiful, Saving Private Ryan og The Thin Red Line er ret ufatteligt)

Jeg har desværre ikke set A Beautiful Mind endnu. Million Dollar Baby og Chicago har jeg ikke rigtigt haft lyst til at se.

Gravatar

#68 filmz-morpheus75 16 år siden

GLADIATOR

NO COUNTRY FOR OLD MEN

RETURN OF THE KING

Min top 3
Take the red pill, you stay in wonderland, then i´ll show you how deep the rabbithole goes... Citat: Morpheus (Matrix)
Gravatar

#69 filmz-Bruce 16 år siden

#66 At der er brug for film i "læselet" genren, er jo ikke en filmisk kvalitet i sig selv. Det er da rart, hvis der er nogle rascister, som er blevet lidt klogere, eller hvis nogle har fået en åbenbaring af at se fordomme blive udstillet både på sort og hvid siden. Men det blev filmen på bundlinien ikke bedre af.
Gravatar

#70 BN 16 år siden

The Return of the King

Gladiator

American Beauty (The Green Mile burde have vundet)

The Departed (har endnu ikke set den eller nogen af de fire andre nominerede film)

No Country for Old Men (har endnu ikke set den eller nogen af de fire andre nominerede film)

Million Dollar Baby (Sideways burde have vundet)

A Beautiful Mind (Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring burde have vundet)

Crash (Walk the Line eller A History of Violence burde have være nomineret og have vundet)

Shakespeare in Love (Saving Private Ryan burde have vundet)

Chicago (Lord of the Rings. The Two Towers burde have vundet)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: