• "Ringenes Herre: Kongen vender tilbage"
    39%
  • "Gladiator"
    19%
  • "American Beauty"
    13%
  • "The Departed"
    8%
  • "No Country for Old Men"
    5%
  • "Et smukt sind"
    5%
  • "Million Dollar Baby"
    4%
  • "Crash"
    4%
  • Jeg bryder mig ikke om nogen af dem!
    3%
  • "Shakespeare in Love"
    2%
  • "Chicago"
    0%

Stemmer i alt: 1596

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#71 moulder666 16 år siden

The Return of The King (no introduction needed)

A Beautiful Mind (Imponerende plot, gode skuespillere, imponerende film)

The Departed (når man ikke har set den gamle, er den faktisk overraskende god - specielt Leos optræden)

Gladiator (mindre vandring igennem marker, tak! Skær en halv time af, og den havde været en del længere oppe på min liste)

American Beauty (Relativt tankevækkende, godt skruet sammen, men det er alligevel ikke en jeg kan se mere end een gang hvert fjerde år)

Million Dollar Baby (boooring)

Chicago (udnyttelse af at folk et kort øjeblik var vilde med musicals på grund af Moulin Rouge...godt nok ikke en ret god film)

Shakespeare in Love (jesus, for en gang sukkersødt møg!)

Crash kommer jeg nok ikke til at se, men No Country For Old Men skal jeg i hvert fald se.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#72 Åkepool 16 år siden

#71 - Synes ellers at det var Matt Damon der stjal showet i "The Departed".
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#73 sluppermand 16 år siden

#72 ...og jeg synes Mark Wahlberg og Alec Baldwin var de store scenerøvere.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#74 filmz-Bruce 16 år siden

Andy Lau og Tony Leung.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#75 filmz-jonasgr 16 år siden

Ja jeg vil nu også mene, at den originale version er bedre. En film som American Gangster, som vil godt kan betegnes at være i samme genre, er en noget bedre film.

Af de seneste ti års vindere er Million Dollar Baby den bedste af dem jeg har set. Jeg så NCFOM for noget tid siden og var egentlig forholdsvis skuffet efter at have set den, men efter at have læste kommentarer vedrørende filmen, fra forskellige steder, vil jeg lige se filmen en gang mere inden jeg bedømmer den.

På de næste pladser kommer A Beautiful Mind og Gladiator, som begge to er rigtig gode film. LOTR kan lige snige sig over middel. Resten af filmene går fra middel til under middel. Med Shakespeare in Love som bundskraberen. American Beauty starter godt, men bliver alt for sentimental.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#76 jesperhp 16 år siden

Jeg mangler kun at se "Million Dollar Baby", og af de 9 jeg har set gik min stemme til "American Beauty". Fantastisk film, og så har jeg også lige skrevet en stor opgave om den. At "Shakespeare in love" overhovedet vandt den Oscar må forblive en gåde for mig.
Gravatar

#77 Zabriskie 16 år siden

Jeg syntes også at Crash var en forrygende film da jeg så den første gang, men anden og tredje gang blev Bruce's pointer i #64 tydelige for mig, og filmen mistede fuldstændigt det den havde hos mig. Jeg må åbenbart være langsom i optrækket.

Ellers synes jeg American Beauty er den bedste film på listen, skarpt forfulgt af "No country for old men", men nu vi er ved det mener jeg at "There Will Be Blood" er den suverænt bedste film både i år og i sammenligning med alle andre film på denne liste.
Det er sjældent man for lov at se et mesterværk af den kaliber. Den bliver endnu bedre anden gang, og jeg glæder mig allerede til tredje gang jeg skal se den. Hatten af for både P.T. Anderson og Daniel Day-Lewis for at have skabt en så storslået film. Det var Coen-brødrenes tur til at trække en Oscar, men gud hvor jeg dog synes "There Will Be Blood" havde fortjent det mere...

Store ting er i vente fra P.T.Anderson.

Og hold kæft hvor er Ringenes Herre dog overvurderet.

Le temps détruit tout
Gravatar

#78 jessup 16 år siden

Den gang jeg forslog denne poll var Titanic(1997) med i kapløbet - det kunne umiddelbart være interessant at se hvordan den ville have klaret sig. De svageste indtil videre er Crash,Chicargo, Et smukt sind, The Departed, Shakespear in love. Den bedste af dem er umiddelbart American beauty, men der er ingen mesterværker at vælde imellem. Jeg venter med at stemme til tirsdag efter jeg har set No country for old men.
This is just until June
Gravatar

#79 BN 16 år siden

#77 - lolmanden:

Og hold kæft hvor er Ringenes Herre dog overvurderet.

Tag det rolig: jeg er sikker på at du har verdens bedste filmsmag ... ligesom bruce, mig selv og alle andre her på filmz.dk.

;-)

P.S. Huskede jeg at sige, at Ringenes Herre er verdens bedste film?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#80 Skeloboy 16 år siden

#79 - ikke enig...Pans Labyrint og Godfather 1 kommer over:), så en tredjeplads;)

Skriv ny kommentar: