• Jeg kender ikke hans film
    77%
  • Volver
    8%
  • Alt om min mor
    5%
  • Tal til hende
    3%
  • Bind mig, elsk mig!
    2%
  • Kvinder på randen af nervøst sammenbrud
    1%
  • Dårlig dannelse
    1%
  • Kødet skælver
    1%
  • Kærlighedens Matador
    1%
  • Begærets lov
    1%
  • Kika
    0%
  • Brudte favntag
    0%
  • Anden film
    0%
  • What Have I Done to Deserve This?
    0%
  • Min Hemmeligheds Blomst
    0%

Stemmer i alt: 949

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Thomsen 15 år siden

#10 - Det er nøjagtigt samme problem, jeg har med den.

Jeg har set størstedelen af filmene, og selvom der er mange virkeligt gode imellem, så holder jeg nok mest af VOLVER - alene af den grund, at Almodóvar fuldstændigt tog røven på mig:

VOLVER tager pludseligt et voldsomt sving ud i magisk realisme, da spøgelset af den afdøde mor tilsyneladende dukker op og begynder at blande sig i handlingen. Men når man så endeligt har accepteret den forudsætning for historien, vender Almodóvar igen bøtten og lader moren være i live alligevel. Normalt kunne sådan et fortællemæssigt trick hurtigt få mig til at føle mig snydt, men Almodóvar formår at hive den i land på en underholdende måde.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#22 MOVIE1000 15 år siden

har kun set de første 30 min af volver og jeg blev rigtig skuffet havde regnet med noget helt andet så jeg stemte kender ikke hans film
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#23 BianK 15 år siden

Jeg tror nu kun jeg er glad for ikke at kende nogle af hans film, de se ikke lige ud til at være noget for mig...
BianK
Gravatar

#24 Åkepool 15 år siden

Stemte blankt, da jeg kun har set "Bind mig, elsk mig!". Den havde tilsyneladende ikke kvaliteten til at jeg gider se flere af hans film.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#25 filmzkim 15 år siden

Kender absolut ingen af hans film :b
Gravatar

#26 rockysds 15 år siden

Jeg er meget glad for Almodóvars film. Han er en af de instruktører, jeg ikke mener, har en eneste dårlig film på cv'et. Ikke alle fungerer optimalt og flere er har problemer, men selv så ujævne film som "Kika" og "Passionens labyrint" finder jeg meget nydelse og morskab i.

Og så har han i min optik fire deciderede mesterværker er "What Have I Done to Deserve This?", "Kvinder på randen af nervøst sammenbrud", "Alt om min mor" og "Dårlig dannelse" med "Volver" og "Tal til hende" som tætte runner-ups. At vælge derimellem var svært, men smed den på "Kvinder på randen af nervøst sammenbrud", da det nærmest er så perfekt en komedie, som de kan laves.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#27 Queequeg 15 år siden

Jeg hader hans måde at portrætere kvinder i hans liv på, og jeg hader hans forfærdeligt opsatte film. Han er klam, og jeg kan absolut ikke lide de 4-5 film jeg har set med ham.
Gravatar

#28 MadMartigan 15 år siden

Har ikke set en eneste af hans film, kommer sgu nok heller ikke til det..
I'm your huckleberry...
Gravatar

#29 LasseUk 15 år siden

Jeg synes rigtig godt om Almodovar, men er på ingen måde blandt mine favoritinstruktører, men ser hans film på grund af de fantastiske, spraglede og mangefarvede universer han altid formår at skabe - og set med de øjne er Hable con ella så absolut hans mesterværk. Todo sobre mi madre har aldrig rigtig sagt mig noget.
"At last we meet for the first time, for the last time"
Gravatar

#30 filmz-Bruce 15 år siden

Kender ikke halvdelen af de danske titler, så jeg holder mig væk.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: