• Sin City
    50%
  • From Dusk Till Dawn
    18%
  • Desperado
    12%
  • Jeg kan ikke lide hans film
    5%
  • Planet Terror
    4%
  • Machete
    3%
  • Spy Kids
    2%
  • El Mariachi
    2%
  • The Faculty
    2%
  • Anden film
    1%
  • Sharkboy og Lavagirl
    0%

Stemmer i alt: 2424

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 djibyman2-the seque 13 år siden

Lord Beef Jerky (49) skrev:
Nu er det ikke noget personligt, men der er en forskel på ordene "sgu" og "sku", hvor den variation du valgte, er kort for "skulle". Lidt ligesom det der med nutids/datids r har det længe været noget, der går mig lidt på, når folk bruger "sku" i stedet for "sgu".


Fair nok, så sgu!!!..................jeg har faktisk altid været lidt i tvivl hvad det ord angår, men personligt går jeg ikke op i om jeg eller andre folk staver forkert, der findes mange ordblinde mennesker, så det kunne betegnes som mobning;-)
Gravatar

#52 Fynboen 13 år siden

Djibyman (51) skrev:
Fair nok, så sgu!!!..................jeg har faktisk altid været lidt i tvivl hvad det ord angår, men personligt går jeg ikke op i om jeg eller andre folk staver forkert, der findes mange ordblinde mennesker, så det kunne betegnes som mobning;-)


Det burde du nok... (altså gå op i om du staver rigtigt) For der er ingen tvivl om at folk dømmer dig på stavefejl, på samme måde som man dømmer folk på fedtet hår eller beskidt tøj irl... ,o)
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Gravatar

#53 Muldgraver 13 år siden

At gå op i stavning på den måde er ellers at gå i lidt små sko. Den almindelige danske sprogpolitik er temmelig rigid og helt ude af takt med hvordan sprog egentlig konstituerer sig, ikke bare i hverdagen, men også gennem tiderne. Sprogets manifestationer, såsom med streger afbildning af lyde, ændrer sig hele tiden :)

Men egentlig synes jeg det er enormt morsomt at kalde stavefejl (som nu engang hedder) for usoigneret sprogbrug.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#54 Lord Beef Jerky 13 år siden

#51 Jamen det irriterer mig også lidt, at det rent faktisk irriterer mig overhovedet. Som sagt er det intet personligt =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#55 Samain 13 år siden

Syntes helt klart at from Dusk Till Dawn er den bedste. Mest af alt pga. twistet, man ikke helt ser komme. Starter som en road movie og ender som en god gang splat.

Sin City bliver lidt for meget style over substance, men stadig en god film. El Mariachi trilogien er nu også udemærket, men der er once upon a time in mexico klart den svageste af de tre.

De andre er langt under par, imho.
Gravatar

#56 Fynboen 13 år siden

Muldgraver (53) skrev:
At gå op i stavning på den måde er ellers at gå i lidt små sko. Den almindelige danske sprogpolitik er temmelig rigid og helt ude af takt med hvordan sprog egentlig konstituerer sig, ikke bare i hverdagen, men også gennem tiderne. Sprogets manifestationer, såsom med streger afbildning af lyde, ændrer sig hele tiden :)

Men egentlig synes jeg det er enormt morsomt at kalde stavefejl (som nu engang hedder) for usoigneret sprogbrug.


Der er ingen tvivl om at det er at gå i små sko... men det betyder jo ikke at man ikke gør det. Jeg har det meget svært ved at handle med firmaer der har stavefejl i deres annoncer eller på deres skilte, da jeg går ud fra at de er ligeså dårlige til deres erhverv som de er til at stave, selvom det sagtens kan være verdens bedste bager, blot med mild ordblindhed... ,o)
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Gravatar

#57 djibyman2-the seque 13 år siden

Lord Beef Jerky (54) skrev:
Som sagt er det intet personligt =)


;-)........,mon ikke vi alle har udpeget en stavefejl i ny og næ, så det går nok.
Gravatar

#58 filmz-loke76 13 år siden

RR er meget overrated alt godt han har lavet har han haft hjælp til..
That´s what I like about them highschool girls man. I get older, they stay the same age.
Gravatar

#59 Lord Beef Jerky 13 år siden

#58 Heh, troede lige et kort øjeblik du mente filmen "RR"... 2 timer blot med forskellige kameraindstillinger der optager diverse tog køre forbi. Dejlig film... ahem.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#60 BN 13 år siden

loke76 (58) skrev:
RR er meget overrated


Det er jeg fuldstændig enig med dig i ...

loke76 (58) skrev:
alt godt han har lavet har han haft hjælp til..


... men det har alle andre instruktører jo også. hehe
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: