-
"The Ninth Gate"32%
-
Jeg bryder mig ikke om Polanski...27%
-
"Chinatown"12%
-
"Rosemary's Baby"10%
-
"Frantic"8%
-
Anden...6%
-
"Bitter Moon"2%
-
"Death and the Maiden"1%
-
"Tess"1%
Stemmer i alt: 610
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#1 filmz-Kadann 21 år siden
Frantic, helt klart.. Jo, Chinatown er en klassisker og The Ninth Gate er en god film, helt sikkert, men den stemning der er i Frantic er helt fantastisk. Og bare det faktum, at man på intet tidspunkt ved mere end hvad hovedrollen ved, gør filmen fantastisk spændende.
Og Rosemary's Baby.. jo, god film.. men, den er jeg personligt blevet lidt træt af, efter den er blevet genudsendt 476 gange på TV.
#2 21 år siden
men i mangel af denne absolutte favorit, må det i stedet blive 'rosemary's baby'...
....eller 'repulsion' - også en klassiker.....
#3 chandler75 21 år siden
"Death" fordi den er så intens og uforudsigelig, og Ben Kingsley og Sigouney Weaver er fantastiske i den. Men det blev "Bitter Moon" fordi den er så ublu og grænseoverskridende (selvom den ikke er ligeså pervers som bogen). Peter Coyote har aldrig været klammere, og Hugh Grant er morsom som forfængelig gentleman.
"Frantic" er nu også en gedigen spændingsfilm, selvom Harrison virker mismatched med hende som spiller hans kone.
#4 filmz-Daniel_Logan 21 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#5 filmz-tED 21 år siden
#6 The Insider 21 år siden
Hvordan kan det være, at der er så mange, som ikke bryder sig om Polanski?
#7 filmz-Kadann 21 år siden
Hehe.. en ganske underholdenden vampyrfilm.. den holder 100%. ;)
#8 filmz-vassago 21 år siden
Jeg synes at Polanski er en rigtig god instruktør der forstår at overfører en flot historie til filmen uden at alt for meget går tabt. Jeg kan ikke lige sætte en finger på min favoritfilm, men "Chinatown" og "Rosemary's Baby" er gode bud. Jeg kan også ret godt lide "The Ninth Gate", men synes at slutningen umiddelbart virker lidt forhastet - den falder lidt udenfor resten af filmen, som at at han ikke helt kunne finde på noget bedre (skal dog ikke kunne sige om det er tilfældet). Men det er en flot dyster og stemningsfuld film.
#9 The Insider 21 år siden
#10 filmz-vassago 21 år siden