• Independence Day
    48%
  • Mars Attacks!
    15%
  • War of the Worlds (2005)
    8%
  • Signs
    7%
  • Bad Taste
    6%
  • Anden film
    6%
  • Invasion of the Body Snatchers (1978)
    5%
  • The Day the Earth Stood Still (2008)
    2%
  • Den dag Jorden stod stille (1951)
    2%
  • Skyline
    1%

Stemmer i alt: 2837

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 Thomsen 13 år siden

#29 - Signs er da en udmærket film? Jeg synes personligt, at den bliver lidt for kvalm i sit religiøse "alting har en årsag"-budskab. Men den har da bestemt sine momenter.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#32 BN 13 år siden

SuckMyUnit (30) skrev:
Ved ikke om det kan kaldes en invasionsfilm, men ellers er jeg helt enig. Det var sku en af de bedre.

I flere af de andre invasionsfilm på listen handler det om, at rumvæsenerne vil dræbe menneskeheden og overtage magten på jorden. Og sådan forholder det sig jo også i 'The Abyss - Director's Cut'.
Rumvæsenerne afspiller en masse film og nyhedsklip (fyldt med eksempler på menneskers vold og ondskab) for Ed Harris' karakter. Disse film og nyhedsklip er deres begrundelse for at udrydde menneskeheden ved hjælp af kæmpe flodbølger.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#33 moulder666 13 år siden

Jeg forstår vitterligt ikke hvor alle de stemmer på Independence Day kommer fra - jeg genså den for et par måneder siden, og jeg kan vitterligt ikke komme på en mere cheesy film - ikke engang 2012!
Bla.
sekvensen hvor den alkoholiserede pilot mander sig op og ofrer sig selv på sand, patriotisk vis er godt nok noget af det mest kvalmende jeg nogensinde har set!

Anywho, jeg stemte på "Invasion of the body snatchers" fra 78 - har ikke set originalen, men denne version kunne virkelig give mig myrekryb - også da jeg genså den for et par år siden!

Mars Attacks har dog stadig sin charme..."Don't run, we are your friends!"
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#34 The-new-meister 13 år siden

Invasion of the Body Snatchers, The Thing og War of the World's:)
Gravatar

#35 sluppermand 13 år siden

Carpenter's The Thing efterfulgt af District 9
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#36 dslacker 13 år siden

Ikke en der har nævnt The Arrival (1996) - Glimrende film... suk.

Og hvis man skal være pjattet, så er både Men In Black I+II og Evolution vel også i denne genre...
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#37 AndreasFaaborgNielsen 13 år siden

Jeg stemmer for, at den bedste ruminvasionsfilm er "Star Wars Episode I The Phantom Menace." Modsat de fleste film på listen har den da et ordentligt plot, interessante og dybe figurer og flotte effekter hvor der er en pointe bag dem.
Gravatar

#38 Riqon 13 år siden

#29 - Nej, hvis du vil være upopulær, så skal du stemme på The Day the Earth Stood Still (2008) og Skyline.Jeg har dog ikke set nogen af dem..

For et par år siden havde jeg nok stemt på Independence Day, men ved gensyn er det gået op for mig, at den ligesom Emmerich's andre film mangler noget meget vigtigt: Troværdige karakterer. Hvis man vil være banal og bare lave syge effekter og blafre lidt med det amerikanske flag, så kan man lige så godt gå full throttle og lave en film som Mars Attacks. (Jack Nicholson som USA's præsident, gotta love it..)

Ellers har jeg det lidt med denne genre som med computerspilsfilmatiseringer. Der er af og til nogle fede ideer, men det bliver bare aldrig gjort godt nok, for de talentfulde instruktører vil ikke røre genren, eller producerne dominerer det for meget på grund af de store budgetter, eller hvad det nu er der altid går galt.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#39 Riqon 13 år siden

AndreasFaaborgNielsen (37) skrev:
Jeg stemmer for, at den bedste ruminvasionsfilm er "Star Wars Episode I The Phantom Menace." Modsat de fleste film på listen har den da et ordentligt plot, interessante og dybe figurer og flotte effekter hvor der er en pointe bag dem.

Come on, man må da godt tage tråden her bare en smule seriøst :P
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#40 dslacker 13 år siden

Andre gode forglemmelser i denne poll:
Lifeforce 1985
They Live, 1988
The X-Files: Fight the Future, 1998

Der er i det hele taget RET gode grunde til at vælge anden film her ;-)
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440

Skriv ny kommentar: