• Hvem er Peckinpah?
    66%
  • "Convoy"
    15%
  • "The Wild Bunch"
    6%
  • "The Getaway" (1972)
    4%
  • "Straw Dogs"
    4%
  • "Cross of Iron"
    3%
  • Anden film af Peckinpah
    1%
  • "Bring Me the Head of Alfredo Garcia"
    1%
  • "Ride the High Country"
    0%

Stemmer i alt: 1111

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 Riqon 18 år siden

... hvem? :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#32 Åkepool 18 år siden

Stemte "anden film" nemlig "The Osterman weekend" eller "Den blodige weekend" på dansk. Laaangt bedre end de andre :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#33 filmz-Kaffekongen 18 år siden

Jernkorset og Das boot er de 2 bedste film om 2. verdenskrig, så det bliver jernkorset!
----------------------------------------
Hail to the King, baby! -Ash
billed af dvd-samling: http://www.absolute.cc/_borders/23_20a.jpg
Gravatar

#34 Ash 18 år siden

Har ikke set så mange af hans film, men Straw dogs synes jeg var aldeles forfærdelig, så den fik i hvertfald ikke min stemme!
Gravatar

#35 lagoni 18 år siden

Jeg stemte "hvem er Peckinpah". Jeg ved da godt han er instruktør, men kunne ikke nævne en eneste film han har lavet. Hvis det så er ham, som #32 skriver, der har instrueret The Osterman Weekend, er jeg egentlig glad for jeg ikke kender andre film med ham...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#36 chandler75 18 år siden

Nu er "The Osterman Weekend" nok også hans dårligste film... Af de film på listen jeg har set er der ikke en eneste jeg ikke ville anbefale (og jo, "Convoy" er corny...).
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#37 zombieman 18 år siden

stemte på straw dogs en fremragende film
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#38 dolphinfriendly 18 år siden

Hehe tja det kommer vel egentlig ikke som en overraskelse, at så mange ikke ved hvem "Bloody Sam" Peckinpah er, nu da en masse heller ikke kendte Robert Altman. "The Wild Bunch", "Straw Dogs" og "The Getaway" er blandt de bedste amerikanske 70'er film og at folk generelt ikke kender til dem er såment ærgeligt, da de er langt bedre end langt det meste der sprøjtes ud af Hollywood i disse dage. Jeg kan kun opfordre til at se disse tre film.

Min stemme gik til voldsmesterværket "The Wild Bunch", hvor Steve "The King Of Cool" McQueen sætter sig på 2. pladsen med den fremragende heist "The Getaway".

Gravatar

#39 filmz-mrhands 18 år siden

Jeg melder pas.
Gravatar

#40 aknot 18 år siden

som chandler75 siger så er det helt klart hans dårligste og svageste film, alle forsøg på vold i slow motion er ved siden af i den film, men jeg vil nu syntes at du skylder dig selv at se nogle af hans (hvis du spørger mig) mestervæker, læg ud med "Wild Bunch", "Pat Garrett and Billy the Kid" eller "Straw Dogs" og hvis du ikke syntes en af (eller alle) dem er god, ja så er Sam Peckinpah ikke din kop te og det er også cool nok, men det ville være syndt at af skrive ham ved kun at se "Den blodige weekend".

#38 "Wild Bunch" er fra 69, bare for at være irreterende :-)

Skriv ny kommentar: