-
Hvem er Peckinpah?66%
-
"Convoy"15%
-
"The Wild Bunch"6%
-
"The Getaway" (1972)4%
-
"Straw Dogs"4%
-
"Cross of Iron"3%
-
Anden film af Peckinpah1%
-
"Bring Me the Head of Alfredo Garcia"1%
-
"Ride the High Country"0%
Stemmer i alt: 1111
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#51 filmz-jonasgr 18 år siden
Nu om dage er der blevet en større vægt på CGI, som også nogle gange kan have sin charme, og derved glemmer man den stemning som var karakteristisk for ældre film. Selvfølgelig er der undtagelser, men jeg synes at tendensen er der.
Kort og godt når jeg ser en film fra 20'erne får jeg en anden oplevelse end med en film fra 2006 og omvendt. Og det er det som er så fedt, at man får forskellige oplevelser.
Og så røg vi ellers lige Off-topic eller hvad :)
'Cause I'm evil"
#52 Åkepool 18 år siden
#36 - Tsk, tsk... Og føj! Convoy??
#50 - "Cocoon" er ellers en glimragende film, behagelig og rar, med masser af varme :)
#53 dolphinfriendly 18 år siden
#54 Hal60 18 år siden
#55 Yoda 18 år siden
That's the right movie spirit ;-)
#56 Oh Daesu 18 år siden
#57 filmz-grev_michal 18 år siden
#58 NightHawk 18 år siden
Masser af fede actionscener in slow motion, as usual fristes man til at sige, hvor især slutningen på hotellet er særdeles nervepirrende.
(2) - Straw Dogs. Intens og creepy hele vejen til afslutningen hvor Dustin Hoffmannn's desperate pacifist eksploderer. Fed lille thriller med et par skarpe pointer undervejs.
(3) - The Wild Bunch Lang tid siden jeg har set den så kan ikke skrive så meget om den andet end, at jeg kan huske at slutningen er en fantastisk visuel nydelse og at William Holden og Ernest Borgnine spiller suverændt godt.
(4) - Convoy 4 ord - Lastbiler, Rubberduck, Kris Kristofferson og titelsangen. En kult klassiker, som kun har det formål at underholde. Ingen dybe pointer eller fascinerende dialog. Peckinpah kører karavanen med tungen ude i kinden og morer sig gevaldigt med sit trucker nonsens. Og det samme gør jeg.
(5) - The Killer Elite Robert Duvall vs. James Caan, i en cool lille mercenary film. Masser af bragende action scener og kulørt skuespil. En herlig action film.
Cross Of Iron faldt jeg faktisk i søvn til i sin tid. Så den så igen og var næsten ved at gentage "bedriften". Syntes den film er umådelig kedelig og rodet fortalt. Ligeledes er det heller ikke en af James Coburns bedste præstationer. Syntes han overspiller grelt i flere scener. Slutningen er for så vidt fint lavet, selv om realismen er til at ta' og føle på. I mine øjne Peckinpah's dårligste film af dem jeg har set.