• Hvem er Sidney Lumet?
    70%
  • 12 vrede mænd
    13%
  • Serpico
    6%
  • Dog Day Afternoon
    6%
  • Network
    3%
  • Anden film
    1%
  • Dommen
    0%

Stemmer i alt: 1201

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Kaltoft 13 år siden

Sgu lidt trist, at 67 % har stemt "Hvem er Sidney Lumet?" skrev:

tja jeg er en af dem der sage WHO

navnet siger mig ikke noget som sådan og de film som er listet har jeg åbenbart glemt jeg har set eller så har jeg ikke set dem :D

men har da set andre fra ham, uden at vide hans navn, #10 var så flink at give en mere uddybende liste, men for sent

men er for "lazy" til at slå sådan noget op når det er en "quick poll"
Gravatar

#22 OxxY 13 år siden

Tjah, jeg stemte "hvem er", men jeg kender godt filmene på listen, men jeg har aldrig hørt mandens navn før. Jeg er personligt glad for at se film, og hammer ligeglad med hvad folk heder:P
Gravatar

#23 Bates 13 år siden

Network.
Gravatar

#24 BN 13 år siden

Skeloboy (19) skrev:
Tror jeg var omkring de 22 før jeg begyndte at se de gamle klassikere...

Jeg for min del begyndte først at se de gamle klassikere, da jeg var 8-9 år gammel. Men bedre sent end aldrig!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#25 Batsy 13 år siden

Bony (18) skrev:
Batsy (17) skrev:
Kan lige så godt være ærlig og bekende min uhyrlighed, har ikke hørt en døjt af ham og i har ikke anbefalet nogen af hans film til mig så det jeres skyld det hele !

:P

Det er ikke sandt. "12 Angry Men" og "Dog Day Afternoon" bliver ofte omtalt herinde, især førstnævnte. Derudover så mindes jeg, at "Serpico" har floreret på flere top lister herinde. Langt flere end 68% burde desuden vide hvem han er på et filmforum, men det er selvfølgelig det samme hver gang der er denne type afstemning. Det er mig uforståeligt, at man kan have film som interesse eller hobby, men aldrig have hørt, læst eller set noget af disse store navne, da mange af dem på hver sin måde har revolutioneret filmmediet og sammen skabt grundelementerne og byggestenene til størstedelen af de film der bliver spyttet ud i dag. :-)

Skal dog sige jeg har da set nogle film mest Westerns fra 60'erne som jeg fandt underholdene og det er for det meste film med Clint Eastwood, men mener nu mere at i ikke personligt anbefalede mig dem til mig, har dog set andmeldser men ikke rigtig tænkt over filmen, men det så mænd rigtig at jeg helst vil se nyere film men har dog stadig lyst til at se Klassiker :D, så tak for anbefaling i will look for it
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#26 duuk74 13 år siden

Jeg har ikke set så mange af hans film (endnu), men Before the Devil Knows You're Dead ramte mig hårdt, så den får min stemme.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#27 Broomie 13 år siden

12 Angry Men og Dog Day Afternoon er film, som jeg har hørt om tidligere. Er dog også en af dem, der ikke lige kendte til navnet på instruktøren..
Gravatar

#28 Patriarch 13 år siden

BN (24) skrev:
Jeg for min del begyndte først at se de gamle klassikere, da jeg var 8-9 år gammel. Men bedre sent end aldrig!

Kunne det skyldes de ikke var gamle klassikkere på det tidspunkt ;D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#29 MOVIE1000 13 år siden

Har kun hørt få af hans film omtalt, men har ikke set nogen af hans film, elelr hørt om ham før.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#30 Patriarch 13 år siden

Jeg kender ham bedst som skuespiller.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: